دوره 15, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تأثیر آموزش برنامۀ « من می توانم مشکل را حل کنم » بر بهبود مهارت حل مسئله و مهارتهای اجتماعی دانش آموزان پیش دبستانی و پایۀ اول
(سیدعلی نقی خرازی, 2013-10-01)مقدمه: درپژوهش حاضر، اثر آموزش حل مسئلۀ بینفردی بر بهبود مهارتهای اجتماعی و توانایی حل مسئله در کودکان پیش دبستانی و دانشآموزان پایۀ اول بررسی شده است. روش: مطالعه با روش شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون، بدون ...
-
ارتباط باورهای فراشناختی دانشجویان با مؤلفههای رفتارذخیرهای/احتکار
(سیدعلی نقی خرازی, 2013-10-01)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط باورهای فراشناختی با رفتارذخیرهای/ احتکار در جمعیت غیر بالینی انجام شد. روش: روش پژوهش توصیفی- همبستگی و جامعه آماری پژوهش دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های شهر اصفهان بودند. تعداد۳۷۰ ...
-
اثربخشی آموزش مهارتهای روانی- حرکتی بر کارکردهای اجرایی کودکان پیشدبستانی دارای اختلالات یادگیری غیرکلامی
(سیدعلی نقی خرازی, 2013-10-01)هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی اثر آموزش مهارتهای روانی- حرکتی بر کارکردهای اجرایی(حل مسئله، برنامه ریزی و سازماندهی رفتاری- هیجانی) کودکان پیش دبستانی دارای اختلالات یادگیری غیرکلامی شهر اصفهان است. روش: در این پژوهش ...
-
اثر درمان فراشناختی ولز بر کنترل افکار وسواسی و افزایش سازگاری یک مورد وسواسی-جبری
(سیدعلی نقی خرازی, 2013-10-01)هدف: هدف این مطالعه، تعیین اثر درمان فراشناختی ولز بر افکار وسواسی و تأثیر غیرمستقیم این روش بر میزان سازگاری یک مورد مبتلا به اختلال وسواسی-جبری بود. شواهد نشان میدهند که باورهای فراشناختی در بروز اختلال وسواس دخیلاند؛ ...
-
تأثیر روش آواز آهنگین برکیفیت گفتار کودکان درخودمانده ( اوتیستیک) هفت تا ده ساله پسر فارسی زبان
(سیدعلی نقی خرازی, 2013-10-01)هدف: درخودماندگی اختلالی تحولی است که مشخصۀ آن وجود ناهنجاری در رفتار اجتماعی، زبان و شناخت است. با وجود آنکه بیش از ۲۵ درصد کودکان درخودمانده بیکلام هستند، اما برای بهبود وضعیت کلامی آنها هنوز راهکارهای مداخله ای و ...
-
بهبود عملکرد خواندن از طریق مداخلات دیداری
(سیدعلی نقی خرازی, 2013-10-01)هدف:تعدادی از پژوهشها نشان دادهاند که مشکلات خواندن با نارساییهای دیداری مرتبط است، اما پژوهشهایی که به تأثیر مداخلات دیداری بر عملکرد خواندن (صحت خواندن، نوع و تعداد اغلاط خواندن و درک مطلب) پرداخته اند اندک اند ...
-
بهبود عملکرد خواندن از طریق مداخلات دیداری
(سیدعلی نقی خرازی, 2013-10-01)هدف: تعدادی از پژوهشها نشان دادهاند که مشکلات خواندن با نارساییهای دیداری مرتبط است، اما پژوهشهایی که به تأثیر مداخلات دیداری بر عملکرد خواندن (صحت خواندن، نوع و تعداد اغلاط خواندن و درک مطلب) پرداختهاند اندکاند و ...



