| dc.contributor.author | فراهانی, فرهاد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | معصومی, لیلا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | رستمی معز, معصومه | fa_IR | 
| dc.contributor.author | خاموردی, زهرا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | خطیبان, مهناز | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T18:50:21Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T18:50:21Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T18:50:21Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T18:50:21Z |  | 
| dc.date.issued | 2019-08-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1398-06-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2019-07-18 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1398-04-27 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | فراهانی, فرهاد, معصومی, لیلا, رستمی معز, معصومه, خاموردی, زهرا, خطیبان, مهناز. (1398). بررسی تطبیقی الگوهای مشارکت بخش دولتی و خصوصی در آموزش عالی علوم پزشکی در پنج قاره. طب و تزکیه, 28(2), 70-81. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1608-2397 |  | 
| dc.identifier.issn | 2251-6239 |  | 
| dc.identifier.uri | http://www.tebvatazkiye.ir/article_93222.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/53216 |  | 
| dc.description.abstract | زمینه و هدف : مشارکت بخش دولتی و خصوصی علاوه بر تأمین مالی پروژه به بهرهگیری از ظرفیتهای بخش خصوصی مانند دانش و تجربه تخصصی نیز توجه دارد. هدف این مطالعه تطبیق الگوهای مشارکت بخش دولتی و خصوصی در آموزش عالی علوم پزشکی در پنج قاره برای انتخاب مدل مناسب نظام آموزش پزشکی بود. <br /> روش بررسی: این پژوهش به بررسی تطبیقی مشارکت بخش دولتی و خصوصی آموزش عالی پرداخته است. با استفاده از کلید واژه های مرتبط با مشارکت عمومی خصوصی پایگاههای اطلاعاتی معتبر به علاوه وبسایت های دانشگاههای بزرگ در پنج قاره جستجو شد. نمونه گیری دانشگاه ها بر اساس انتخاب راهبردی، هدفمند و میزان دسترسی به اطلاعات انجام شده است. <br /> یافته ها: یکی از الگوهای خوب مشارکت استفاده از منابع بخش خصوصی برای آموزش کارآموزان در محیط کار واقعی بوده است که برای هر دو شریک دولتی و خصوصی سودآوری داشته است. شریک بخش خصوصی از نیروی کار ارزانتری برخوردار می گردد و شریک بخش دولتی در هزینه های خود صرفه جویی خواهد نمود. همچنین ارائه خدمات مشاوره ای و انتقال دانش از سوی بخش دولتی برای شریک بخش خصوصی از دیگرروشهای مشارکت بود. <br /> نتیجه گیری: به نظر می رسد مشارکت بخش دولتی خصوصی در دانشگاههای علوم پزشکی با استفاده از منابع بخش خصوصی برای آموزش بالینی ظرفیتی قابل قبول باشد. به نحوی که سیاستگذاری آموزش، تنظیم مقررات مربوطه و نظارت بر کمیت و کیفیت آموزش به بخش دولتی و تامین محل یادگیری، انتقال دانش و تجربه تخصصی به بخش خصوصی محول گردد. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 363 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | معاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی | fa_IR | 
| dc.publisher | Ministry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Education | en_US | 
| dc.relation.ispartof | طب و تزکیه | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Medicine and Cultivation | en_US | 
| dc.subject | آزاد سازی | fa_IR | 
| dc.subject | آموزش | fa_IR | 
| dc.subject | دولتی | fa_IR | 
| dc.subject | خصوصی | fa_IR | 
| dc.subject | مشارکت | fa_IR | 
| dc.title | بررسی تطبیقی الگوهای مشارکت بخش دولتی و خصوصی در آموزش عالی علوم پزشکی در پنج قاره | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد، گروه گوش و حلق و بینی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | مدیر مرکز مطالعات و توسعه در آموزش پزشکی
استاد یار- گروه آموزشی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی همدان - ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناس/مرکز مطالعات و توسعه آموزش ،عضو مرکز تحقیقات علوم بهداشتی، همدان، خیابان شهید فهمیده، دانشگاه علوم پزشکی همدان، ایران. | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد، عضو مرکز تحقیقات دندانپزشکی، گروه دندانپزشکی ترمیمی، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار،پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 28 |  | 
| dc.citation.issue | 2 |  | 
| dc.citation.spage | 70 |  | 
| dc.citation.epage | 81 |  | 
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-6132-5947 |  |