دوره 15, شماره 3

 

ارسال های اخیر

  • تأثیر آموزش برنامۀ « من می توانم مشکل را حل کنم » بر بهبود مهارت حل مسئله و مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان پیش دبستانی و پایۀ اول 

    شکوهی یکتا, محسن؛ شکوهی یکتا, محسن؛ دوایی, مهدی؛ دوایی, مهدی؛ زمانی, نیره؛ زمانی, نیره؛ پورکریمی, جواد؛ پورکریمی, جواد؛ شریفی, علی؛ شریفی, علی (سیدعلی نقی خرازی, 2013-10-01)
    مقدمه: درپژوهش حاضر، اثر آموزش حل مسئلۀ بین­فردی بر بهبود مهارت‌های اجتماعی و توانایی حل مسئله در کودکان پیش ­دبستانی و دانش­آموزان پایۀ­ اول بررسی شده است. روش: مطالعه با روش شبه­ آزمایشی با طرح پیش­آزمون- پس­آزمون، بدون ...

  • ارتباط باورهای فراشناختی دانشجویان با مؤلفه‌های رفتارذخیره‌ای/احتکار 

    دیانی, نرجس؛ دیانی, نرجس؛ نوری, ابوالقاسم؛ نوری, ابوالقاسم؛ گل پرور, محسن؛ گل پرور, محسن (سیدعلی نقی خرازی, 2013-10-01)
    هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط باورهای فراشناختی با رفتارذخیره‌ای/ احتکار در جمعیت غیر بالینی انجام شد. روش: روش پژوهش توصیفی- همبستگی و جامعه آماری پژوهش دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های شهر اصفهان بودند. تعداد۳۷۰ ...

  • اثربخشی آموزش مهارت‌های روانی- حرکتی بر کارکردهای اجرایی کودکان پیش‌دبستانی دارای اختلالات یادگیری غیرکلامی 

    زیدآبادی نژاد, فاطمه؛ زیدآبادی نژاد, فاطمه؛ ملک پور, مختار؛ ملک پور, مختار؛ فرامرزی, سالار؛ فرامرزی, سالار؛ چوپان زیده, رویا؛ چوپان زیده, رویا؛ تقی پورجوان, عباسعلی؛ تقی پورجوان, عباسعلی (سیدعلی نقی خرازی, 2013-10-01)
    هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی اثر آموزش مهارت­های روانی- حرکتی بر کارکردهای اجرایی(حل مسئله، برنامه ­ریزی و سازمان­دهی رفتاری- هیجانی) کودکان پیش­ دبستانی دارای اختلالات یادگیری غیرکلامی شهر اصفهان است. روش: در این پژوهش  ...

  • اثر درمان فراشناختی ولز بر کنترل افکار وسواسی و افزایش سازگاری یک مورد وسواسی-جبری 

    خدابخش, روشنک؛ خدابخش, روشنک؛ عباسی, لیلی؛ عباسی, لیلی؛ شاهنگیان, سیده شهره؛ شاهنگیان, سیده شهره (سیدعلی نقی خرازی, 2013-10-01)
    هدف: هدف این مطالعه، تعیین اثر درمان فراشناختی ولز بر افکار وسواسی و تأثیر غیرمستقیم این روش بر میزان سازگاری  یک  مورد  مبتلا به اختلال وسواسی-جبری بود. شواهد نشان می­دهند که باورهای فراشناختی در بروز اختلال وسواس دخیل­اند؛ ...

  • تأثیر روش آواز آهنگین برکیفیت گفتار کودکان درخودمانده ( اوتیستیک) هفت تا ده ساله پسر فارسی ‌زبان 

    فردوسی, ندا؛ فردوسی, ندا؛ عشایری, حسن؛ عشایری, حسن؛ مدرسی, یحیی؛ مدرسی, یحیی؛ روشن, بلقیس؛ روشن, بلقیس (سیدعلی نقی خرازی, 2013-10-01)
    هدف: درخودماندگی اختلالی تحولی است که مشخصۀ‏ آن وجود ناهنجاری در رفتار اجتماعی، زبان و شناخت است. با وجود آنکه بیش از ۲۵ درصد کودکان درخودمانده بی­کلام هستند، اما برای بهبود وضعیت کلامی آنها هنوز راه­کارهای مداخله ‏ای و ...

  • بهبود عملکرد خواندن از طریق مداخلات دیداری 

    آقایی ثابت, سیده سارا؛ آقایی ثابت, سیده سارا؛ پوراعتماد, حمیدرضا؛ پوراعتماد, حمیدرضا؛ جعفرزاده پور, ابراهیم؛ جعفرزاده پور, ابراهیم؛ حسن آبادی, حمیدرضا؛ حسن آبادی, حمیدرضا (سیدعلی نقی خرازی, 2013-10-01)
    هدف:تعدادی  از پژوهش­ها نشان داده­اند که مشکلات خواندن با نارسایی­های دیداری مرتبط است، اما پژوهش­هایی که به تأثیر مداخلات دیداری بر عملکرد خواندن (صحت خواندن، نوع و تعداد اغلاط­ خواندن و درک مطلب) پرداخته ­اند اندک ­اند ...

  • بهبود عملکرد خواندن از طریق مداخلات دیداری 

    آقایی‌ثابت, سیده‌سارا؛ آقایی‌ثابت, سیده‌سارا؛ پوراعتماد, حمیدرضا؛ پوراعتماد, حمیدرضا؛ جعفرزاده پور, ابراهیم؛ جعفرزاده پور, ابراهیم؛ حسن آبادی, حمیدرضا؛ حسن آبادی, حمیدرضا (سیدعلی نقی خرازی, 2013-10-01)
    هدف: تعدادی از پژوهش­ها نشان داده­اند که مشکلات خواندن با نارسایی­های دیداری مرتبط است، اما پژوهش­هایی که به تأثیر مداخلات دیداری بر عملکرد خواندن (صحت خواندن، نوع و تعداد اغلاط­ خواندن و درک مطلب) پرداخته­اند اندک­اند و ...