دوره 7, شماره 29

 

ارسال های اخیر

  • تحلیل واگرایی های سیاسی – امنیتی در روابط ایران و پاکستان 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان, 2017-02-19)
    حبیب اله فدوی- دکتر مهدی کنعانی عوامل جغرافیایی به ویژه همجواری، به عنوان عنصر مهمی در روابط کشورها نقش آفرینی می­کند و بدون در نظر گرفتن آن، برآورد امنیت و منافع ملی آنها امری ناممکن است. شناخت میزان توانایی ...

  • ماهیت دموکراسی در اندیشه سیاسی آیت الله مصباح یزدی 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان, 2017-02-19)
    کامجو رحمانی- دکتر حسن شمسینی غیاثوند- صالح بابایی دموکراسی بعنوان یکی از ارزش های جهانشمول در عصر جهانی شدن شناخته می شود. به همین دلیل همه متفکران و نظریه پردازان نسبت به آن به ارایه نظریه پرداخته اند. درواقع می ...

  • تاثیر تهدیدات امنیت زیست محیطی بر امنیت ملی ایران 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان, 2017-02-19)
    شراره فراهانی-دکتر محمد مهدی میرزایی بیوتروریسم به عنوان یک تهدید زیست محیطی در صورت وقوع می تواند ضمن به خطر انداختن امنیت ملی کشور تبدیل به بحرانی ملی شود که مقابله با آن نیازمند مدیریت بحران جهت کاهش اثرات حمله، ...

  • اجماع نظر نخبگان سیاسی و توسعه سیاسی(84-76) 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان, 2017-02-19)
     کامران رحمانی  - علیرضا ازغندی- مجید توسلی رکن آبادی- صادق زیبا کلام اگرچه توسعه سیاسی فرآیندی پیچیده­ای است که از عوامل و فاکتورهای گوناگونی تاثیر می­پذیرد ولی با توجه به شرایط خاص جامعه ایران و نقش رفتار و ...

  • ساخت سیاسی و توسعه در دولت پهلوی بر اساس ((یادداشت های روزانه امیر اسدالله علم)) 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان, 2017-02-19)
    نگاه ساختار سیاسی به توسعه در یک کشور از جمله عوامل مهم در توسعه یافتگی آن است. مساله توسعه در رژیم پهلوی تا کنون از نظرهای مختلف و بر اساس منابع متعدد بررسی شده است. لیکن انتشار خاطرات و اسناد در یک دهه اخیر منابع جدید ...

  • اصلاحات آموزشی در آموزش و پرورش ایران 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان, 2017-02-19)
    دکتر سید اسداله اطهری آموزش و پرورش قرن نوزدهم ایران گویای اندیشه تمدن اسلامی نبود و تمام توان و انرژی ارزش های آموزشی آن از میان رفته بود و برای طبقات پایین راهی به سوی پیشرفت و آموزش باز نشده بود. ارزش­ها و شیوه ...