| dc.contributor.author | محمدی, اسفندیار | fa_IR | 
| dc.contributor.author | مهدیزاده, حسین | fa_IR | 
| dc.contributor.author | فتح الهی, ندا | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T20:40:57Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T20:40:58Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T20:40:57Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T20:40:58Z |  | 
| dc.date.issued | 2014-02-20 | en_US | 
| dc.date.issued | 1392-12-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2013-12-03 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1392-09-12 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | محمدی, اسفندیار, مهدیزاده, حسین, فتح الهی, ندا. (1392). ارزیابی آمادگی سازمانهای فرهنگی و آموزشی استان ایلام برای کاربرد نظام آموزش ضمن خدمت الکترونیکی. فصلنامه علمی فرهنگ ایلام, 14(4041), 131-154. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2676-5942 |  | 
| dc.identifier.uri | http://www.farhangeilam.ir/article_5086.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/93561 |  | 
| dc.description.abstract | ارزیابی آمادگی سازمانهای فرهنگی و آموزشی استان ایلام   برای کاربرد نظام آموزش ضمن خدمت الکترونیکی[1]  ندا فتحاللهی[1]   حسین مهدیزاده<sup> **</sup>   اسفندیار محمدی<sup> ***</sup>  چکیده       آموزش الکترونیکی یکی از پیشرفتهای نوظهور فنآوریهای اطلاعات و ارتباطات در عرصهی آموزش کارکنان است و انجام دادن مطالعات امکانسنجی به منظور سنجش میزان آمادگی سازمانهای مختلف برای استقرار این نوع نظام آموزشی ضروری میباشد. پژوهش حاضر به روش توصیفی و با هدف سنجش میزان آمادگی استقرار نظام آموزش ضمن خدمت الکترونیکی در سازمانهای فرهنگی و آموزشی استان ایلام و بر مبنای مدل قائنی و عبدالحق(1389) صورت گرفت. به منظور گردآوری دادهها با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی چند مرحلهای، ابتدا پنج سازمان فرهنگی و آموزشی استان ایلام(شامل: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، سازمان آموزش فنی و حرفهای استان ایلام، دانشگاه ایلام، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام) انتخاب شدند و نظرات 119 نفر از کارکنان و مدیران در قالب پرسشنامهای محقق ساخته(مبتنی بر طیف پنج ارزشی لیکرت) اخذ شد. نتایج ضریب آلفای کرونباخ نشان داد که مقیاسهای بهکار رفته در پرسشنامه دارای پایایی قابلقبول بوده و پنجنفر از صاحبنظران حوزهی فنآوری اطلاعات و مدیریت، روایی صوری پرسشنامه را تأیید کردند. نتایج این پژوهش نشان میدهد که آمادگی سازمانهای مورد مطالعه از ابعاد فرهنگی(با میانگین44/2 از 5)، ساختاری(با میانگین14/2 از 5)، منابع انسانی(با میانگین08/2 از 5)، فنی و تجهیزاتی(با میانگین93/1 از 5) و در مجموع، آمادگی کلی(با میانگین33/2 از 5) پایینتر از متوسط بوده و در حد مطلوب قرار ندارد.  واژهگان کلیدی: ارزیابی آمادگی الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، آموزش ضمن خدمت، سازمانهای فرهنگی و آموزشی استان ایلام  <br clear="all" />  [1] کارشناس ارشد مدیریت اجرایی . نویسندهی مسئول  <sup>**</sup> استادیار گروه مهندسی فنآوری اطلاعات دانشگاه ایلامونویسندهی مسئول  <sup>*** </sup>استادیار گروه مدیریت دانشگاه ایلام | fa_IR | 
| dc.format.extent | 474 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  ایلام | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی فرهنگ ایلام | fa_IR | 
| dc.subject | واژهگان کلیدی: ارزیابی آمادگی الکترونیکی | fa_IR | 
| dc.subject | آموزش الکترونیکی | fa_IR | 
| dc.subject | آموزش ضمن خدمت | fa_IR | 
| dc.subject | سازمانهای فرهنگی و آموزشی استان ایلام | fa_IR | 
| dc.title | ارزیابی آمادگی سازمانهای فرهنگی و آموزشی استان ایلام برای کاربرد نظام آموزش ضمن خدمت الکترونیکی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد | fa_IR | 
| dc.contributor.department | نویسنده | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 14 |  | 
| dc.citation.issue | 4041 |  | 
| dc.citation.spage | 131 |  | 
| dc.citation.epage | 154 |  |