دوره 15, شماره 60
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
درآمدی بر بنیادهای سه گانه ی گشتالت درمانی معاصر
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2021-02-19)فردریک پرز توانست با جدایی از روانکاوی، شیوهای نو برمبنای افزایش آگاهی، باشیدن در اینجا و اکنون، پذیرش مسئولیت خود، اعتماد به فرآیند خودتنظیمی ارگانیسمی برای گذار از حمایت محیطی به خودحمایتگری، بنیاد بگذارد. او و هوادارانش ...
-
تاثیر آموزش شفقت بر صمیمیت زناشویی و خرسندی زناشویی در زنان متاهل
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2021-02-19)هدف پژوهش مطالعه تأثیر آموزش شفقت به خود بر صمیمیت زناشویی و خرسندی زناشویی در زنان متاهل بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی بود، جامعه آماری شامل کلیه زنان متاهل دانشگاه بوعلی سینای همدان بود، نمونه آماری پژوهش40 نفر به شیوه ...
-
تأثیر درمان شناختی و رفتاری بر ترس از زایمان و علتهای ترس از زایمان در زنان نخستزا
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2021-02-19)دوران بارداری همراه با تغییراتی در زمینه جسمانی و روانشناختی است. این دوران در کنار شیرینیهای خود، مشکلاتی را نیز همراه دارد. یکی از این مشکلات مهم ترس از زایمان است. هدف این پژوهش بررسی تأثیر درمان شناختی رفتاری بر ترس ...
-
رابطه بین تیپ های رفتاری و تصمیمات سرمایه گذاری با میانجی گری خودکارآمدی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2021-02-19)پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی خودکارآمدی در رابطه بین تیپ های رفتاری و تصمیمات سرمایه گذاری سرمایه گذاران در بورس اوراق بهادار تهران انجام شد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های ...
-
اثربخشی مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری بر باورهای خودکارآمدی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2021-02-19)هدف از این پژوهش تعیین اثربخشی مدیریت استرس به شیوه شناختی-رفتاری بر باورهای خودکارآمدی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر ایلام بود.روش پژوهش آزمایشی و از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. ...
-
عوامل بازدارنده هیجانهای پیشرفت در دانشجویان تحصیلات تکمیلی (بر اساس نقش کنترل تحصیلی ادراک شده، ارزیابی شناختی استرس تحصیلی، هزینه- سود ادراک شده، و حمایت اجتماعی ادراک شده)
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2021-02-19)این پژوهش با هدف شناسایی برخی عوامل فردی و اجتماعی بازدارندهی هیجانهای پیشرفت دانشجویان تحصیلات تکمیلی انجام شد. جامعه پژوهش تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز در سال تحصیلی 99-1398 بودند. حجم نمونه 400 تن (224 ...
-
سازههای روانشناسی مثبت و مذهب در پیشبینی رضایت از زندگی، نقش سخت کوشی روان-شناختی و راهبردهای مقابلهای مذهبی: پژوهشی در حوزه نارساییهای ذهنی و تحولی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2021-02-19)هدف پژوهش حاضر بررسی امکان پیشبینی رضایت از زندگی مادران دارای نارساییهای ذهنی و تحولی از طریق سختکوشی روانشناختی و راهبردهای مقابلهای بود. طرح پژوهش از نوع توصیفی همبستگی بود و جامعه آماری آن شامل مادران دارای کودکان ...
-
نقش مولفه های هوش هیجانی در پیش بینی اختلالات خوشه ی B شخصیت
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2021-02-19)چکیده: هدف این مطالعه بررسی نقش مولفه های هوش هیجانی در پیش بینی اختلالات خوشه ی B شخصیت بود. پژوهش حاضر براساس اهداف، از نوع بنیادی و بر اساس روش های جمع آوری داده ها از نوع توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش را ...
-
پیش بینی اضطراب اجتماعی بر اساس باورهای فراشناختی و مهارت اجتماعی نوجوانان
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2021-02-19)اختلال اضطراب اجتماعی که با نام هراس اجتماعی نیز شناخته می شود، یکی از شایع ترین اختلالات روانی جامعه است. هدف از این پژوهش پیش بینی اضطراب اجتماعی بر اساس باورهای فراشناختی و مهارت اجتماعی نوجوانان مقطع دبیرستان بود. روش ...
-
تأثیر رهبری تحولگرا و سرمایه روانشناختی بر رضایت شغلی با میانجیگری مشارکت کاری از دیدگاه پرستاران
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2021-02-19)امروزه در حوزه سلامت، پرستاری یکی از شغلهای کلیدی به حساب میآید، به این دلیل که نقش فعالی را در سلامت افراد، ایفا میکند؛ لذا بررسی رضایت شغلی پرستاران از اهمیت فراوانی برخوردار است. این مطالعه به دلیل اهمیت سطح عملکردی ...
-
اثربخشی توانبخشی شناختی مبتنی بر کنترل حرکتی بر ارتقای کارکردهای اجرایی (انعطافپذیری شناختی، حافظه فعال، زمانواکنش، بازداری پاسخ، توجه پایدار) در دانشآموزان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیشفعالی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2021-02-19)اختلال نقص توجه/ بیش فعالی یک اختلال عصب-تحولی بوده و نقص کارکردهای اجرایی خصیصه فراگیر این اختلال محسوب میشود. بر اساس DSM-5، این اختلال یک آسیب مزمن بوده و مشخصه آن، رفتار تکانشی، بیتوجهی، بیشفعالی/تکانشگری و بیقراری ...



