دوره 8, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
رفتار درمانی شناختی زوجها- بخش دوم: مقاله مروری
(سیدعلی نقی خرازی, 2006-10-01)این مقاله قسمت دوم مقاله رفتاردرمانی– شناختی زوجهاست که پس از ذکر روشهای نوین شناختی- رفتاری زوجدرمانی و مفهومسازی مورد براساس مدل شناختی و نحوه ارزیابی در قسمت اول، اکنون در ادامه بهنحوه ایجاد تغییرات بالینی، سازوکارهای ...
-
رابطه سرعت گفتار مادران و میزان شدت لکنت در کودکان
(سیدعلی نقی خرازی, 2006-10-01)هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه سرعت گفتار مادران کودکان لکنتی- بهعنوان اولین الگودهنده گفتار کودک- با میزان شدت لکنت این کودکان در دامنه سنی ۵ تا ۱۲ سال میباشد. روش: این پژوهش از نوع مقطعی و جمعیت مورد مطالعه ۳۵ جفت ...
-
میزان عود در اختلال دوقطبی نوع یک: پیگیری 17 ماهه بیماران مبتلا به اولین دوره مانیا
(سیدعلی نقی خرازی, 2006-10-01)هدف: با توجه به دانش ناکافی موجود در زمینه سیر و پیامد اختلال دوقطبی، و از طرفی عدم انجام ارزیابی طولی سیر این اختلال در ایران، این مطالعه مقدماتی بر روی بیماران مبتلا به اولین دوره مانیا انجام شد. روش: در یک بررسی طولی و ...
-
سوگیری حافظه ضمنی نسبت به پردازش اطلاعات هیجانی منفی در بیماران مبتلا به اضطراب منتشر، افسردگی اساسی و افراد بهنجار
(سیدعلی نقی خرازی, 2006-10-01)هدف: تحقیق حاضر به بررسی سوگیری حافظه ضمنی نسبت به پردازش اطلاعات هیجانی منفی در بیماران مبتلا به اضطراب منتشر، افسردگی اساسی و افراد بهنجار پرداخته است. روش: تحقیق حاضر نوعی پژوهش مقطعی بود، بدین منظور ۲۰ نفر بیمار مبتلا ...
-
نقائص کارکردهای اجرایی در بیماران اسکیزو– وسواسی
(سیدعلی نقی خرازی, 2006-10-01)هدف: در ادبیات پژوهشی جدید، در تبیین میزان همبودی بالاتر از انتظار دو اختلال اسکیزوفرنیا و وسواسی– اجباری اصطلاح «اسکیزو– وسواسی» پیشنهاد گردیده است که توصیفکننده طبقه تشخیصی مجزایی است. یکی از محورهای پژوهشی در این زمینه، ...
-
اثر حساسیتزایی مورفین یا آپومورفین بر یادگیری وابسته به وضعیت هیستامین
(سیدعلی نقی خرازی, 2006-10-01)هدف: این مطالعه با هدف بررسی تأثیر متقابل مورفین و هیستامین بر یکدیگر و درگیری سیستم دوپامنیرژیکی در یادگیری وابسته بهوضعیت هیستامین در روش اجتنابی غیرفعال انجام شد. روش: ابتدا با تجویز ۳ دوز متفاوت از مورفین بهمدت سه ...



