دوره 12, شماره 14
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تبیین تأثیر فناوریهای ارتباطی بر جریانهای سیاسی و اقتصادی
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2011-07-23)امروزه فناوریهای ارتباطی با حجم فراوانی زندگی ما را تحت تأثیر قرار دادهاند، به گونهای که انسان امروز بدون این فناوریهای جدید نمیتواند به زندگیاش ادامه دهد. پیشرفت و گسترش فناوریهای ارتباطی علاوه بر تأثیرات مثبتی که ...
-
ضرورتیابی قانون جامع رسانههای همگانی در جمهوری اسلامی ایران
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2011-07-23)با توجه به جایگاه ویژه و منحصربهفرد رسانههای همگانی در عصر اطلاعات، در بسیاری از کشورها و نهادهای بینالمللی، به قانونگذاری در حوزۀ رسانههای همگانی به منظور نظمبخشی و پیگیری سیاستهای مطلوب خود، توجه خاصی شده است. ...
-
فناوری اطلاعات، ارتباطات و سیاست
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2011-07-23)موضوع بررسی تأثیر متقابل فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)[1] و برخی دستاوردهای آن بر حوزۀ سیاست[2] در کشور ما بسیار تازه است و جستجوهای هوشمندانه در سایتهای اینترنتی نیز گواهی بر این مدعاست که حتی در کشورهای پیشرفتۀ صنعتی ...
-
نشانهشناسی موسیقی دستگاهی ایران (تحلیل مفاهیم نشانداری و دلالت موسیقایی)
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2011-07-23)این مقاله با روش تحقیق کیفی نوشته شده و هدف اصلی، تبیین مفاهیم نشانداری سلسله مراتبی و فرایند دلالتگری در موسیقی دستگاهی ایران است. نتایج به دست آمده از تحلیل یافتهها نشان میدهد که نشانداری در موسیقی ایرانی به چند شکل ...
-
تحلیلمحتوای (پیامهای فرهنگی) نشریههای حوزه خانواده (تیر و شهریور 1389)
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2011-07-23)گردآوری دادههای فرهنگی، به منظور رفع کمبود اطلاعات از فعالیتهای فرهنگی جامعه، یکی از انتظارهایی است که میتوان از اولیای امور فرهنگی داشت. سیاستگذاران فرهنگی به دلیل کمبود این اطلاعات، دشواریهای بسیاری داشته و در ...
-
رابطۀ میزان دینداری با کیفیت زندگی جوانان (مطالعه موردی جوانان شیراز)
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2011-07-23)مطالعۀ حاضر رابطۀ بین میزان دینداری و کیفیت زندگی جوانان شهر شیراز را بررسی میکند. در ابتدا مطالعههای انجام شده در این حوزه را مرور کردیم، سپس بر اساس نظریهای مبتنی بر آرای بومشناختی پنج فرضیه را مطرح نمودیم. برای آزمون ...
-
فرهنگسازی و بازنمایی نهاد خانواده در تلویزیون با توجه به سند چشمانداز جمهوری اسلامی ایران
(پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات, 2011-07-23)امروزه رسانههای جمعی به عنصری مهم تبدیل شده و بر همۀ عرصههای زندگی اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نفوذی انکارناپذیر دارد. تلویزیون ایران که در سطحی کلان هدف خود را انسانسازی و ایفای نقش دانشگاهی بزرگ معرفی ...



