نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرستگار خالد, امیرfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, میثمfa_IR
dc.contributor.authorنقی پور ایوکی, سحرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T19:14:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:14:41Z
dc.date.available1399-07-08T19:14:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:14:41Z
dc.date.issued2012-08-22en_US
dc.date.issued1391-06-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-28en_US
dc.date.submitted1394-10-07fa_IR
dc.identifier.citationرستگار خالد, امیر, محمدی, میثم, نقی پور ایوکی, سحر. (1391). کنش های اجتماعی زنان و دختران نسبت به حجاب و رابطه آن با مصرف اینترنت و ماهواره. فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان سابق), 14(561391), 7-82.fa_IR
dc.identifier.issn2008-2827
dc.identifier.issn2538-404X
dc.identifier.urihttp://www.jwss.ir/article_12266.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/62345
dc.description.abstractمقاله حاضر، حجاب را به عنوان نوعی کنش در نظر گرفته و به بررسی آن در قالب 4 نوع سبک کنشی مطابق با نظریه وبر می پردازد. امروزه، به ویژه تحت تأثیر اینترنت و ماهواره، در نگرش سنتی نسبت به حجاب، تغییراتی رخ داده است. بر این اساس سؤال اصلی این تحقیق این است که آیا در نتیجه این تغییرات، انگیزه اصلی زنان و دختران در رد و یا قبول حجاب مطابق با نظریه وبر، بر چه سبک کنش اجتماعی استوار است؟ جامعه آماری تحقیق حاضر را دختران و زنان ساکن در سه منطقه تهران (2، 10 و 18) تشکیل می دهد که 358 نفر به عنوان نمونه تحقیق با روش نمون هگیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شده اند. نتایج تحقیق نشان می دهد مهم ترین سبک کنش اجتماعی مؤثر در رعایت حجاب، کنش ارزشی دینی بوده و سبک مؤثر در رد آن، کنش ارزشی سکولار است. همچنین نتایج نشان می دهند که مصرف ماهواره و اینترنت در سبک کنش ارزشی (دینی و سکولار) مؤثرند؛ بدین ترتیب که با افزایش ساعات مصرف با هدف تفریح و سرگرمی، کنش دینی نسبت به حجاب، کاهش و کنش ارزشی سکولار نسبت به آن افزایش می یابد.fa_IR
dc.format.extent622
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherشورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانوادهfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان سابق)fa_IR
dc.relation.ispartofWomen's Strategic Studiesen_US
dc.subjectحجاب جایزfa_IR
dc.subjectسبک زندگیfa_IR
dc.subjectکنش های اجتماعیfa_IR
dc.subjectماهوارهfa_IR
dc.subjectاینترنتfa_IR
dc.titleکنش های اجتماعی زنان و دختران نسبت به حجاب و رابطه آن با مصرف اینترنت و ماهوارهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شاهدfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه شاهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue561391
dc.citation.spage7
dc.citation.epage82


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد