نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصادقی, امیرfa_IR
dc.contributor.authorآذر, عادلfa_IR
dc.contributor.authorوالمحمدی, چنگیزfa_IR
dc.contributor.authorعلیرضایی, ابوترابfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:37:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:37:29Z
dc.date.available1399-07-08T19:37:29Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:37:29Z
dc.date.issued2018-11-22en_US
dc.date.issued1397-09-01fa_IR
dc.date.submitted2019-06-22en_US
dc.date.submitted1398-04-01fa_IR
dc.identifier.citationصادقی, امیر, آذر, عادل, والمحمدی, چنگیز, علیرضایی, ابوتراب. (1397). طراحی مدل ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین خدمات با استفاده از شبکه‌های عصبی – فازی در جهت افزایش کیفیت و بهره‌وری خدمت (مطالعه موردی: شرکت‌های صنایع لوازم خانگی در کشور ایران). نشریه علمی پژوهشی مهندسی و مدیریت کیفیت, 8(3), 182-202.fa_IR
dc.identifier.issn2322-1305
dc.identifier.urihttp://www.pqprc.ir/article_89345.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/70734
dc.description.abstract<span lang="FA" dir="RTL">با رشد روزافزون گرایش به خدمات در اقتصاد جهانی، خدمات، توجه زیادی را به خود جلب نموده است. به عنوان نمونه در بازارهای توسعه یافته مانند ایالات متحده، گزارش شده که بیش از 90 درصد تولید ناخالص ملی حاصل از صنعت خدمات است. پیش بینی های متعدد نشان می دهد که اقتصاد جهانی در نهایت تحت حاکمیت خدمات خواهد بود. خدمات، از لحاظ انتزاعی کردن و اندازه گیری کیفی و کمی، مشکل می باشند و تنوع بخش های خدماتی باعث پیچیده شدن توسعه یک چارچوب منحصر بفرد در زمینه خدمات می گردد. مدیریت زنجیره تامین خدمت، مدیریت اطلاعات، فرآیندها، عملکرد خدمت، پول و جریان</span><span lang="FA" dir="RTL">رو به جلو و معکوس کالاهای محسوس از تامین کننده اولیه تا مشتری نهایی از جمله بازگشت هر کالاهای محسوس خریداری شده است. به منظور دستیابی به اهداف یا حصول اطمینان از بهبود مستمر کیفیت و بهره وری در یک زنجیره تامین از جمله زنجیره تامین خدمات، عملکرد فرآیندها باید اندازه گیری شود. بعلاوه فرآیند را نمی توان مدیریت نمود اگر عملکرد را نتوان اندازه گیری نمود. بنابراین، توسعه یک چارچوب در جهت افزایش کیفیت و بهره وری برای اندازه گیری عملکرد زنجیره تامین خدمات به منظور ارزیابی تغییرات و ارزیابی عملکرد زنجیره تامین خدمات دارای اهمیت می باشد. لذا در این پژوهش، مدلی نوآورانه جهت ارزیابی عملکرد زنجیره تامین خدمات پیشنهاد خواهد گردید تا با استفاده از آن بتوان عملکرد این زنجیره تامین را اندازه گیری نمود. در ابتدا پژوهش پس از مرور ادبیات و تحقیقات گذشته، یک مدل ارزیابی عملکرد زنجیره تامین خدمات از نوع خدمت </span><span lang="FA" dir="RTL">–</span><span lang="FA" dir="RTL"> محصول توسعه داده شده است که از جمله نوآوری های پژوهش حاضر می باشد و با روش دلفی فازی توسط خبرگان صحت این مدل تایید شده است و پس از آن یک سیستم اندازه گیری عملکرد با استفاده از شبکه های عصبی</span><span lang="FA" dir="RTL">–</span><span lang="FA" dir="RTL"> فازی برای این مدل، توسعه داده شده است و درنهایت جهت ارزیابی سازمان های تولیدی </span><span lang="FA" dir="RTL">–</span><span lang="FA" dir="RTL"> خدماتی صنایع لوازم خانگی مطرح در ایران از جمله شرکت ال جی، سامسونگ، اسنوا و... این مدل بکاربرده شده است و عملکرد این سازمانها مورد بررسی قرارگرفته و تحقیقات و پیشنهادات آتی پژوهش آورده شده است.</span>fa_IR
dc.format.extent1447
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز پژوهش کیفیت و بهره وری پارسیانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه علمی پژوهشی مهندسی و مدیریت کیفیتfa_IR
dc.subjectزنجیره تأمین خدماتfa_IR
dc.subjectارزیابی عملکردfa_IR
dc.subjectANFISfa_IR
dc.subjectصنایع لوازم خانگیfa_IR
dc.subjectکیفیت و بهره‌وری خدمتfa_IR
dc.titleطراحی مدل ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین خدمات با استفاده از شبکه‌های عصبی – فازی در جهت افزایش کیفیت و بهره‌وری خدمت (مطالعه موردی: شرکت‌های صنایع لوازم خانگی در کشور ایران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده مدیریت و اقتصاد، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت فن آوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب ،تهران ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب ،تهران ، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue3
dc.citation.spage182
dc.citation.epage202
nlai.contributor.orcid0000-0002-9402-7305


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد