نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکریمی, فاضلfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T16:49:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T16:49:01Z
dc.date.available1399-07-08T16:49:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T16:49:01Z
dc.date.issued2013-09-23en_US
dc.date.issued1392-07-01fa_IR
dc.identifier.citationکریمی, فاضل. (1392). بررسی رابطه بین خلاقیت، تفکر انتقادی و بهزیستی معنوی دانش‌آموزان پرسنل نیروی انتظامی شهر بوشهر. فصلنامه علمی تخصصی دانش انتظامی بوشهر, 4(14), 55-72.fa_IR
dc.identifier.issn225-0352
dc.identifier.issn767667
dc.identifier.urihttp://boushehr.jrl.police.ir/article_14642.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/6357
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین خلاقیت، تفکر انتقادی و بهزیستی معنوی دانش‌آموزان پرسنل نیروی انتظامی شهر بوشهر می‌باشد. روش پژوهش حاضر از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کل دانش‌آموزان پرسنل نیروی انتظامی شهر بوشهر که شامل 440 نفر می‌باشند تشکیل می‌دهند. حجم نمونه این پژوهش 205 نفر می‌باشد که از طریق نمونه‌گیری تصادفی ساده به‌دست آمده است. ابزار جمع‌آوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه‌های استاندارد خلاقیت تورنس، تفکر انتقادی فاشیون و بهزیستی معنوی دهشیری می‌باشد. نتایج نشان داد که متغیرهای خلاقیت و تفکر انتقادی باهم بر بهزیستی معنوی دانش‌آموزان تاثیر معناداری دارند. خلاقیت اثر مثبت و معنی‌داری بر بهزیستی معنوی دانش‌آموزان دارد، به‌عبارت‌دیگر هر چقدر خلاقیت دانش‌آموزان بیشتر شود، بهزیستی معنوی آنان نیز بیشتر می‌شود. متغیر تفکر انتقادی اثر مستقیم و معناداری بر بهزیستی معنوی دانش‌آموزان دارد، به این معنا که هر چقدر تفکر انتقادی در دانش‌آموزان بیشتر شود، بهزیستی معنوی آنان نیز بیشتر می‌شود. متغیر های خلاقیت و تفکر انتقادی به ترتیب بهترین پیش‌بینی کننده‌های متغیر وابسته (ملاک) یعنی بهزیستی معنوی دانش‌آموزان محسوب می‌شوند. بین هر یک از ابعاد خلاقیت (سیالی، بسط، ابتکار و انعطاف‌پذیری) با اثر تفکر انتقادی دانش‌آموزان رابطه‌ی تا حدودی ضعیف و مثبتی وجود دارد، به این معنا که هر چقدر میزان هر یک از ابعاد خلاقیت در دانش‌آموزان بیشتر شود، میزان تفکر انتقادی نیز ارتقاء می‌یابد. هر یک از ابعاد خلاقیت یعنی سیالی، بسط، ابتکار و انعطاف‌پذیری با بهزیستی معنوی دانش‌آموزان نسبتاً ضعیف و مستقیم می‌باشد، به این معنا که هر چقدر میزان هر یک از ابعاد خلاقیت (سیالی، بسط، ابتکار و انعطاف‌پذیری) در دانش‌آموزان بیشتر شود، میزان بهزیستی معنوی آنان نیز بیشتر می‌شود.fa_IR
dc.format.extent351
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرماندهی انتظامی استان بوشهرfa_IR
dc.publisheren_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی تخصصی دانش انتظامی بوشهرfa_IR
dc.relation.ispartofBoushehr Danesh Entezamien_US
dc.subjectخلاقیتfa_IR
dc.subjectتفکر انتقادیfa_IR
dc.subjectبهزیستی معنویfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزانfa_IR
dc.titleبررسی رابطه بین خلاقیت، تفکر انتقادی و بهزیستی معنوی دانش‌آموزان پرسنل نیروی انتظامی شهر بوشهرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume4
dc.citation.issue14
dc.citation.spage55
dc.citation.epage72


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد