نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorالله مرادی پردنجانی, حجتfa_IR
dc.contributor.authorسعید زاده, حمیدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:48:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:48:20Z
dc.date.available1399-07-08T20:48:20Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:48:20Z
dc.date.issued2013-03-21en_US
dc.date.issued1392-01-01fa_IR
dc.identifier.citationالله مرادی پردنجانی, حجت, سعید زاده, حمیدرضا. (1392). ارایه مدلی برای مشارکت دانش آموزان با نیروی پلیس (مطالعه موردی استان چهارمحال و بختیاری). فصلنامه دانش انتظامی چهارمحال و بختیاری, 1392(1), 93-124.fa_IR
dc.identifier.issn2334-4660
dc.identifier.urihttp://chb.jrl.police.ir/article_14896.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/96321
dc.description.abstractاین مقاله که برگرفته از تحقیقی با عنوان» بررسی میزان مشارکت دانش آموزان با پلیس در برقراری نظم و امنیت و ارایه مدلی برای آن «می باشد، درصدد است تا ضمن مطالعه و بررسی عوامل مؤثر در مشارکت دانش آموزان در برقراری نظم و امنیت اجتماعی، سهم هر یک از عوامل مذکور را در گرایش های دانش آموزان به مشارکت با عوامل پلیس مورد بررسی قرار دهد. طرح تحقیقی آن از نوع توصیفی بوده که به روش پیمایشی و با هدفی کاربردی انجام گرفته است. برای اندازه گیری متغیرهای تحقیق نیز از دو پرسش نامه محقق ساخته که بر اساس مطالعات نظری و تجربی تحقیق تهیه شده بودند، استفاده شده است. نمونه آماری تحقیق را تعداد 382 نفر از دانش آموزان استان چهارمحال و بختیاری تشکیل می دهد که به صورت تصادفی و با روش چند مرحله ای انتخاب شده اند. برخی از یافته های آن به شرح زیرمی باشد: از مجموع کل دانش آموزان کودکستانی و ابتدایی تعداد 138 نفر به مشارکت با نیروهای پلیس تمایل نشان داده اند ، میانگین گرایش های مشارکتی دانش آموزان راهنمایی و متوسطه با نیروهای پلیس نیز برابر 55/6 شده که میانگین بالایی می باشد. در مدل تجربی تحلیل مسیر مشارکت دانش آموزان کودکستانی و ابتدایی با نیروی پلیس متغیرهای انگیزه های عاطفی دانش آموزان برای مشارکت با پلیس بیشترین تأثیر و بعد از آن متغیرهای اعتماد اجتماعی و رضایت از خدمات و عملکرد پلیس بهترین تبیین کننده مشارکت دانش آموزان می باشد و در مدل تجربی تحلیل مسیر مشارکت دانش آموزان راهنمایی و متوسطه با نیروی پلیس، نیز متغیرهای احساس تعلق دانش آموزان به محل سکونت بیشترین تأثیر را داشته است.fa_IR
dc.format.extent871
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاریfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه دانش انتظامی چهارمحال و بختیاریfa_IR
dc.relation.ispartofChaharmahal &Bakhtiaris of police scienceen_US
dc.subjectمشارکتfa_IR
dc.subjectدانش آموزfa_IR
dc.subjectنیروی پلیسfa_IR
dc.subjectبرقراری نظم و امنیتfa_IR
dc.subjectاستان چهارمحال و بختیاریfa_IR
dc.titleارایه مدلی برای مشارکت دانش آموزان با نیروی پلیس (مطالعه موردی استان چهارمحال و بختیاری)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume1392
dc.citation.issue1
dc.citation.spage93
dc.citation.epage124


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد