نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, اسفندیارfa_IR
dc.contributor.authorمهدی‌زاده, حسینfa_IR
dc.contributor.authorفتح الهی, نداfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T20:40:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T20:40:58Z
dc.date.available1399-07-08T20:40:57Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T20:40:58Z
dc.date.issued2014-02-20en_US
dc.date.issued1392-12-01fa_IR
dc.date.submitted2013-12-03en_US
dc.date.submitted1392-09-12fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, اسفندیار, مهدی‌زاده, حسین, فتح الهی, ندا. (1392). ارزیابی آمادگی سازمان‌های فرهنگی و آموزشی استان ایلام برای کاربرد نظام آموزش ضمن خدمت الکترونیکی. فصلنامه علمی فرهنگ ایلام, 14(4041), 131-154.fa_IR
dc.identifier.issn2676-5942
dc.identifier.urihttp://www.farhangeilam.ir/article_5086.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/93561
dc.description.abstractارزیابی آمادگی سازمان‌های فرهنگی و آموزشی استان ایلام  برای کاربرد نظام آموزش ضمن خدمت الکترونیکی[1] ندا فتح‌اللهی[1]  حسین مهدی‌زاده<sup> **</sup>  اسفندیار محمدی<sup> ***</sup> چکیده      آموزش الکترونیکی یکی از پیشرفت‌های نوظهور فن‌آوری‌‌های اطلاعات و ارتباطات در عرصه‌ی آموزش کارکنان است و انجام دادن مطالعات امکان‌سنجی به منظور سنجش میزان آمادگی سازمان‌های مختلف برای استقرار این نوع نظام آموزشی ضروری می‌باشد. پژوهش حاضر به روش توصیفی و با هدف سنجش میزان آمادگی استقرار نظام آموزش ضمن خدمت الکترونیکی در سازمان‌های فرهنگی و آموزشی استان ایلام و بر مبنای مدل قائنی و عبدالحق(1389) صورت گرفت. به منظور گردآوری داده‌ها با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی چند مرحله‌ای، ابتدا پنج سازمان فرهنگی و آموزشی استان ایلام(شامل: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام، دانشگاه ایلام، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام) انتخاب شدند و نظرات 119 نفر از کارکنان و مدیران در قالب پرسش‌نامه‌ای محقق ساخته(مبتنی بر طیف پنج ارزشی لیکرت) اخذ شد. نتایج ضریب آلفای کرونباخ نشان داد که مقیاس‌های به‌کار رفته در پرسش‌نامه دارای پایایی قابل‌قبول بوده و پنج‌نفر از صاحب‌نظران حوزه‌ی فن‌آوری‌ اطلاعات و مدیریت، روایی صوری پرسش‌نامه را تأیید کردند. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که آمادگی سازمان‌های مورد مطالعه از ابعاد فرهنگی(با میانگین44/2 از 5)، ساختاری(با میانگین14/2 از 5)، منابع انسانی(با میانگین08/2 از 5)، فنی و تجهیزاتی(با میانگین93/1 از 5) و در مجموع، آمادگی کلی(با میانگین33/2 از 5) پایین‌تر از متوسط بوده و در حد مطلوب قرار ندارد. واژه‌گان کلیدی: ارزیابی آمادگی الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، آموزش ضمن خدمت، سازمان‌های فرهنگی و آموزشی استان ایلام <br clear="all" /> [1] کارشناس ارشد مدیریت اجرایی . نویسنده‌ی مسئول <sup>**</sup> استادیار گروه مهندسی فن‌آوری اطلاعات دانشگاه ایلامونویسنده‌ی مسئول <sup>*** </sup>استادیار گروه مدیریت دانشگاه ایلامfa_IR
dc.format.extent474
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherاداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلامfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی فرهنگ ایلامfa_IR
dc.subjectواژه‌گان کلیدی: ارزیابی آمادگی الکترونیکیfa_IR
dc.subjectآموزش الکترونیکیfa_IR
dc.subjectآموزش ضمن خدمتfa_IR
dc.subjectسازمان‌های فرهنگی و آموزشی استان ایلامfa_IR
dc.titleارزیابی آمادگی سازمان‌های فرهنگی و آموزشی استان ایلام برای کاربرد نظام آموزش ضمن خدمت الکترونیکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادfa_IR
dc.contributor.departmentاستادfa_IR
dc.contributor.departmentنویسندهfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue4041
dc.citation.spage131
dc.citation.epage154


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد