نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنقوی الحسینی, سلماز ساداتfa_IR
dc.contributor.authorمهرداد, نداfa_IR
dc.contributor.authorپورعباسی, عطاالهfa_IR
dc.contributor.authorیزدی زاده, بهارهfa_IR
dc.contributor.authorادیبی, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T18:50:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T18:50:21Z
dc.date.available1399-07-08T18:50:21Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T18:50:21Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-06-16en_US
dc.date.submitted1398-03-26fa_IR
dc.identifier.citationنقوی الحسینی, سلماز سادات, مهرداد, ندا, پورعباسی, عطااله, یزدی زاده, بهاره, ادیبی, حسین. (1398). بررسی وضعیت مدیریت دانش و ارتباط آن با تعهد سازمانی در کارکنان سازمانهای پژوهشی محور. طب و تزکیه, 28(2), 41-53.fa_IR
dc.identifier.issn1608-2397
dc.identifier.issn2251-6239
dc.identifier.urihttp://www.tebvatazkiye.ir/article_93275.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/53214
dc.description.abstractزمینه و هدف: باتوجه به اهمیت بالقوه مدیریت دانش در مراکز تحقیقاتی به عنوان یک ابزار بهره وری برای خلق دانش و نوآوری، همچنین اهمیت انگیزه و تعهد کارکنان به عنوان عاملی مهم برای پیاده سازی موفق مدیریت دانش این مطالعه با هدف بررسی ارتباط بین مدیریت دانش و تعهد سازمانی در پژوهشگران شاغل در مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد.<br /> روش بررسی<br /> ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون (2003) و تعهد سازمانی مودای، استیرز و پورتر (1979) بود. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار آماری SPSS نسخه 25 و آمار توصیفی و استنباطی (آزمون ضریب همبستگی پیرسون) استفاده شد.<br /> یافته ها:<br /> یافته ها نشان داد در مجموع بین مدیریت دانش و تعهد سازمانی پژوهشگران مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و پژوهشگران از سطح مدیریت دانش نسبتا مطلوب و تعهد سازمانی بالایی برخوردار بودند. همچنین آزمون ضریب همبستگی پیرسون نشان داد بین تولید،‌ کسب و سازماندهی دانش با تعهد سازمانی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد اما بین ذخیره،‌ انتشار و کاربرد دانش با تعهد سازمانی ارتباط معناداری وجود نداشت.<br /> نتیجه گیری:<br /> سطح تعهد و انگیزش کارکنان به دلیل نقش زیرساختی آن، در پیاده سازی مدیریت دانش و افزایش بهره وری و اثربخشی سازمان اهمیت دارد.fa_IR
dc.format.extent476
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت آموزشی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکیfa_IR
dc.publisherMinistry of Health and Medical Education (MOHME), Deputy of Educationen_US
dc.relation.ispartofطب و تزکیهfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Medicine and Cultivationen_US
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.subjectتعهدسازمانیfa_IR
dc.subjectمراکز تحقیقاتیfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.titleبررسی وضعیت مدیریت دانش و ارتباط آن با تعهد سازمانی در کارکنان سازمانهای پژوهشی محورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentسایر، مرکز ایده پروری و نوآوری، پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، مرکز تحقیقات بهره برداری از دانش سلامت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران و مرکز تحقیقات مراقبتهای پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران،‌تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم، پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.department4. دانشیار، مرکز تحقیقات بهره برداری از دانش سلامت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، مرکز تحقیقات دیابت، پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue2
dc.citation.spage41
dc.citation.epage53


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد