نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمختاری, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:37:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:37:17Z
dc.date.available1399-07-08T19:37:17Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:37:17Z
dc.date.issued2020-07-22en_US
dc.date.issued1399-05-01fa_IR
dc.date.submitted2020-08-26en_US
dc.date.submitted1399-06-05fa_IR
dc.identifier.citationمختاری, حسین. (1399). تاثیر اندازه شرکت بر رابطه بین مسئولیت اجتماعی و عملکرد اقتصادی شرکت. چشم انداز حسابداری و مدیریت, 3(26), 1-17.fa_IR
dc.identifier.issn2645-4572
dc.identifier.urihttp://www.jamv.ir/article_113296.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/70655
dc.description.abstractنگرانی‌های مربوط به رشد اقتصادی، انسجام اجتماعی و آگاهی از محیط‌زیست موضوعات جدیدی نیست، اما جزئیات ترکیب هم‌زمان سه هدف هر روز ضروری‌تر است. بررسی تصمیمات مدیران بنگاه‌های اقتصادی برای بی‌بهره کردن شرکت‌های فرعی در طول زمانِ وقوع بحران اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است. به‌طور خاص، پرداخت به بنگاه‌های اقتصادی و بررسی این موضوع که چگونه تصمیمات بی‌بهره سازی بنگاه‌های اقتصادی با تصمیمات پیش‌بینی‌شدۀ دیدگاه سنتی تنوع ریسک متفاوت است اهمیت بالایی دارد. از این رو هدف این پژوهش بررسی تأثیر اندازه شرکت بر رابطه بین مسئولیت اجتماعی و عملکرد اقتصادی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال‌های 1390 تا 1397 با نمونه مشتمل بر 200 شرکت است. برای بررسی فرضیه از رگرسیون خطی چند متغیره و داده‌های ترکیبی با استفاده از مدل حداقل مربعات تعمیم‌یافته استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی شرکت را در جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و محیطی خود انجام می‌دهند، عملکرد اقتصادی خود را بهبود می‌بخشند و این رابطه با اندازه این سازمان‌ها تعدیل می‌شود. هرچه اندازه بزرگ‌تر باشد، رابطه قوی‌تر است.fa_IR
dc.format.extent667
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofچشم انداز حسابداری و مدیریتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Accounting and Management Visionen_US
dc.subjectاندازه شرکتfa_IR
dc.subjectعملکرد اقتصادی شرکتfa_IR
dc.subjectمسئولیت اجتماعیfa_IR
dc.titleتاثیر اندازه شرکت بر رابطه بین مسئولیت اجتماعی و عملکرد اقتصادی شرکتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی- مدیریت بیمه، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue26
dc.citation.spage1
dc.citation.epage17


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد