نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدهقانی پوده, حسینfa_IR
dc.contributor.authorچشم براه, محسنfa_IR
dc.contributor.authorترابی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorکریمی گوارشکی, محمد حسینfa_IR
dc.contributor.authorحسنوی, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:49:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:49:14Z
dc.date.available1399-07-08T20:49:14Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:49:14Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-09-26en_US
dc.date.submitted1397-07-04fa_IR
dc.identifier.citationدهقانی پوده, حسین, چشم براه, محسن, ترابی, حسن, کریمی گوارشکی, محمد حسین, حسنوی, رضا. (1397). تعیین ابعاد و مؤلفه ‏های برون سپاری در توسعه محصولات با فناوری بالا. بهبود مدیریت, 12(2), 27-58.fa_IR
dc.identifier.urihttp://www.behboodmodiriat.ir/article_69707.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/96672
dc.description.abstractبا توجه به وجود ماژول‌های متنوع و متعدد در توسعه محصولات با  فناوری بالا و با عنایت به عدم کفایت توان سازمان­ها در تأمین نیازهای سخت­افزاری، دانشی و مالی پروژه‏های توسعه این محصولات، استفاده از منابع برتر سازمان­های همکار در قالب برون­سپاری راهبردی، ضروری است. از سویی حفظ محرمانگی و اطلاعات اساسی سازمان هم در این همکاری الزامی می‏نماید. بنابراین در این مقاله با انتخاب پروژه ­های توسعه محصولات با فناوری بالا در سازمان صنایع هوایی به ­عنوان مورد مطالعه در قلمرو زمانی بهمن ماه تا پایان سال 1396 شمسی و استفاده از روش دلفی فازی، شاخص­های مرتبط با برون­سپاری این پروژه­ ها شناسایی شدند. در ادامه و با نظرسنجی از خبرگان و با استفاده از مدل­سازی معادلات ساختاری در نرم‌افزار لیزرل، ابعاد مربوطه شامل شایستگی سازمان (دربرگیرنده مؤلفه­ های منابع، راهبرد ارتباطی، فناوری نرم و یکپارچه‌سازی)، نیازمندی (شامل مؤلفه ­های عدم اطمینان، سخت‌افزاری، زمان و کیفیت) و ویژگی پروژه (شامل مؤلفه­ های فنی و محرمانگی) تشکیل‌شده و در بستر مدل مفهومی تأییدی قرار گرفتند. نتیجه فرضیه ­های مدل نشان داد که ویژگی­های این پروژه­ها، تعیین‌کننده‌ی نیازمندی­های سازمان هستند و نیازمندی­ها هم شایستگی­های لازم برای توسعه محصولات را تبیین می‏کنند، اما رابطه مستقیم و معناداری بین ویژگی پروژه­ها با شایستگی وجود ندارد. نتایج پژوهش می‏توانند مدیران سازمان­های مرتبط با توسعه این­گونه محصولات را در انتخاب پروژه­ های مناسب برای برون­سپاری و ایجاد شایستگی در سازمان برای همکاری بلندمدت با تأمین‌کنندگان یاری رسانند. این مدیران همچنین می‏توانند در انتخاب تأمین­ کنندگانی که پاسخ­گوی نیازمندی‏های سازمان باشند؛ از نتایج این تحقیق بهره ببرند.fa_IR
dc.format.extent1093
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعیfa_IR
dc.relation.ispartofبهبود مدیریتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Management Improvementen_US
dc.subjectبرون­سپاریfa_IR
dc.subjectتوسعهfa_IR
dc.subjectمحصولات با فناوری بالاfa_IR
dc.subjectشایستگیfa_IR
dc.subjectپروژه و نیازمندیfa_IR
dc.titleتعیین ابعاد و مؤلفه ‏های برون سپاری در توسعه محصولات با فناوری بالاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue2
dc.citation.spage27
dc.citation.epage58


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد