دوره 12, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تدوین مدل علی درگیری تحصیلی براساس خودنظمجویی و هیجانهای تحصیلی با نقش واسطهای خودناتوانسازی تحصیلی: اثربخشی برنامۀ مستخرج از مدل بر فرسودگی تحصیلی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-05-22)هدف پژوهش حاضر، تدوین مدل علی درگیری تحصیلی براساس خودنظمجویی و هیجانهای تحصیلی با نقش واسطهای خودناتوانسازی تحصیلی است. این تحقیق از بعد هدف توسعهای، و از منظر گردآوری اطلاعات، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعۀ آماری ...
-
بررسی نقش میانجیگری عاطفه مثبت و منفی در رابطهی بین ذهنآگاهی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان شهر ایلام
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-05-22)در پژوهش حاضر، به بررسی نقش میانجیگری عاطفه مثبت و منفی در رابطه بین ذهنآگاهی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان شهر ایلام پرداخته شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دختر و پسر دانشگاههای شهر ایلام بود که ...
-
روابط ساختاری تنظیم هیجانی و استرس دارای علائم گسستگی ذهن: نقش میانجیگری افسردگی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-05-22)هدف پژوهش حاضر، تعیین روابط ساختاری بین تنظیم هیجانی و استرس دارای علائم گسستگی ذهن با میانجیگری افسردگیاست. روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، و از لحاظ جمعآوری اطلاعات توصیفی از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعۀ آماری پژوهش ...
-
تأثیر طرحوارهدرمانی هیجانی بر بخشودگی، کیفیت روابط زناشویی و تمایزیافتگی زنان مواجهشده با پیمانشکنی همسر
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-05-22)هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر طرحوارهدرمانی هیجانی بر بخشودگی، کیفیت روابط زناشویی و تمایزیافتگی زنان مواجهشده با پیمانشکنی همسر است. این پژوهش برحسب هدف کاربردی است و روش آن شبهآزمایشی از نوع پیشآزمون-پسآزمون با ...
-
اثربخشی آموزش مبتنی بر شفقت بر کاهش آشفتگی هیجانی زنان دارای تجربه خیانت زناشویی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-05-22)خیانت زناشویی سلامت جسمی و روانی زوجین به خصوص زنان را تحت تاثیر میدهد. این پژوهش با هدف تعیین اثرگذاری آموزش مبتنی بر شفقت بر آشفتگی هیجانی زنان دارای تجربه خیانت زناشویی انجام شد. روش پژوهش حاضر، نیمهآزمایشی با طرح ...
-
بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر درمان عقلانی-هیجانی-رفتاری بر مؤلفههای کیفیت رابطۀ زناشویی زوجین مبتلا به سرطان پستان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-05-22)هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر درمان عقلانی- هیجانی-رفتاری بر مؤلفههای کیفیت رابطةۀ زناشویی زوجین مبتلا به سرطان پستان بوداست. این پژوهش به بهلحاظ هدف کاربردی و به بهلحاظ شیوه شیوۀ گردآوری اطلاعات از نوع ...
-
مقایسۀ اثربخشی دو روش اجرای آموزش حافظۀ فعال بر کنترل توجه و ظرفیت حافظۀ فعال جوانان شاغل
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-05-22)این پژوهش با هدف مقایسۀ اثربخشی دو روش اجرای آموزش حافظۀ فعال (تکلیف پیچیدهتر و تکلیف با پیچیدگی کمتر) بر کنترل توجه و ظرفیت حافظۀ فعال انجام شده است. پژوهش حاضر بهلحاظ هدف کاربردی و بهلحاظ روش در زمرۀ پژوهشهای مداخلهای ...
-
تأثیر تمرینات ذهن آگاهی و تحریک الکتریکی فرا جمجمه ای براضطراب از آسیب و عملکرد ورزشی شمشیر بازان نخبه
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-05-22)این پژوهش به بررسی تاثیر ذهنآگاهی و تحریک الکتریکی فراجمجمهای بر روی مولفه های اضطراب از آسیب و بهبود عملکرد پرداختهاست.احساس استرس، اضطراب و نگرانی موجب باریک شدن ادراک بینایی و افزایش تنش در عضلات و از بین رفتن تمرکز ...
