نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلون آبادی, جعفرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:41:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:41:24Z
dc.date.available1399-07-08T20:41:24Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:41:24Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-11-10en_US
dc.date.submitted1397-08-19fa_IR
dc.identifier.citationعلون آبادی, جعفر. (1397). بررسی جایگاه تبلیغات و ابزار مناسب آن در توسعه گردشگری زیارتی شاهچراغ(ع). رهیافت فرهنگ دینی, 1(2), 131-149.fa_IR
dc.identifier.issn2588-7475
dc.identifier.issn2645-4742
dc.identifier.urihttp://www.farhangedini.ir/article_76982.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/93719
dc.description.abstractتوسعه فرهنگی در هر جامعه‌ای نیازمند دارا بودن پشتوانه غنی علمی، اقتصادی می‌باشد که بتواند در برابر مناطق رقیب و اهداف ظلم طلبانه استقامت نماید. در شرایط کنونی با توجه به گسترش فناوریهای نوین و بهره گیری از آن در تبلیغات سوء و ضد اسلامی از سوی جبهه استکبار لازم است که کشورهای اسلامی و به خصوص ایران در برابر آنها جبهه گیری کرده و از ابزار تبلیغاتی مناسب در برابر آنها به خصوص فرهنگ اصیل و اثرگذار گردشگری زیارتی استفاده نمایند و تحرکات جبهه دشمن را خنثی نمایند و این فرهنگ را در سطح جهان گسترش نمایند. این امر در تمامی جوانب آن از امامان معصوم<sup>(ع) </sup>تا امامزادگان و بزرگان دینی باید مدنظر قرار گیرد. بر همین اساس در پژوهش حاضر به بررسی این امر در امامزاده حضرت شاهچراغ<sup>(ع) </sup>صورت گرفته است تا بر مبنای آن برنامه ریزی متناسب صورت گیرد. این امر مستلزم تبلیغات متناسب در این زمینه می‌باشد که نیازمند بررسی همه جانبه جهت توسعه گردشگری زیارتی شاهچراغ<sup>(ع) </sup>با ابزارهای مختلف به خصوص نوین بر اساس الگوهای اسلامی همچون حضرت شاهچراغ<sup>(ع) </sup>می<sup>‌</sup>باشد. این پژوهش نیز بر اساس روشی تحلیلی-توصیفی و بهره گیری از منابع موجود و استفاده از دو مدل تحلیل عاملی و خوشه‌ای با استفاده از نرم افزار spss می‌باشد به بررسی و تدوین ابزار مناسب تبلیغاتی جهت توسعه گردشگری زیارتی شاهچراغ<sup>(ع) </sup>در کشور پرداخته است. بر اساس نتایج حاصل از این پژوهش چنین برآورد گردید که در بین ایرانیان بهترین ابزار تبلیغاتی در درجه اول تبلیغات فضای مجازی یعنی وب سایت‌ها و اینترنت با میزان وزن 0.895269 نقش مهمی را در این میان بازی می‌کند و می‌تواند مسببات توسعه گردشگری زیارتی شاهچراغ<sup>(ع) </sup>را سبب گردد و از طرفی در مرحله بعدی که به نظر نگارنده مهم‌تر از اولی می‌باشد تبلیغات دهن به دهن بوده که این امر مستلزم برنامه ریزی جامع، هدفمند و تبلیغات متناسب در سطح منطقه و جهان و کشاندن افراد به سوی اندیشه و چشانیدن آنان از این اندیشه ناب بوده که خود زمینه جذب افراد دیگر خواهد شد.fa_IR
dc.format.extent960
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherآستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع)fa_IR
dc.relation.ispartofرهیافت فرهنگ دینیfa_IR
dc.relation.ispartofReligious culture approachen_US
dc.titleبررسی جایگاه تبلیغات و ابزار مناسب آن در توسعه گردشگری زیارتی شاهچراغ(ع)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری و مدرس دانشگاهfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage131
dc.citation.epage149


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد