دوره 11, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تبیین روابط بین ذهنآگاهی و شفقتبهخود با شایستگی اجتماعی در دانشجویان دختر براساس نقش میانجی بخشودگی بینفردی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)هدف از پژوهش حاضر، تبیین روابط بین ذهنآگاهی و شفقتبهخود با شایستگی اجتماعی در دانشجویان دختر براساس نقش میانجی بخشودگی بینفردی بود. روش پژوهش برحسب هدف کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات توصیفی - همبستگی بود. جامعه آماری ...
-
خداناباوری و جامعهگرایی: شواهدی از یک مطالعه آزمایشگاهی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)این پژوهش به منظور بررسی اثر دین بر بخشش افراد خداناباور انجام شده است. روش پژوهش بر حسب هدف بنیادین و بر حسب روش گردآوری اطلاعات از نوع آزمایشی پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجوی ان دانشگاه صنعتی ...
-
تأثیر آموزش شناختی رفتاری به کمک فضای مجازی در کاهش کمالگرایی و اضطراب دانشآموزان نخبه
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی آموزش شناختی رفتاری بر کمالگرایی و نشانههای اضطراب بر دانشآموزان نخبه بهکمک فضای مجازی بود. روش این مطالعه با توجه به اینکه تآثیر متغیر مستقل بر متغیرهای وابسته بررسی می شود، از نوع ...
-
ابعاد توانمندسازی روانشناختی فردی با هدف مدیریت ویروس فراگیر کرونا 2019 بهمنظور ارائه یک الگوی کیفی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)هدف از پژوهش حاضر، شناسایی راهبردهای توانمندسازی روانشناختی فردی در رابطه با مدیریت ویروس فراگیر کرونا 2019 بود.روش پژوهش از نظر هدف، بنیادی –کاربردی و بر حسب گردآوری اطلاعات، اسنادی بوده که به روش های مرور سیستماتیک و ...
-
نقش میانجیگری سبکهای تفکر در رابطه هوش و خلاقیت
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش میانجیگری سبکهای تفکر در رابطه هوش و خلاقیت در دانشآموزان دختر و پسر 12 تا 16 ساله بود. این پژوهش از نظر هدف بنیادی و از نظر نوع پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل تمام ...
-
مقایسه اثربخشی زوج درمانی خودتنظیمی با رفتاردرمانی دیالکتیک بر کاهش دلزدگی زناشویی زوجهای متقاضی طلاق
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)هدف از پژوهش حاضر، مقایسه اثربخشی زوجدرمانی خودتنظیمی با رفتاردرمانی دیالکتیک بر کاهش دلزدگی زناشویی زوجهای متقاضی طلاق بود. روش پژوهش حسب هدف کاربردی، و بر حسب نحوه گردآوری اطلاعات از نوع شبهآزمایشی بود که با طرح ...
-
مقایسه عملکرد حافظه فعال در دانشآموزان دارای ناتوانیهای ویژه یادگیری یکزبانه و دوزبانه
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)هدف از پژوهش حاضر، مقایسه حافظه فعال کودکان دارای ناتوانیهای ویژه یادگیری یکزبانه و دوزبانه بود. روش پژوهش توصیفی از نوع پسرویدادی (علّی- مقایسهای) بود. جامعه آماری پژوهش شامل کودکان مقطع ابتدایی سال تحصیلی 93-1392 شهر ...
-
تأثیر اصلاح سوگیری حافظه، بر ترمیم و کاهش علائم رفتاری و اختلال حافظه بیماران مبتلا به افسردگی: یک مطالعه مقدماتی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)این پژوهش با هدف بررسی تاثیر برنامه اصلاح دقیق سوگیری حافظه (پرمین)، بر ترمیم و کاهش علائم رفتاری و اختلال حافظه بیماران مبتلا به افسردگی و به کار بستن نتایج آن در درمان بیماری افسردگی انجام شد. این مطالعه ، یک کارآزمایی ...
-
ویژگیهای روانسنجی مقیاس تعلق پذیری عمومی در دانشجویان
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)هدف از پژوهش حاضر، اعتباریابی و بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس تعلقپذیری عمومی در دانشجویان بود. این مطالعه کاربردی، یک طرح روانسنجی بود و جامعه آماری آن را دانشجویان دانشگاه بیرجند در سال تحصیلی 97-1396 تشکیل میدادند.. ...
-
پیشبینی اضطراب دختران نوجوان براساس طرحوارههای ناسازگار اولیه مادران با میانجیگری تمایزیافتگی خود و طرحوارههای ناسازگار اولیه دختران
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)هدف از پژوهش حاضر، پیشبینی اضطراب دختران نوجوان براساس طرحوارههای ناسازگار اولیه مادران با میانجیگری تمایزیافتگی خود و طرحوارههای ناسازگار اولیه دختران بود. روش پژوهش برحسب هدف کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات همبستگی ...
-
رابطه ارکان مدل فعالسازی هنجار و انگیزش نسبت به صرفهجویی با رفتار صرفهجویی برق در خانوادههای تهرانی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه رفتار صرفهجویی در مصرف برق در سرپرستان خانوارهای تهرانی با هنجارهای اخلاقی و انواع انگیزش نسبت به صرفهجویی بود. طرح پژوهش حاضر ئوصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری تمامی سرپرستان خانوار شهر ...
-
اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی (حلمسئله و تصمیمگیری) بر روابط معلم- شاگرد، سرزندگی تحصیلی و خوشبینی تحصیلی در دانشآموزان پسر پایه ششم ابتدایی
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)هدف از پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی (حلمسئله و تصمیمگیری) بر روابط معلم- شاگرد، سرزندگی تحصیلی و خوشبینی تحصیلی دانشآموزان پسر پایه ششم ابتدایی بود. این پژوهش بر حسب هدف کاربردی است و روش مطالعه از ...
-
بررسی اثربخشی آموزش برنامه آمادگی پیشازازدواج مبتنی بر دیدگاه آدلری بر باورهای محدودکننده انتخاب همسر در دانشآموزان دختر
(دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2021-02-19)این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش برنامه آمادگی پیشازازدواج مبتنی بر دیدگاه آدلری بر باورهای محدودکننده انتخاب همسر در دانشآموزان دختر مقطع دوم متوسطه شهرستان جم در سال تحصیلی 98-1397 در یک طرح نیمهآزمایشی با پیشآزمون، ...