-
طراحی برنامۀ آموزش کارکردهای اجرایی و بررسی میزان اثربخشی آن بر ارتقای همدلی در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم با عملکرد بالا
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-05-22)پژوهش حاضر با هدف طراحی و تعیین اثربخشی بستۀ آموزشی کارکردهای اجرایی بر ارتقای همدلی در کودکان با اختلال طیف اوتیسم با عملکرد بالا انجام شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی است و روش آن نیمهآزمایشی با پیشآزمون-پسآزمون همراه ...
-
مقایسۀ انگیزش، فراشناخت و تنظیم هیجان ریاضی در دانشآموزان دارای اضطراب ریاضی و عادی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-05-22)هدف پژوهش حاضر مقایسۀ انگیزش، فراشناخت و تنظیم هیجان ریاضی در دانشآموزان دارای اضطراب ریاضی و عادی است. روش پژوهش برحسب هدف کاربردی و از لحاظ گردآوری اطلاعات، مقایسهای است. جامعۀ آماری شامل تمامی دانشآموزان دختر پایۀ ...
-
پیشبینی سطوح بهشیاری بر اساس ابعاد کمالگرایی خودمحور، دیگرمحور و جامعهمحور
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-05-22)بهشیاری، حالتی از حضور، و توجه باز و بدون قضاوت به لحظهلحظه زندگی است. کمالگرایی، یعنی گرایش به تعیین معیارهای عالی و تلاش برای بینقصبودن، با بهشیاری در ارتباط است. این پژوهش با هدف پیشبینی سطوح بهشیاری براساس سه بعد ...
-
تدوین مدل اشتیاق تحصیلی براساس راهبرد خودکارامدی با میانجیگری هوش هیجانی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان مریوان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-05-22)هدف این پژوهش، تدوین مدل ساختاری اشتیاق تحصیلی بر اساس راهبرد خودکارآمدی با میانجیگری هوش هیجانی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان مریوان بود. پژوهش به روش همبستگی و تحلیل مدل ساختاری اجرا شد. جامعه آماری شامل تمامی ...
-
ویژگی های روانسنجی مقیاس هزینه؛ مؤلفه ای از نظریه انتظار - ارزش
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-05-22)پژوهش حاضر با هدف بررسی ساختار عاملی، پایایی و روایی مقیاس هزینه انجام پذیرفت. بدینمنظور از میان دانشآموزان دختر پایههای دهم و یازدهم مدارس دولتی شهر کاشان، 404 نفر با روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند و ...
-
تعیین اثربخشی تحریک مستقیم فراجمجمهای همراه با آموزش خواندن بر حافظۀ فعال و عملکرد خواندن کودکان نارساخوان: شواهدی از پتانسیلهای وابسته به رویداد
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-05-22)پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی تحریک مستقیم فراجمجمهای همراه با آموزش خواندن بر حافظۀ فعال و عملکرد خواندن کودکان نارساخوان انجام شد. روش پژوهش نیمهآزمایشی همراه با پیشآزمون و پسآزمون با گروههای نامعادل است و از جهت ...
-
رابطۀ میان خودپندارۀ تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان با توجه به نقش واسطهای خودکارآمدی تحصیلی و راهبردهای یادگیری خودتنظیم
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-05-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطۀ خودپندارۀ تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان با توجه به نقش واسطهای خودکارآمدی تحصیلی و راهبردهای یادگیری خودتنظیم است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از منظر روش توصیفی-همبستگی است. جامعۀ آماری ...
-
ادراک و شناخت نوجوانان از مفهوم عاملیت: مطالعه ی پدیدارشناسانه
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-05-22)انسان موجودی پیچیده است واساساًموجودات بشری،صاحب اراده واختیار هستند.دربحث عاملیت واراده،علاوه برتعریف عاملیت،شناخت مولفه هایش ازاهمیت بسزایی برخورداراست.هدف پژوهش حاضر،شناسایی ادراک مفهوم عاملیت درمیان نوجوانان شهر تهران ...
-
مقایسۀ اثربخشی درمان ودیعههای انسانی (HGT) و درمان عقلانی-عاطفی-رفتاری (REBT) بر کاهش باورهای غیرمنطقی زنان مطلقه
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-05-22)هدف از پژوهش حاضر، مقایسۀ اثربخشی درمان ودیعههای انسانی (HGT) و درمان عقلانی-عاطفی-رفتاری (REBT) بر باورهای غیرمنطقی زنان مطلقه است. این پژوهش بهلحاظ هدف کاربردی است و روش آن نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با ...



