| dc.contributor.author | عبداله زاده, غلامرضا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | نقی پور, مرتضی | fa_IR | 
| dc.contributor.author | شعبان زاده, احسان | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T19:44:26Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T19:44:26Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T19:44:26Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T19:44:26Z |  | 
| dc.date.issued | 2019-11-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1398-09-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2017-12-30 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1396-10-09 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | عبداله زاده, غلامرضا, نقی پور, مرتضی, شعبان زاده, احسان. (1398). ارزیابی تاثیر درصد صلبیت اتصال بر توزیع برش قائم مقطع تیر در اتصالات تیرهای I شکل فولادی با توجه به طول دهانه تیر. نشریه مهندسی سازه و ساخت, 6(3), 17-40. doi: 10.22065/jsce.2018.111196.1418 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2476-3977 |  | 
| dc.identifier.issn | 2538-2616 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22065/jsce.2018.111196.1418 |  | 
| dc.identifier.uri | http://www.jsce.ir/article_60578.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/73216 |  | 
| dc.description.abstract | این مقاله به برآورد تاثیر درصد صلبیت اتصالات در تیرهای I شکل فولادی با طول دهانههای مختلف بر روی توزیع نیرو و تنش برشی قائم در بال و جان تیر در مقطع اتصال در مقایسه با فرضیات کلاسیک توزیع تنش میپردازد. در این راستا 72 مدل تیر با اتصالات با درصد صلبیتهای متفاوت تحت بار متمرکز در وسط دهانه جهت انجام مطالعه پارامتریک در نرمافزار اجزامحدود ANSYS Workbench ساخته و بر روی همه آنها تحلیل استاتیکی خطی انجام شد. پارامترهای متغیر در این مدلها عبارتند از درصد صلبیت اتصال درقالب تغییر ضخامت ورقهای انتهایی(از7 تا 30 میلیمتر)، طول دهانه تیر، وجود و یا عدم وجود تقید بین بال و جان تیر در ناحیه اتصال و وجود یا عدم وجود اثرات کرنشهای جانبی. مطالعات انجام شده در درجه اول نشان دادند که در اثر شرایط مرزی حاکم توزیع تنش برشی قائم در مقطع اتصال در اتصالات با درجات صلبیت متفاوت، بسیار با آنچه که در روابط کلاسیک تئوری تیرها ذکر شده فاصله دارد و عملا روابط آییننامههای کنونی که فقط جان را در تمامی طول تیر مسول تحمل برش قائم و بالها را مسول تحمل لنگر میدانند، با آنچه در واقعیت رخ میدهد فاصله دارند. همچنین مطالعات نشان دادند که سهم بالها و جان تیر در مقطع اتصال از نیروی برش قائم مقطع شدیدا متاثر از درصد صلبیت اتصال و طول دهانه تیر است. از طرفی نتایج بیانگر این واقعیت بودند که از بین پارامترهای موردنظر، تقید بوجود آمده بین بال و جان تیر در تمامی مدلها عمدهترین پارامتر در فاصله گرفتن نتایج کلاسیک از واقعیت توزیع تنش و نیرو در مقطع اتصال تیرهای I شکل هستند و از بین بردن این تقید در اجرا میتواند بعنوان ایدهای در بهبود عملکرد اتصالات مدنظر قرارگیرد. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 2031 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | انجمن مهندسی سازه ایران | fa_IR | 
| dc.publisher | Iranian Society of Structrual Engineering (ISSE) | en_US | 
| dc.relation.ispartof | نشریه مهندسی سازه و ساخت | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Structural and Construction Engineering | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22065/jsce.2018.111196.1418 |  | 
| dc.subject | فرضیات کلاسیک توزیع تنش | fa_IR | 
| dc.subject | توزیع واقعی تنش | fa_IR | 
| dc.subject | درصد صلبیت اتصال | fa_IR | 
| dc.subject | تقید تابیدگی | fa_IR | 
| dc.subject | تقید تغییرشکل جانبی | fa_IR | 
| dc.subject | تقید بال بر جان | fa_IR | 
| dc.subject | تحلیل، طراحی و اجرای سازه های فولادی | fa_IR | 
| dc.title | ارزیابی تاثیر درصد صلبیت اتصال بر توزیع برش قائم مقطع تیر در اتصالات تیرهای I شکل فولادی با توجه به طول دهانه تیر | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | علمی - پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، بابل، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مهندسی عمران، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، بابل، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 6 |  | 
| dc.citation.issue | 3 |  | 
| dc.citation.spage | 17 |  | 
| dc.citation.epage | 40 |  |