دوره 21, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • برندینگ و رقابت‌ در عرصه جهانی با تاکید بر تصاویر ذهنی شهروندان مشهد 

    رفیعیان, مجتبی؛ قضایی, محمد؛ قاضی, رضا (سیدعلی نقی خرازی, 2019-05-01)
    مقدمه: در آغاز قرن بیست و یکم، جهانی شدن به عنوان یکی از مهم‌ترین بحث‌های علمی جامعه بشری سبب شد تا شهرها در فضای رقابتی شدید برای کسب منافع اقتصادی قرار بگیرند. برای حضور مؤثر در این رقابت، شهرها باید دارای برندهایی ...

  • سوگیری قضاوت نسبت به قابلیت اعتماد جلوه های پویای چهره ای در درجات مختلف شدت ابراز هیجان ها: مقایسه گروههای با اضطراب اجتماعی بالا و پایین 

    جعفری سجزی, فهیمه؛ الهی, طاهره؛ صالحی, جواد (سیدعلی نقی خرازی, 2019-05-01)
    مقدمه: ابرازهای چهره ­ای هیجان­ ها یکی از مهمترین ابزارها برای قضاوت درباره قابلیت اعتماد هم نوعان و در نتیجه برقراری ارتباطات اجتماعی می­باشد. پژوهش حاضر با هدف مقایسه سوگیری قضاوت افراد با اضطراب اجتماعی بالا و پایین ...

  • اثربخشی خودگفتاری بر مولفه های شناختی و فیزیولوژیک اضطراب 

    غرایاق زندی, حسن؛ ملازاده, مهدی؛ ولایی, مرتضی؛ صادقی نیا, زهره (سیدعلی نقی خرازی, 2019-05-01)
     مقدمه: هدف این پژوهش، بررسی تأثیر خود گفتاری بر پاسخ­ های روان‌شناختی و فیزیولوژیک اضطراب رقابتی تکواندوکاران نخبه است. روش: 33  تکواندوکار نخبه مرد به‌صورت تصادفی انتخاب و به دو گروه کنترل(16 نفر) و آزمایش(14 نفر) تقسیم ...

  • بازشناسی چهره با استفاده از مدل بهبود یافته HMAX 

    صفری سیدآبادی, ناهید؛ معتمد, سارا (سیدعلی نقی خرازی, 2019-05-01)
    مقدمه: سیستم شناسایی چهره، یک سیستم بیومتریک است که با استفاده از روش­های هوشمند اتوماتیک، هویت انسان را بر اساس ویژگی های فیزیولوژیکی تشخیص می دهد و تایید می­کند. هدف از این پژوهش، بهره گیری از مدل HMAX بهبود یافته برای ...

  • الگوی مفهومی تصمیم‌گیری با رویکرد شناختی 

    رضائیان, صهبا؛ خرازی, سید کمال؛ جمالی, احسان؛ نادری, ابوالقاسم (سیدعلی نقی خرازی, 2019-05-01)
    مقدمه: تصمیم‌گیری یکی از مهم‌ترین مباحث علوم شناختی و مدیریت است. در بیشتر الگوهای تصمیم‌گیری، مؤلفه‌های شناختی از جمله باورها، ارزش‌ها و اعتقادات -که در تصمیم‌گیری نقش تعیین‌کننده‌ دارند- نادیده گرفته شده‌ است. این پژوهش ...