دوره 19, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
نقش منابع هوشمند در مدیریت دانش
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2004-04-01)هدف این مقاله، بهبود درک فرآیندهایی است که بدان طریق فراهمآوری دانش، ابزارهای فنی، و عوامل سازمانی میتوانند به توسعه سازمان از جهت گسترش دانش به عنوان یک سلاح رقابتی نظاممند کمک کنند. این مقاله، روابط بین تکنولوژی و ...
-
آینده خدمات تحویل مدرک: دگرگونی نقش دست اندرکاران سنتی در عصر نوین اطلاعات
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2004-04-01)یکی از مهمترین تحولات اخیر در کتابخانهها افزایش دسترسی به ویرایشهای الکترونیکی مجلات منتشره توسط ناشران بزرگ است. دستیابی پیوسته، سریع و به صورت مجازی به متن کامل مقالات، بازنگری اساسی در مورد چگونگی فراهمآوری اطلاعات و ...
-
اطلاعیابی و رفتار اطلاعیابی چیست؟
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2004-04-01)هرچه جمعیت و استفاده از سیستمهای کامپیوتری در ابعاد خانگی، کاری، و تفریحی افزایش مییابد، هرچه تعداد دادههای دیجیتالی بیشتر میگردد و اطلاعات به شکلهای مختلف در اینترنت و شبکه جهانی وب گسترش مییابد، جستجو توسط کاربران ...
-
نشر الکترونیکی : مزایا ، معایب دورنگاهی به آینده کاغذ
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2004-04-01)در طول تاریخ، کتابداری و اطلاعرسانی در عین آنکه در خدمت حوزههای مختلف دانش بشری بوده، متقابلاً برای بهبود وضعیت گردآوری، ذخیره، بازیابی و اشاعه سریع و دقیق اطلاعات از دستاوردهای علوم که فناوری نمود عینی و مادی آن است، ...
-
ملاحظاتی در باب «خدمات تحویل مدرک»
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2004-04-01)بر آن است نگاهی به تعریف خدمات تحویل مدرک و مفاهیمهدر این مقاله نگارنده نزدیک به آن نظیر امانت بین کتابخانهای، فراهمآوری موادو مجموعهسازی انداخته، و سیر تاریخی آن را به صورت فشرده بنمایاند. معرفی فرآیند خدمات تحویل مدرک، ...
-
مبانی برنامه توسعه و کاربردی فناوری ارتباطات و اطلاعات در نظام آموزش و پرورش
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2004-04-01)شکوفایی برنامههای فناوری ارتباطات در اوایل دهه 80 شمسی توسط دولت جمهوری اسلامی ایران، دگرگونیهای فزایندهای را در برنامههای میانمدت و بلندمدت در سطح تصمیمگیریهای اجرایی پدید آورده است. این تغییرات در برنامههای ایران ...
-
ارائه راه حل برای برخی مسائل اتوماسیون و نگارش فارسی
(پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران, 2004-04-01)نگارش فارسی ایرادهائی دارد. این ایرادها متعدد بوده و کار خواندن و نوشتن را به حدی سخت میسازد که گاهی بهترین دانشآموختگان فارسی زبان در درستخوانی و درستنویسی با مشکلاتی مواجه میشوند. این ایرادها هنگام استفاده از کامپیوتر ...



