نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرشتچیان, ساراfa_IR
dc.contributor.authorغلامپور, عطیهfa_IR
dc.contributor.authorرزاق شعار, آزادهfa_IR
dc.contributor.authorباطبی, آناfa_IR
dc.contributor.authorعلوی, محبوبه ساداتfa_IR
dc.contributor.authorصادقی نائینی, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:45:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:45:37Z
dc.date.available1399-07-08T19:45:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:45:37Z
dc.date.issued2015-08-23en_US
dc.date.issued1394-06-01fa_IR
dc.date.submitted2015-08-20en_US
dc.date.submitted1394-05-29fa_IR
dc.identifier.citationرشتچیان, سارا, غلامپور, عطیه, رزاق شعار, آزاده, باطبی, آنا, علوی, محبوبه سادات, صادقی نائینی, حسن. (1394). ارزیابی واسطه های کاربری در محصولات خانگی با رویکرد رضایت مصرف کننده و طراحی خوشایند. معماری و شهرسازی ایران, 6(9)doi: 10.30475/isau.2016.62000fa_IR
dc.identifier.issn2228-589X
dc.identifier.issn2645-7148
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30475/isau.2016.62000
dc.identifier.urihttp://www.isau.ir/article_62000.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/73646
dc.description.abstractبرقراری ارتباطی پویا و هدفمند بین کاربر و محصول برای جلب رضایت و برقراری احساس خوشایندی از مهمترین فاکتورها در طراحی محصولات در دنیای امروز می باشد. ابزار برقراری این ارتباط شایسته واسطه های کاربری هستند که طراح به لحاظ معنایی با بکارگیری نشانه های مناسب در این واسطه ها، کارکردهایی را به محصول نسبت می دهد .در پی ارتباط برقرار شده بین کاربر و محصول، تجربه ای حاصل می شود که در برگیرنده عناصر مهمی از جمله لذت مبتنی بر زیبایی شناسی، درک محصول، و همچنین پاسخ احساسی می باشد. امروزه رشد و توسعه محصولات خانگی عمدتاً از منظر طراحی بهینه واسطه های کاربری حاصل می شود و رقابت در این زمینه برای عرضه محصولات کاراتر بیش از پیش مشاهده می شود. در این مقاله سعی شده است ضمن تاکید بر واسطه های کاربری به عنوان پل های ارتباطی محصول و مشتری، الگوها و معیارهای طراحی مبتنی بر رضایت و خشنودی کاربر مورد دقت قرار گیرد. بدین منظور در این بررسی، تعداد پنج محصول خانگی برقی به استناد آمار عرضه و تقاضا که شامل پلوپز، کتری برقی، غذاساز، آبمیوه گیری و ساندویچ ساز بوده اند، انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفته اند. داده های آماری مورد نیاز از طریق پرسشگری و مصاحبه با 25 کاربر داوطلب تکمیل شد. نتایج آنالیز آماری به کمک نرم افزار SPSS حاکی از این واقعیت است که بین میزان دلپذیری از محصول و چگونگی عملکرد و طراحی واسطه های کاربری ارتباط وجود دارد البته میزان ارتباط در بین پنج محصول یاد شده یکسان نبودند. از این رو طراحان محصولات می بایست در طراحی عوامل، المان ها و واسطه های کاربری به عنوان کلید اصلی ارتباط بین کاربر و محصول، به اصول و مبانی تلفیقی که فاکتورهای ارگونومیک، زیبایی شناختی و عملکردی را در بر می گیرد دقت داشته باشند.fa_IR
dc.format.extent461
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی معماری و شهرسازی ایرانfa_IR
dc.publisherIranian Scientific Association of Architecture & Urbanismen_US
dc.relation.ispartofمعماری و شهرسازی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Iranian Architecture & Urbanismen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30475/isau.2016.62000
dc.subjectطراحی خوشایندfa_IR
dc.subjectواسطه های کاربریfa_IR
dc.subjectنشانه شناسیfa_IR
dc.subjectمعناشناسیfa_IR
dc.titleارزیابی واسطه های کاربری در محصولات خانگی با رویکرد رضایت مصرف کننده و طراحی خوشایندfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentآزاد اسلامی تهران مرکزfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue9
nlai.contributor.orcid0000-0003-4094-0809


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد