دوره 22, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مهار مستند در بستر کنترل کتابشناختی در محیط الکترونیکی
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2007-07-01)[این مقاله] مهار مستند و مهار واژگانی و جایگاه و کاربرد آنها در فهرستنویسی نوین را تعریف می کند. رکوردهای مستند، فایلهای مستند و کاربرد و اهداف هر یک را مورد بحث قرار میدهد. ایجاد رکوردهای مستند و منابعی که دادههای ...
-
بررسی انسجام در نمایه سازی
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2007-07-01)نمایهسازان اغلب در قضاوت درباره اصطلاحاتی که به بهترین شیوه، محتوای یک مدرک را منعکس کنند اختلاف نظر دارند. این اختلاف نظر، یکی از ویژگیهای نمایهسازی، یعنی انسجام در نمایهسازی را مطرح میکند. در سالهای گذشته، انسجام ...
-
کاربرد آراِساِس درکتابخانههای تخصصی
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2007-07-01)با وجود گستردگی و افزایش روزافزون محتوای اطلاعاتی پیوسته و نیاز اطلاعاتی مستمر به دسترسپذیری آسان به این محتوا، متخصصان حوزههای مختلف همواره برای جستجوهای اطلاعاتی خود و در یافتن منبع یا مطلب مورد نظر، با کمبود زمان مواجه ...
-
یکپارچهسازی نرمافزارهای کتابخانهای برای ایجاد فهرستگان نشریات غیرفارسی؛ مطالعه موردی: فهرستگان نشریات کشاورزی
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2007-07-01)نظر به ضرورت استفاده از فهرستگان برای جلوگیری از خرید تکراری و سفارش متمرکز، پژوهش حاضر به عنوان مطالعه موردی برای یکپارچهسازی فهرستگان نشریات غیرفارسی بر روی 75 کتابخانه زیر پوشش وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور به صورت ...
-
بررسی میزان رؤیت و میزان همکاری وبسایتهای نانوفناوری ایران با استفاده از روش وبسنجی
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2007-07-01)پژوهش حاضر در نظر دارد با تحلیل پیوندهای مختلف وبسایتهای نانوفناوری ایران به بررسی میزان رؤیت، میزان اثرگذاری و همکاری آنها با استفاده از شیوه وبسنجی بپردازد. جامعه پژوهش حاضر کلیه وبسایتهای مربوط به نانوفناوری ایران ...
-
میزان استفاده از مجلات لاتین کتابخانه هنر و تعیین مجلات هسته لاتین
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2007-07-01)این پژوهش به منظور تعیین نشریات ادواری هسته لاتین کتابخانه دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش را تعداد 125 عنوان نشریه ادواری غیرفارسی مشترک سال 2004 کتابخانه دانشکده هنرهای زیبا و تعداد ...



