نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفراهانی, فرهادfa_IR
dc.contributor.authorمعصومی, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorرستمی معز, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorخاموردی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorخطیبان, مهنازfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T18:50:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T18:50:21Z
dc.date.available1399-07-08T18:50:21Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T18:50:21Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-07-18en_US
dc.date.submitted1398-04-27fa_IR
dc.identifier.citationفراهانی, فرهاد, معصومی, لیلا, رستمی معز, معصومه, خاموردی, زهرا, خطیبان, مهناز. (1398). بررسی تطبیقی الگوهای مشارکت بخش دولتی و خصوصی در آموزش عالی علوم پزشکی در پنج قاره. طب و تزکیه, 28(2), 70-81.fa_IR
dc.identifier.issn1608-2397
dc.identifier.issn2251-6239
dc.identifier.urihttp://www.tebvatazkiye.ir/article_93222.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/53216
dc.description.abstractزمینه و هدف : مشارکت بخش دولتی و خصوصی علاوه بر تأمین مالی پروژه به بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی مانند دانش و تجربه تخصصی نیز توجه دارد. هدف این مطالعه تطبیق الگوهای مشارکت بخش دولتی و خصوصی در آموزش عالی علوم پزشکی در پنج قاره برای انتخاب مدل مناسب نظام آموزش پزشکی بود. <br /> روش بررسی: این پژوهش به بررسی تطبیقی مشارکت بخش دولتی و خصوصی آموزش عالی پرداخته است. با استفاده از کلید واژه های مرتبط با مشارکت عمومی خصوصی پایگاههای اطلاعاتی معتبر به علاوه وبسایت های دانشگاههای بزرگ در پنج قاره جستجو شد. نمونه گیری دانشگاه ها بر اساس انتخاب راهبردی، هدفمند و میزان دسترسی به اطلاعات انجام شده است. <br /> یافته ها: یکی از الگوهای خوب مشارکت استفاده از منابع بخش خصوصی برای آموزش کارآموزان در محیط کار واقعی بوده است که برای هر دو شریک دولتی و خصوصی سودآوری داشته است. شریک بخش خصوصی از نیروی کار ارزانتری برخوردار می گردد و شریک بخش دولتی در هزینه های خود صرفه جویی خواهد نمود. همچنین ارائه خدمات مشاوره ای و انتقال دانش از سوی بخش دولتی برای شریک بخش خصوصی از دیگرروشهای مشارکت بود. <br /> نتیجه گیری: به نظر می رسد مشارکت بخش دولتی خصوصی در دانشگاههای علوم پزشکی با استفاده از منابع بخش خصوصی برای آموزش بالینی ظرفیتی قابل قبول باشد. به نحوی که سیاستگذاری آموزش، تنظیم مقررات مربوطه و نظارت بر کمیت و کیفیت آموزش به بخش دولتی و تامین محل یادگیری، انتقال دانش و تجربه تخصصی به بخش خصوصی محول گردد.fa_IR
dc.format.extent363
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکیfa_IR
dc.publisherMinistry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Educationen_US
dc.relation.ispartofطب و تزکیهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Medicine and Cultivationen_US
dc.subjectآزاد سازیfa_IR
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectدولتیfa_IR
dc.subjectخصوصیfa_IR
dc.subjectمشارکتfa_IR
dc.titleبررسی تطبیقی الگوهای مشارکت بخش دولتی و خصوصی در آموزش عالی علوم پزشکی در پنج قارهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه گوش و حلق و بینی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمدیر مرکز مطالعات و توسعه در آموزش پزشکی استاد یار- گروه آموزشی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی همدان - ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس/مرکز مطالعات و توسعه آموزش ،عضو مرکز تحقیقات علوم بهداشتی، همدان، خیابان شهید فهمیده، دانشگاه علوم پزشکی همدان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، عضو مرکز تحقیقات دندان‌پزشکی، گروه دندانپزشکی ترمیمی، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار،پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue2
dc.citation.spage70
dc.citation.epage81
nlai.contributor.orcid0000-0002-6132-5947


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد