نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, بتولfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی پیربلوطی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorشریفی, طیبهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:48:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:48:29Z
dc.date.available1399-07-08T20:48:29Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:48:29Z
dc.date.issued2015-12-22en_US
dc.date.issued1394-10-01fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, بتول, قاسمی پیربلوطی, محمد, شریفی, طیبه. (1394). اثربخشی آموزش مسئولیت‌پذیری بر کاهش اضطراب، استرس و افسردگی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه. فصلنامه دانش انتظامی چهارمحال و بختیاری, 1394(12), 61-72.fa_IR
dc.identifier.issn2334-4660
dc.identifier.urihttp://chb.jrl.police.ir/article_14960.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/96379
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی میزان اثربخشی آموزش مسئولیت پذیری بر کاهش اضطراب، استرس و افسردگی دختران دوره متوسطه شهر شهرکرد انجام شده است. روش پژوهش نیمه آزمایشی و در دو گروه آزمایش و کنترل با پیشآزمون و پسآزمون صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه دانش-آموزان دختر دوره متوسطه شهر شهرکرد است که از میان آنها نمونهای به تعداد 40 نفر به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب و به دو گروه کنترل و آزمایش تقسیم شدند. پیش از مداخله آموزشی، گروههای آزمایش و گواه با ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ اﻓﺴﺮدﮔﯽ، اﺿﻄﺮاب، اﺳﺘﺮس (DASS) مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس گروه آزمایش به مدت 8 جلسه تحت آموزش مسئولیتپذیری قرار گرفتند. بعد از مداخله جهت بررسی کاهش اضطراب، استرس و افسردگی برای هر دو گروه پسآزمون به وسیله ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ اﻓﺴﺮدﮔﯽ، اﺿﻄﺮاب، اﺳﺘﺮس (DASS) اجرا شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از روش آماری تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج پژوهش نشان میدهد که بین میانگین اعضای دو گروه در پس آزمون متغیر اضطراب، استرس و افسردگی تفاوت معنا‏دار وجود ندارد.fa_IR
dc.format.extent176
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاریfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه دانش انتظامی چهارمحال و بختیاریfa_IR
dc.relation.ispartofChaharmahal &Bakhtiaris of police scienceen_US
dc.subjectمسئولیت‌پذیریfa_IR
dc.subjectاضطرابfa_IR
dc.subjectاسترسfa_IR
dc.subjectپرخاشگریfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش مسئولیت‌پذیری بر کاهش اضطراب، استرس و افسردگی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume1394
dc.citation.issue12
dc.citation.spage61
dc.citation.epage72


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد