نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخوبان, حسینfa_IR
dc.contributor.authorخوبان, حسینfa_IR
dc.contributor.authorموسی فرخانی, احسانfa_IR
dc.contributor.authorموسی فرخانی, احسانfa_IR
dc.date.accessioned1399-12-02T12:53:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2021-02-20T12:53:46Z
dc.date.available1399-12-02T12:53:45Zfa_IR
dc.date.available2021-02-20T12:53:46Z
dc.date.issued2012-09-22en_US
dc.date.issued1391-07-01fa_IR
dc.date.submitted2015-07-26en_US
dc.date.submitted1394-05-04fa_IR
dc.identifier.citationخوبان, حسین, خوبان, حسین, موسی فرخانی, احسان, موسی فرخانی, احسان. (1391). 0930 : یک مطالعه - شاخص های سلامت دانش آموزان اول دبستان در استان خراسان رضوی در سال تحصیلی 1390 تا 1391 مبتنی بر جمعیت. بیهق, 17(2), 27-33.fa_IR
dc.identifier.issn2008-0328
dc.identifier.urihttp://beyhagh.medsab.ac.ir/article_607.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/754590
dc.description.abstractمقدمه: آینده هر جامعه به سلامت کودکان آن وابسته است و جامعه ای پایدار خواهد ماند که در حفظ، نگهداری و تربیت کودکانش موفق عمل نماید. هدف از انجام این پژوهش تعیین وضعیت سلامت جسمی و روانی دانش آموزان پایه اول ابتدایی در 1331 بوده است. - سال تحصیلی 31 مواد و روشها: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی و مبتنی بر جمعیت می باشد. در این مطالعه تمامی دانش آموزان پایه اول ابتدایی در استان خراسان رضوی که تعداد 114336 نفر بوده اند، مورد ارزیابی قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات شامل شناسنامه سلامت دانش آموزان بوده که در بخش نخست اطلاعات دموگرافیک و در بخش دوم اطلاعات تخصصی مرتبط با سلامت جسمی و روانی کودک جمع آوری گردید. %. یافته ها: براساس شاخص توده بدنی 1.56 % از کل دانش آموزان دچار درجات مختلفی از لاغری یا اضافه وزن بوده اند و . 5 نیز دچار اختلال قد به سن بوده اند. 656 % از دانش آموزان مورد بررسی دچار اختلالات بینایی، 150 % دچار مشکلات شنوایی و %26 نیز دچار پوسیدگی دندان بوده اند. نتیجه گیری: با مقایسه نتایج بدست آمده با مطالعات مشابه، به نظر می رسد، شیوع اختلالات جسمی و روانی در این مطالعه، پائین تر می باشد که دلیل اصلی آن می تواند، تفاوت در جمعیت مورد مطالعه و شیوه غربالگری باشد. مقایسه نتایج این مطالعه با سایر مطالعات نشان می دهد که معاینات غربالگری صورت گرفته در مدارس برای اختلالات بینایی، شنوایی و روانی از حساسیت و ویژگی کافی برخوردار نبوده است. لازم است با همکاری ارگان های مربوطه چاره ای در این خصوص اندیشیده شود تا با غربالگری هوشیارانه تر حساسیت و ویژگی آزمون ها را افزایش داد. در مجموع با توجه به اهمیت واضح بهداشت و سلامت در دانش آموزان پایه اول ابتدایی، به عنوان بخش بسیار مهمی از جامعه و به عنوان پایه و مبنای سلامت جامعه در آینده، نتایج این پژوهش،لزوم توجه بیشتر به مواردی نظیر بهداشت دهان و دندان و تغذیه دانش آموزان را خاطر نشان می سازد.fa_IR
dc.format.extent387
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofبیهقfa_IR
dc.subjectشاخص های سلامتfa_IR
dc.subjectارزیابیfa_IR
dc.subjectدانش آموزانfa_IR
dc.title0930 : یک مطالعه - شاخص های سلامت دانش آموزان اول دبستان در استان خراسان رضوی در سال تحصیلی 1390 تا 1391 مبتنی بر جمعیتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume17
dc.citation.issue2
dc.citation.spage27
dc.citation.epage33


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد