نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-08T19:12:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T19:12:12Z
dc.date.available1399-07-08T19:12:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T19:12:12Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-08-06en_US
dc.date.submitted1398-05-15fa_IR
dc.identifier.citation(1398). کارکرد تشبیه در پهنة شعر محمدحسین (بهجت تبریزی) شهریار. زیبایی‌شناسی ادبی, 10(42), 69-79.fa_IR
dc.identifier.issn1735-837X
dc.identifier.urihttp://za.iau-arak.ac.ir/article_673018.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/61373
dc.description.abstractتشبیه یکی از مهم‌ترین صورت‌های خیالی شاعرانه است و برجسته‌ترین جوهرة شعر است، <br /> در بررسی صور خیال شاعران تشبیه بالاترین کاربرد در شعر شاعران خود را نشان می‌دهد. در این مقاله سعی تمام داشته‌ایم به صورت اختصار برجستگی سخنوری و هنرآرایی در به کارگیری تشبیه در اشعار شهریار را نشان دهیم و همت گمارده‌ایم تشبیه‌های مختص و البته شهریار وار که به سبک شهریار در کلامش متجلی شده، بیاوریم. استفاده شهریار از صنایع بدیعی و آرایه‌های ادبی خصوصاً تشبیه شیوه خاص خود را داشت که استفاده از تشبیه ترکیبی یا تشبیه در تشبیه بسیار جلب نظر می‌کند. به طور مثال: تشبیه بلیغ (اضافه تشبیهی) طوطی تند خراسانم و یاد لب‌تر   می‌گشاید به رخم دکة قناد هنوز که صد البته این تشبیهات نیز در آثار قدما نیز دیده می‌شود اما به کارگیری تشبیه در تشبیه بسیار زیبا آورده شده است. نظیر: سر زلفش چرا بر نگیرد روی ماهش را   مگر بر ابر سیه خورشید را در بر نمی‌گیردfa_IR
dc.format.extent229
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی اراکfa_IR
dc.relation.ispartofزیبایی‌شناسی ادبیfa_IR
dc.subjectتشبیهfa_IR
dc.subjectصنایع ادبیfa_IR
dc.subjectشهریارfa_IR
dc.subjectصور خیالfa_IR
dc.titleکارکرد تشبیه در پهنة شعر محمدحسین (بهجت تبریزی) شهریارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue42
dc.citation.spage69
dc.citation.epage79


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد