| dc.contributor.author | مکوندی, سمیه | fa_IR | 
| dc.contributor.author | منتظرالظهور, فردوس | fa_IR | 
| dc.contributor.author | نیکخواه, محمد | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T20:48:23Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T20:48:23Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T20:48:23Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T20:48:23Z |  | 
| dc.date.issued | 2014-06-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1393-04-01 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | مکوندی, سمیه, منتظرالظهور, فردوس, نیکخواه, محمد. (1393). عوامل موثر در سرمایه اجتماعی مدرسه و تاثیر آن بر احساس امنیت دانشآموزان دوره متوسط ناحیه 2 شهرستان شهرکرد. فصلنامه دانش انتظامی چهارمحال و بختیاری, 1393(6), 1-22. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2334-4660 |  | 
| dc.identifier.uri | http://chb.jrl.police.ir/article_14922.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/96341 |  | 
| dc.description.abstract | هدف این پژوهش عوامل موثر برسرمایه اجتماعی مدرسه و تاثیرآن بر احساس امنیت دانش آموزان دوره متوسطه ناحیه 2 شهرستان شهرکرد می باشد. روش انجام پژوهش توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را دانش آموزان دوره متوسطه ناحیه 2 شهر شهرکرد که تعداد آنها 5029 نفر (2378 نفر دختر و 2651 نفر پسر) است و از بین این تعداد با استفاده از فرمول محاسبه حجم نمونه کوکران ، تعداد 357 نفر (169 نفر دختر و 188 نفر پسر) با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای تصادفی به عنوان نمونه در نظر گرفته شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش دو پرسشنامه عوامل موثر بر سرمایه و پرسشنامه احساس امنیت می باشد. روایی پرسشنامه با روش وابسته به محتوا تأیید و پایایی پرسشنامه های مذکور از طریق اجرا بر روی 30 نفر از افراد جامعه اجرا و با استفاده از نرم افزار SPSS و فرمول آلفای کرانباخ برای پرسشنامه عوامل سرمایه اجتماعی 87% و برای پرسشنامه احساس امنیت 88% برآورد گردید. یافته ها حاکی از آن است که در رتبه بندی عوامل سرمایه اجتماعی در رتبه اول، آگاهی از حقوق شهروندان در رتبه دوم، و مشارکت اجتماعی در رتبه سوم بوده است. همچنین بین عوامل موثر بر سرمایه اجتماعی بر حسب جنسیت و رشته تحصیلی پاسخگویان تفاوت معناداری وجود ندارد. یافتههای پژوهش نشان داده است که بین سرمایه اجتماعی و احساس امنیت رابطه معنادار بوده است. اعتماد اجتماعی 8/2 درصد از کل واریانس احساس امنیت را پیش بینی می نماید. بین اعتماد اجتماعی، امنیت جانی و احساس امنیت، و بین اعتماد رسمی با امنیت جانی رابطه معنادار است. بین مشارکت اجتماعی و امنیت سیاسی، مشارکت رسمی و امنیت سیاسی و مشارکت غیر رسمی با امنیت مالی رابطه معنادار وجود دارد. بین آگاهی از حقوق شهروندان و احساس امنیت و مولفه های آن رابطه معنادار وجود ندارد. نتیجه حاکی از آن است که مدیران و معلمان مدارس به وعده های خود در برابر دانش اموزان عمل کرده و سطح مشارکت آنها را در اجتماع بالا برده و زمینه حضور بیشتر آنها را در جامعه فراهم نمایند. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 383 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه دانش انتظامی چهارمحال و بختیاری | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Chaharmahal &Bakhtiaris of police science | en_US | 
| dc.subject | سرمایه اجتماعی | fa_IR | 
| dc.subject | اعتماد اجتماعی | fa_IR | 
| dc.subject | مشارکت اجتماعی | fa_IR | 
| dc.subject | احساس امنیت | fa_IR | 
| dc.subject | دانشآموزان | fa_IR | 
| dc.title | عوامل موثر در سرمایه اجتماعی مدرسه و تاثیر آن بر احساس امنیت دانشآموزان دوره متوسط ناحیه 2 شهرستان شهرکرد | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.citation.volume | 1393 |  | 
| dc.citation.issue | 6 |  | 
| dc.citation.spage | 1 |  | 
| dc.citation.epage | 22 |  |