دوره 14, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی آزمون تداعی ضمنی (IAT): مقایسه بین سازه ای و راهبردهای پاسخ دهی آزمودنی ها
(سیدعلی نقی خرازی, 2012-04-01)هدف: آزمون تداعی ضمنی یا به اختصار ”IAT” (گرینوالد و همکاران، 1998) آزمونی است که از آن در حوزه شناخت اجتماعی برای سنجش غیرمستقیم (ضمنی) سازه های هویت، نگرش و تصور قالبی استفاده می شود. هدف این مطالعه، بررسی اعتبار سازه ...
-
بررسی مهارت های آگاهی واجی دانش آموزان تک زبانه فارسی زبان و دو زبانه فارسی عرب زبان پایه دوم دبستان شهر اهواز
(سیدعلی نقی خرازی, 2012-04-01)هدف: دو زبانگی به خودی خود پدیده ای مثبت است که می تواند موجب پرورش و افزایش توانایی های بالقوه کودک شود. دو زبانگی ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در یادگیری خواندن و نوشتن شود. شواهد دال بر این است که ارتباطی موثر و اساسی ...
-
اثربخشی آموزش فراشناخت بر بهبود عملکرد ریاضی کودکان با ناتوانی یادگیری ریاضی
(سیدعلی نقی خرازی, 2012-04-01)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش فراشناخت بر بهبود عملکرد ریاضی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی انجام گرفته است. روش: جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان پایه سوم ابتدایی مبتلا به ناتوانی یادگیری ریاضی شهر ...
-
بررسی رابطه ی بین توانایی ذهن خوانی و پنج عامل بزرگ شخصیّت
(سیدعلی نقی خرازی, 2012-04-01)هدف: ذهن خوانی یکی از توانایی های شناخت اجتماعی مغز است. هدف از مطالعه حاضر یررسی رابطه ذهن خوانی و پنج عامل بزرگ شخصیت بود. روش: در یک مطالعه مقطعی، ۲۲۰ نفر (۱۰۴ مرد و ۱۱۶ زن) از دانشجویان دانشگاه تهران و شهید بهشتی با ...
-
ارتباط بین نظریه ذهن (قصدمندی) و زبان در کودکان نرمال با استفاده از پارادیم اشکال متحرک
(سیدعلی نقی خرازی, 2012-04-01)هدف: نظریه ذهن به عنوان توانایی فهم حالات ذهنی دیگران تعریف می شود. یکی از حوزه های اصلی نظریه ذهن قصدمندی است. هدف این مطالعه بررسی ارتباط بین نظریه ذهن (قصدمندی) و توانایی زبانی با استفاده از پارادایم اشکال متحرک می ...



