نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشمسی, آزادهfa_IR
dc.contributor.authorمیرسعیدی, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorفرخ زاد, کیوانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:45:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:45:42Z
dc.date.available1399-07-08T19:45:42Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:45:42Z
dc.date.issued2016-12-21en_US
dc.date.issued1395-10-01fa_IR
dc.date.submitted2016-12-11en_US
dc.date.submitted1395-09-21fa_IR
dc.identifier.citationشمسی, آزاده, میرسعیدی, لیلا, فرخ زاد, کیوان. (1395). بررسی کارآیی راه های خروج ساختمان در تخلیه اضطراری آتش به روش تحلیل نر م افزاری (نمونه موردی: یک مدرسه در تهران). معماری و شهرسازی ایران, 7(12)doi: 10.30475/isau.2017.62026fa_IR
dc.identifier.issn2228-589X
dc.identifier.issn2645-7148
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30475/isau.2017.62026
dc.identifier.urihttp://www.isau.ir/article_62026.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/73672
dc.description.abstractتاخیر چند دقیقهای درتخلیه کاربران در حوادث، به ویژه درساختمانهای آموزشی به دلیل حجم بالای جمعیت اثر قابل توجهی درافزایش خسارت جانی دارد. بدین منظور تعداد و موقعیت راههای خروج این ساختمانها باید متناسب باشد تا امکان تخلیه را درزمان مناسب فراهم کند. هدف از این مقاله بررسی خروجی های یک ساختمان آموزشی در تدارک مسیر خروج مناسب می باشد. در این پژوهش با دو روش کارآیی ابزارهای فرار در ساختمان های آموزشی بررسی شده است؛ ابتدا زمان های خروج اضطراری با مدلسازی رفتاردانش آموزان (به وسیله نرم افزار شبیه ساز) تخمین زده می شود و با مقایسه نتایج حاصل با زمان مورد نیاز برای تخلیه ساختمان برآوردی از کارآیی ابزارهای خروج به دست می آید. در روش دوم کارآیی راههای خروج مدرسه با معیار ضوابط و مقررات ایمنی ساختمان در برابر آتش بررسی می گردد. مقایسه نتایج حاصل از دو شیوه یاد شده امکان تایید این فرضیه را فراهم کرده است که رابطه مستقیمی بین تعداد، ابعاد و موقعیت راه های خروج با زمان خروج امن کاربران در مواقع بحران وجود دارد . نتایج حاصل شیوه ای در ارزیابی عملکرد پلان معماری ارائه داده است که می تواند افزایش دقت تصمیمات مدیریتی در وضعیت پاسخگویی بناها در موارد بحران را به همراه آورد. نتایج نشان می دهد ارزیابی ویژگی های معماری مربوط به ابزارهای فرار ساختمان تنها به وسیله ضوابط و مقررات ملی کافی نیست. در نهایت پیشنهاداتی در زمینه دستیابی به مسیرهای فرار مناسب در مدارس ارائه می شود.fa_IR
dc.format.extent363
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی معماری و شهرسازی ایرانfa_IR
dc.publisherIranian Scientific Association of Architecture & Urbanismen_US
dc.relation.ispartofمعماری و شهرسازی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Iranian Architecture & Urbanismen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30475/isau.2017.62026
dc.subjectتخلیه اضطراریfa_IR
dc.subjectراه های خروجfa_IR
dc.subjectضوابط و استانداردهاfa_IR
dc.subjectنرم افزار پس فایندرfa_IR
dc.subjectآتش سوزیfa_IR
dc.titleبررسی کارآیی راه های خروج ساختمان در تخلیه اضطراری آتش به روش تحلیل نر م افزاری (نمونه موردی: یک مدرسه در تهران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentمهندسین مشاورساربنای مهرازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاداسلامی واحدگنبدکاووسfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue12


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد