نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی نجف آبادی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorمسلمی نائینی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorصفدریان, رسولfa_IR
dc.contributor.authorاکبری, داودfa_IR
dc.contributor.authorکسایی, محمدمهدیfa_IR
dc.contributor.authorعباس زاده, بهنامfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:48:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:48:57Z
dc.date.available1399-07-08T19:48:57Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:48:57Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-01-14en_US
dc.date.submitted1396-10-24fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی نجف آبادی, حسین, مسلمی نائینی, حسن, صفدریان, رسول, اکبری, داود, کسایی, محمدمهدی, عباس زاده, بهنام. (1397). بررسی عددی و تجربی عیب چین‎خوردگی لبه در فرآیند شکل‎دهی غلتکی سرد مقاطع عریض. مجله علمی پژوهشی مهندسی ساخت و تولید ایران, 5(1), 28-36.fa_IR
dc.identifier.issn2476-504X
dc.identifier.urihttp://www.iranjme.ir/article_65947.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/74942
dc.description.abstractشکل‎دهی غلتکی سرد یک فرآیند شکل‎دهی پیچیده است که در آن کیفیت محصولات به شدت وابسته به پارامترهای فرآیند است. عیب چین‌‌خوردگی لبه ورق یکی از عیوب رایج در فرآیند شکل‌دهی غلتکی سرد مقاطع عریض می‌باشد. چین‎خوردگی لبه باعث بروز مشکلاتی از قبیل کاهش کیفیت ابعادی، سایش غلتک‎های شکل‎دهی به دلیل تماس با لبه چین‎خورده و توزیع غیریکنواخت نیروهای شکل‎دهی در طول خط تولید می‎شود. بدین منظور برای بررسی عیب چین‎خوردگی در این پژوهش از شبیه‎سازی اجزای محدود و آزمایش‎های تجربی استفاده شد. ابتدا برای تأیید نتایج شبیه‎سازی، یک مدل دقیقاً مطابق با آزمایش‎های تجربی متشکل از یک ایستگاه نگه‎دارنده و یک ایستگاه شکل‎دهی برای تولید یک پروفیل ذوزنقه‎ای ایجاد شد. سپس با شبیه‎سازی این فرآیند در نرم‌افزار اجزای محدود آباکوس و مقایسه توزیع کرنش طولی در نزدیکی لبه‎ی بال با کرنش‎های تجربی، مدل عددی صحت‎سنجی شده ‎است. پس از صحت‎سنجی مدل عددی، از آن برای شبیه‌سازی مقطعی مشابه و دارای دو کانال در راستای عرضی و در سه ایستگاه شکل‎دهی استفاده و تأثیر پارامترهای جنس ورق (تنش تسلیم و توان کارسختی)، ضخامت ورق و فاصله‎ی بین ایستگاهی بر عیب چین‎خوردگی لبه بررسی شد. نتایج این پژوهش نشان داد که با افزایش تنش تسلیم عیب چین‎خوردگی افزایش و با افزایش توان کارسختی، ضخامت ورق و فاصله بین ایستگاهی، عیب چین‎خوردگی کاهش می‎یابد.fa_IR
dc.format.extent844
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسی ساخت و تولید ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی پژوهشی مهندسی ساخت و تولید ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Manufacturing Engineeringen_US
dc.subjectشکل‎دهی غلتکی سردfa_IR
dc.subjectعیب چین‎خوردگی لبهfa_IR
dc.subjectشبیه‎سازی اجزای محدودfa_IR
dc.subjectمقاطع عریضfa_IR
dc.subjectشکل دهیfa_IR
dc.titleبررسی عددی و تجربی عیب چین‎خوردگی لبه در فرآیند شکل‎دهی غلتکی سرد مقاطع عریضfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی/دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا، بهبهانfa_IR
dc.contributor.departmentمهندسی ساخت و تولید/دانشکده مهندسی مکانیک/دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی صنایع و مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ، قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue1
dc.citation.spage28
dc.citation.epage36


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد