نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمریدیان, ساراfa_IR
dc.contributor.authorگودرزی, کوروشfa_IR
dc.contributor.authorروزبهانی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:23:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:23:54Z
dc.date.available1399-07-08T19:23:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:23:54Z
dc.date.issued2019-07-23en_US
dc.date.issued1398-05-01fa_IR
dc.date.submitted2019-07-23en_US
dc.date.submitted1398-05-01fa_IR
dc.identifier.citationمریدیان, سارا, گودرزی, کوروش, روزبهانی, مهدی. (1398). تعیین اثربخشی بازی درمانی بر پرخاشگری، استرس و اضطراب کودکان. علوم حرکتی و رفتاری, 2(2), 116-125.fa_IR
dc.identifier.issn2645-7806
dc.identifier.issn2645-7792
dc.identifier.urihttp://www.jmbs.ir/article_91795.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/65793
dc.description.abstractچکیده<br />زمینه و هدف: دوران کودکی از مهمترین مراحل زندگی است که در آن شخصیت فرد پایه ریزی شده و شکل می گیرد. اغلب اختلالات و نا سازگاریهای رفتاری پس از دوران کودکی ناشی از کمبود توجه به دوران حساس کودکی و عدم هدایت صحیح در روند رشد و تکامل است. این بی توجهی منجر به عدم سازش و انطباق با محیط و بروز انحرافات گوناگون در ابعاد مختلف برای کودک می باشد هدف از این پژوهش تعیین اثر بخشی بازی درمانی بر پرخاشگری، استرس و اضطراب کودکان بود. <br />روش: بدین منظور در یک طرح نیمه تجربی با گروه کنترل نابرابر با پیش آزمون و پس آزمون تعداد 40 نفر از دانش‌آموزان پسر پایهی چهارم ابتدایی شهرستان نورآباد (دلفان) در سال تحصیلی 1397-1396 با استفاده روش نمونه گیری غیرتصافی در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش (20 نفر) و کنترل (20 نفر) کاربندی شدند. در ابتدا از نظر پرخاشگری، استرس و اضطراب مورد پیش آزمون قرار گرفتند. آموزش بازی درمانی برگرفته از کتاب گری لندرث (1369، ترجمه خدیجه آرین، 1369) به مدت 8 جلسه 1 ساعت و 45 دقیقه ای و هفته ای دو جلسه به گروه آزمایش ارائه شد. و سپس دو گروه مجددا از نظر پرخاشگری، استرس و اضطراب مورد آزمون قرار گرفتند.<br />یافته ها: نتایج تحلیل کووارانس چندمتغیره نشان داد که بازی درمانی بر پرخاشگری، استرس و اضطراب کودکان موثر است.<br />نتیجه گیری: می‌توان دریافت که آموزش بازی درمانی بر کاهش پرخاشگری، استرس و اضطراب کودکان تاثیر مطلوبی داشته و باید به آن توجه گردد.fa_IR
dc.format.extent1131
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمهدی تاراجیانfa_IR
dc.publishermehdi tarajianen_US
dc.relation.ispartofعلوم حرکتی و رفتاریfa_IR
dc.relation.ispartofjournal of motor and behavioral sciencesen_US
dc.subjectاسترسfa_IR
dc.subjectاضطرابfa_IR
dc.subjectبازی درمانیfa_IR
dc.subjectپرخاشگریfa_IR
dc.titleتعیین اثربخشی بازی درمانی بر پرخاشگری، استرس و اضطراب کودکانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روانشانسی، دانشگاه آزاد بروجردfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار روانشناسی، دانشگاه آزاد بروجردfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجردfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue2
dc.citation.spage116
dc.citation.epage125
nlai.contributor.orcid0000-0002-3908-9175


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد