دوره 11, شماره 4

 

ارسال های اخیر

  • تبیین روابط بین ذهن‌آگاهی و شفقت‌به‌خود با شایستگی اجتماعی در دانشجویان دختر براساس نقش میانجی بخشودگی بین‌فردی 

    صفری, معصومه؛ رضاخانی, سیمین دخت؛ دوکانه ای فرد, فریده (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)
    هدف از پژوهش حاضر، تبیین روابط بین ذهن‌آگاهی و شفقت‌به‌خود با شایستگی اجتماعی در دانشجویان دختر براساس نقش میانجی بخشودگی بین‌فردی بود. روش پژوهش برحسب هدف کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات توصیفی - همبستگی بود. جامعه آماری ...

  • خداناباوری و جامعه‌گرایی: شواهدی از یک مطالعه آزمایشگاهی 

    موسوی, زهرا؛ بخشی پور رودسری, عباس؛ محمودعلیلو, مجید؛ فیضی, مهدی؛ فاطمی, سید فرشاد (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)
    این پژوهش به منظور بررسی اثر دین بر بخشش افراد خداناباور انجام شده است. روش پژوهش بر حسب هدف بنیادین و بر حسب روش گردآوری اطلاعات از نوع آزمایشی پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجوی ان دانشگاه صنعتی ...

  • تأثیر آموزش شناختی رفتاری به ‌کمک فضای مجازی در کاهش کمال‌گرایی و اضطراب دانش‌آموزان نخبه 

    جوکار کمال آبادی, مهناز؛ رجبی, سوران؛ ثوابت, فاطمه (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)
    هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی آموزش شناختی رفتاری بر کمال‌گرایی و نشانه‌های اضطراب بر دانش‌آموزان نخبه ‌به‌کمک فضای مجازی بود. روش این مطالعه با توجه به اینکه تآثیر متغیر مستقل بر متغیرهای وابسته بررسی می شود، از نوع ...

  • ابعاد توانمندسازی روان‌شناختی فردی با هدف مدیریت ویروس فراگیر کرونا 2019 به‌منظور ارائه یک الگوی کیفی 

    شفیع پور مطلق, فرهاد؛ نادری, زهره؛ نقش, سیمین (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)
    هدف از پژوهش حاضر، شناسایی راهبردهای توانمندسازی روان‌شناختی فردی در رابطه با مدیریت ویروس فراگیر کرونا 2019 بود.روش پژوهش از نظر هدف، بنیادی –کاربردی و بر حسب گردآوری اطلاعات، اسنادی  بوده که به روش های مرور سیستماتیک و ...

  • نقش میانجیگری سبک‌های تفکر در رابطه هوش و خلاقیت 

    حسینی, مهتاب سادات؛ حاجی زادگان, مرضیه؛ طاهری فر, زهرا (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)
    هدف از پژوهش حاضر،  بررسی نقش میانجیگری سبک­های تفکر در رابطه هوش و خلاقیت در دانش‌آموزان دختر و پسر 12 تا 16 ساله بود. این پژوهش از نظر هدف بنیادی و از نظر نوع پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل تمام ...

  • مقایسه اثربخشی زوج درمانی خودتنظیمی با رفتاردرمانی دیالکتیک بر کاهش دل‌زدگی زناشویی زوج‌های متقاضی طلاق 

    حبیب اله زاده, حسین؛ حبیب اله زاده, حسین؛ شفیع آبادی, عبداله؛ شفیع آبادی, عبداله؛ قمری, محمد؛ قمری, محمد (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)
    هدف از پژوهش حاضر، مقایسه‌ اثربخشی زوج‌درمانی خودتنظیمی با رفتاردرمانی دیالکتیک بر کاهش دل‌زدگی زناشویی زوج‌های متقاضی طلاق بود. روش پژوهش حسب هدف کاربردی، و بر حسب نحوه گردآوری اطلاعات از نوع شبه‌آزمایشی بود که با طرح ...

  • مقایسه عملکرد حافظه فعال در دانش‌آموزان دارای ناتوانی‌های ویژه یادگیری یک‌زبانه و دوزبانه 

    محمدی, حمزه؛ محمدی, حمزه؛ حاتمی, جواد؛ حاتمی, جواد؛ کرمی نوری, رضا؛ کرمی نوری, رضا؛ منصوری, جمیل؛ منصوری, جمیل؛ مفاخری, داود؛ مفاخری, داود؛ خادمی, هانیه؛ خادمی, هانیه (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)
    هدف از پژوهش حاضر، مقایسه حافظه فعال کودکان دارای ناتوانی‌های ویژه یادگیری یک‌زبانه و دوزبانه بود. روش پژوهش توصیفی از نوع پس‌رویدادی (علّی- مقایسه‌ای) بود. جامعه آماری پژوهش شامل کودکان مقطع ابتدایی سال تحصیلی 93-1392 شهر ...

