دوره 4, شماره 13
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ارتباط ساختار بازار و شدت تبلیغات در صنایع کارخانه ای ایران
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2020-09-22)هدف این مقاله ارزیابی ارتباط درجه تمرکز به عنوان یک متغیر ساختاری و تبلیغات به عنوان یک متغیر رفتاری در صنایع ایران بود. برای این منظور از از داده های مربوط به کارگاه های صنعتی ایران براساس طبقه بندی بین المللی ...
-
ارزیابی تاثیر تسهیل تجاری بر تجارت دوجانبه صنعتی کشورهای درحال توسعه
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2020-09-22)هدف از این مقاله، بررسی تاثیر تسهیل تجاری بر تجارت دوجانبه کشورهای درحال توسعه است. تسهیل تجاری از طریق بهبود جریان تجارت با سرعت بخشیدن به فرایندهای اظهار و ترخیص کالاها، جاذبههای سرمایه گذاری در کشورها را افزایش میدهد ...
-
اندازهگیری مارکآپ و قدرت بازاری در بخش صنعت ایران: رویکرد مرز تصادفی
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2020-09-22)هدف محوری پژوهش حاضر اندازهگیری مارکآپ و قدرت بازاری در بخش صنعت ایران بوده است. بدین منظور از رویکرد مرز تصادفی در بخش صنعت ایران و دادهها و اطلاعات 130 صنعت فعال کد چهار رقمی ISIC مستخرج از نتایج طرح جامع آمارگیری ده ...
-
ارتباط میان شاخصهای کلان اقتصادی و صنعت بیمه در استانهای ایران با استفاده از روش گشتاورهای تعمیمیافته سیستمی
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2020-09-22)با توجه به جایگاه مهم و اساسی صنعت بیمه در رشد و توسعه اقتصادی و تأثیر رشد اقتصادی بر گسترش صنعت بیمه، در مطالعه حاضر ارتباط بین شاخصهای کلان اقتصادی و صنعت بیمه در استانهای منتخب ایران بررسی گردید. بر این اساس الگویی ...
-
ارزیابی ساختار بازار در صنعت بانکداری ایران
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2020-09-22)چکیده: روشهای مختلفی برای بررسی ساختار بازار وجود دارد. در برخی مطالعات، برای ارزیابی ساختار بازار از تمرکز استفاده شده است، اما برخی مطالعات دیگر، مفهوم رقابت را ابزار مناسبتری برای بررسی ساختار بازار معرفی کردهاند. ...



