دوره 12, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تحلیلی بر سناریوهای توسعۀ کشاورزی براساس روش ترکیب خطی وزنی در محیط سامانۀ اطلاعات جغرافیایی (GIS) (مطالعۀ موردی: شهرستان ارومیه)
(دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2022-09-23)هدف این پژوهش، طراحی یک مدل ارزیابی تناسب زمین براساس روش ارزیابی چندمعیاره-سناریو محور در محیط سامانۀ اطلاعات جغرافیایی (GIS) برای توسعۀ کشاورزی در شهرستان ارومیه واقع در شمال غرب ایران است. در این رویکرد چندمرحلهای، ...
-
توانمندسازی سکونتگاههای غیررسمی با تأکید بر شاخصهای حکمروایی مطلوب شهری (مطالعۀ موردی: محلات غیررسمی کلانشهر تبریز)
(دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2022-09-23)امروزه یکی از رویکردهای مهم برای کنترل و مدیریت این پدیده، حکمروایی خوب شهری است. حکمروایی خوب شهری شیوه و فرایند ادارۀ امور شهری با مشارکت سازندهی بخشهای دولتی، خصوصی و جامعۀ مدنی بهمنظور نیل به توسعۀ پایدار شهری، ایجاد ...
-
ارزیابی شهر جدید سهند با استفاده از سیستم ظرفیت برد شهری(U.C.C.A.S)
(دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2022-09-23)طرح مسئله: ازجمله چالشهای اصلی در شهرهای بزرگ بهویژه کلانشهرها افزایش بیرویۀ جمعیت بدون توجه به ظرفیت خدمات و تأسیسات، پاسخگو به نیازهای اساسی شهروندان است. ایجاد رابطهای متعادل بین جمعیت و ظرفیت منابع مورداستفاده ...
-
سال دوازدهم، شماره سه،شماره پیاپی 46، پاییز 1401
(دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2022-09-23)
-
تحلیل تطبیقی نظامهای بهرهبرداری خرده دهقانی و تعاونی تولید براساس شاخصهای اقتصادی، اجتماعی و زیستمحیطی (مورد پژوهی: استان اصفهان)
(دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2022-09-23)طرح مسئله: نظامهای بهرهبرداری اساس کشاورزی ایران را تشکیل میدهند و نشاندهندۀ نوع و شکل رابطۀ انسان با طبیعت هستند. استفادۀ صحیح و اصولی انسانها از طبیعت و نهادههای تولید و ابزار در بهرهبرداریهای کشاورزی اهمیت زیادی ...
-
اولویتبندی مؤلفههای مؤثر بر کیفیت محیط شهری (مطالعۀ موردی: شهر شیراز)
(دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2022-09-23)کیفیت محیط شهری بهعنوان بخشی از مباحث کیفیت زندگی شهری جایگاه ویژهای را در مطالعات برنامهریزی شهری معاصر به خود اختصاص داده است؛ زیرا هرچقدر میزان کیفیت یک محیط شهری بیشتر باشد، آن شهر توانایی توسعۀ هوشمند و پایدار را ...
-
بررسی نقش و جایگاه مدیریت شهری در برندسازی شهری (موردمطالعه: شهر اصفهان)
(دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2022-09-23)زمینه: برندسازی شهری، روش جدیدی برای توصیف و اجرای بازاریابی شهری است. همانگونه که شناسایی شهر از طریق ادراک تصویر صورت میگیرد، استفاده بازاریابی شهری نیز تا حد زیادی به زیرساختها، ارتباطات و مدیریت تصویر شهری بستگی ...