  • تأثیر اصلاح سوگیری حافظه، بر ترمیم و کاهش علائم رفتاری و اختلال حافظه بیماران مبتلا به افسردگی: یک مطالعه مقدماتی 

    روشنی, فرناز؛ روشنی, فرناز؛ نجاتی, وحید؛ نجاتی, وحید؛ فتح آبادی, جلیل؛ فتح آبادی, جلیل (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)
    این پژوهش با هدف بررسی تاثیر برنامه اصلاح دقیق سوگیری حافظه (پرمین)، بر ترمیم و کاهش علائم رفتاری و اختلال حافظه بیماران مبتلا به افسردگی و به کار بستن نتایج آن در درمان بیماری افسردگی انجام شد. این مطالعه ، یک کارآزمایی ...

  • ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس تعلق پذیری عمومی در دانشجویان 

    سعیدی رضوانی, طلیعه؛ سعیدی رضوانی, طلیعه؛ تنهای رشوانلو, فرهاد؛ تنهای رشوانلو, فرهاد؛ صمدیه, هادی؛ صمدیه, هادی؛ کارشکی, حسین؛ کارشکی, حسین (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)
    هدف از پژوهش حاضر، اعتباریابی و بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس تعلق‌پذیری عمومی در دانشجویان بود. این مطالعه کاربردی، یک طرح روان‌سنجی بود و جامعه آماری آن را دانشجویان دانشگاه بیرجند در سال تحصیلی 97-1396 تشکیل می‌دادند.. ...

  • پیش‌بینی اضطراب دختران نوجوان براساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه مادران با میانجی‌گری تمایزیافتگی خود و طرحواره‌های ناسازگار اولیه دختران 

    کشوری, فاطمه؛ کشوری, فاطمه؛ کربلایی محمد میگونی, احمد؛ کربلایی محمد میگونی, احمد؛ رضابخش, حسین؛ رضابخش, حسین؛ پاشنگ, سارا؛ پاشنگ, سارا (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)
    هدف از پژوهش حاضر، پیش‌بینی اضطراب دختران نوجوان براساس طرحواره­های ناسازگار اولیه مادران با میانجیگری تمایزیافتگی خود و طرحواره­های ناسازگار اولیه دختران بود. روش پژوهش برحسب هدف کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات همبستگی ...

  • رابطه ارکان مدل فعال‌سازی هنجار و انگیزش نسبت به صرفه‌جویی با رفتار صرفه‌جویی برق در خانواده‌های تهرانی 

    عبدی ورمزان, مراد؛ عبدی ورمزان, مراد؛ فراهانی, محمد نقی؛ فراهانی, محمد نقی؛ خانی پور, حمید؛ خانی پور, حمید؛ صفاری نیا, مجید؛ صفاری نیا, مجید (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)
    هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه رفتار صرفه­جویی در مصرف برق در سرپرستان خانوارهای تهرانی با هنجارهای اخلاقی و انواع انگیزش نسبت به صرفه­جویی بود. طرح  پژوهش حاضر ئوصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری تمامی سرپرستان خانوار شهر ...

  • اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی (حل‎مسئله و تصمیم‌گیری) بر روابط معلم- شاگرد، سرزندگی تحصیلی و خوش‌بینی تحصیلی در دانش‌آموزان پسر پایه ششم ابتدایی 

    شیوندی, کامران؛ شیوندی, کامران؛ نفر, زهرا؛ نفر, زهرا؛ حسنوند, فضل الله؛ حسنوند, فضل الله؛ موسوی, علی؛ موسوی, علی (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)
    هدف از پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی (حل‌مسئله و تصمیم‌گیری) بر روابط معلم- شاگرد، سرزندگی تحصیلی و خوش‌بینی تحصیلی دانش‌آموزان پسر پایه ششم ابتدایی بود. این پژوهش بر حسب هدف کاربردی است و روش مطالعه از ...

  • بررسی اثربخشی آموزش برنامه آمادگی پیش‌ازازدواج مبتنی بر دیدگاه آدلری بر باورهای محدودکننده انتخاب همسر در دانش‌آموزان دختر 

    غلامرضا, رجبی؛ غلامرضا, رجبی؛ قیصری, سهیلا؛ قیصری, سهیلا؛ امان الهی, عباس؛ امان الهی, عباس؛ سودانی, منصور؛ سودانی, منصور (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)
    این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش برنامه آمادگی پیش‌ازازدواج مبتنی بر دیدگاه آدلری بر باورهای محدودکننده انتخاب همسر در دانش­آموزان دختر مقطع دوم متوسطه شهرستان جم در سال تحصیلی 98-1397 در یک طرح نیمه‌آزمایشی با پیش‌آزمون، ...