نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمردمی, کریمfa_IR
dc.contributor.authorمحسنی, منصورهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:45:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:45:40Z
dc.date.available1399-07-08T19:45:40Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:45:40Z
dc.date.issued2015-12-22en_US
dc.date.issued1394-10-01fa_IR
dc.date.submitted2015-08-24en_US
dc.date.submitted1394-06-02fa_IR
dc.identifier.citationمردمی, کریم, محسنی, منصوره. (1394). توسعه محیط های یادگیری: ارتقاء یادگیری. معماری و شهرسازی ایران, 6(10)doi: 10.30475/isau.2016.62011fa_IR
dc.identifier.issn2228-589X
dc.identifier.issn2645-7148
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30475/isau.2016.62011
dc.identifier.urihttp://www.isau.ir/article_62011.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/73657
dc.description.abstractحقیقت این است که آموزش و یادگیری فقط در مدرسه روی نمی دهد. بلکه دانش آموزان، از تعامل با محیط اطراف خود می آموزند. با قبول دیدگاه اکثر اندیشمندان، تعلیم و تربیت امری اجتماعی است و بسیاری از استعدادهای انسان و فضایل اخلاقی جز در متن جامعه و روابط متقابل اجتماعی شکوفا نمی شود. از این رو ارتقاء یادگیری و توسعه محیط یادگیری به تعامل مدرسه و جامعه وابسته می باشد. در این راستا می توان محیط خارج از مدرسه را نیز، جزء لاینفک فضای آموزشی قلمداد نمود، بنحوی که موجب توسعه محیط یادگیری دانش آموزان و نیز تعامل مدرسه و جامعه گردد. تعامل مدرسه با جامعه و محیط اطراف آن موضوع مهمی است که در گذشته وجود داشته و مدارس با مساجد، بازار و محله ها در تعامل بوده است و امروزه چنین تعاملی نادیده گرفته می شود. در نوشتار حاضر، برای ایجاد تعامل مدرسه و جامعه و ارتقای یادگیری دانش آموزان و افراد جامعه و توسعه محیط یادگیری، ابتدا با رویکردی تاریخی، به واکاوی مسئله تعامل مدرسه با اجتماع از دیدگاه اندیشمندان، و سابقه آن در ایران و دیگر جوامع و معرفی مدارس اجتماعی در آن ها پرداخته می شود. سپس با رویکرد روانشناختی، با استفاده از روانشناسی «اکولوژیک» و نظریه «بارکر»، تأثیر محیط و معماری فضاهای آموزشی بر یادگیری و همچنین تأثیر متقابل انسان و محیط از نظر اندیشمندان بررسی می شود. با توجه به این رویکرد، وضعیت مدارس کنونی و رابطه آن با جامعه، مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت با تبیین رابطه مدرسه، خانواده و جامعه، چگونگی توسعه محیط های یادگیری عنوان می گردد.fa_IR
dc.format.extent235
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی معماری و شهرسازی ایرانfa_IR
dc.publisherIranian Scientific Association of Architecture & Urbanismen_US
dc.relation.ispartofمعماری و شهرسازی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Iranian Architecture & Urbanismen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30475/isau.2016.62011
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectمدرسهfa_IR
dc.subjectجامعهfa_IR
dc.subjectتعاملfa_IR
dc.subjectمحیط یادگیریfa_IR
dc.titleتوسعه محیط های یادگیری: ارتقاء یادگیریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی شاهرودfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue10


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد