دوره 9, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
نامشناسی از منظر زبانشناسی شناختی اجتماعی با تأکید بر بافت کاربردی
(دانشگاه پیام نور, 2020-10-22)نامشناسی شاخهای از زبانشناسی، یا از نظر کریستال(2008) شاخهای از معناشناسی است. نام شناسی را از منظرهای متفاوتی مورد مطالعه قرار دادهاند. این مقاله با معرفی رویکرد زبانشناسی شناختی اجتماعی، که خود ادامة منطقی رویکرد ...
-
بررسی ویژگی های روانسنجی پرسشنامه همدلی خود
(دانشگاه پیام نور, 2020-10-22)هدف: این پژوهش با هدف ساخت مقیاس سنجش همدلی خود بر مبنای رویکرد روان پویشی دوانلو و مالان انجام شد. روش: این پژوهش از نوع توصیفی همبستگی با هدف توسعه ای- روانسنجی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد ...
-
بررسی ویژگی های روانسنجی پرسشنامه همدلی خود
(دانشگاه پیام نور, 2020-10-22)هدف: این پژوهش با هدف ساخت مقیاس سنجش همدلی خود بر مبنای رویکرد روان پویشی دوانلو و مالان انجام شد. روش: این پژوهش از نوع توصیفی همبستگی با هدف توسعه ای- روانسنجی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد ...
-
اثربخشی مداخله مبتنی بر شفقت (CFT) بر روی انعطافپذیری شناختی و کفایت اجتماعی زنان دارای تعارضات زناشویی
(دانشگاه پیام نور, 2020-10-22)این پژوهش با هدف اثربخشی مداخله مبتنی بر شفقت (CFT) بر روی انعطافپذیری شناختی و کفایت اجتماعی زنان دارای تعارضات زناشویی انجام شده است. روش تحقیق این پژوهش از نوع نیمه آزماشی با طرح پیشآزمون، پسآزمون با گروه کنترل بوده ...
-
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انعطاف پذیری شناختی، استرس ادراک شده ،کیفیت زندگی ، تبعیت از درمان و شاخص های زیستی ( A1C) در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو
(دانشگاه پیام نور, 2020-10-22)هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انعطاف پذیری شناختی، استرس ادراک شده ،کیفیت زندگی ، تبعیت از درمان و شاخص های زیستی ( A1C) در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو بود. پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی و ...
-
ارائه مدل پیش بینی رفتارهای یاری رسان بر اساس متغیرهای ادراک خطر، خودکارآمدی و حل مسئله اجتماعی با توجه به متغیر میانجی مسئولیت پذیری
(دانشگاه پیام نور, 2020-10-22)مقدمه:این پژوهش با هدف تعیین ارائه مدل پیش بینی رفتارهای یاری رسان بر اساس متغیرهای ادراک خطر، خودکارآمدی و حل مسئله اجتماعی با توجه به متغیر میانجی مسئولیت پذیری انجام گردید. روش: طرح پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی و ...
-
مدل ساختاری عملکرد تحصیلی بر اساس اهداف پیشرفت، خودکارآمدی تحصیلی با میانجیگری راهبردهای شناختی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه
(دانشگاه پیام نور, 2020-10-22)هدف پژوهش حاضر، مدل ساختاری عملکرد تحصیلی براساس خودکارآمدی تحصیلی و انگیزش تحصیلی با میانجیگری راهبردهای شناختی است. پژوهش حاضر کاربردی و از نوع پژوهش های همبستگی به روش مدل یابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری کلیه دانش ...
-
معرفی الگوی نیمرخ هَیَجامَدی و بررسی رابطۀ آن با نگرش فردی و اجتماعی
(دانشگاه پیام نور, 2020-10-22)مقدمه: افراد به میزانی که با یک پدیده مواجه میشوند و بسته به میزان حواسی که در این مواجهه درگیر میشود، میتوانند شناخت و ادراک متفاوتی نسبت به یک پدیده داشته باشند که در مفهومسازی و نوع نگرش آنان حائز اهمیت است. روش: ...
-
ویژگیهای روانسنجی نسخهی فارسی مقیاس چندبُعدی نفرت از خود (MSDS)
(دانشگاه پیام نور, 2020-10-22)مفدمه: نفرت از خود به عنوان یک طرحوارۀ هیجانی خودآگاه منفی با آسیبشناسی روانی همراه است. پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگیهای روانسنجی نسخهی فارسی مقیاس چندبُعدی نفرت از خود انجام شد. روش: جامعهی آماری این پژوهش را کلیهی ...
-
پیشبینی راهبردهای تنظیم شناختی هیجان بر اساس اضطراب سلامتی و عدم تحمل بلاتکلیفی در بیماران سرپایی مبتلا به کرونا
(دانشگاه پیام نور, 2020-10-22)همهگیری کروناویروس اثرات مختلفی بر جنبههای روانشناختی جامعه، بخصوص افراد مبتلا به این بیماری گذاشته است. هدف از پژوهش حاضر مطالعه ارتباط عدم تحمل بلاتکلیفی و اضطراب سلامتی با راهبردهای سازگار و ناسازگار شناختی تنظیم هیجان ...



