| dc.contributor.author | علی آبادی, وحید | fa_IR |
| dc.contributor.author | خیاطی, مهرناز | fa_IR |
| dc.contributor.author | موحدی, رضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T16:46:13Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T16:46:13Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T16:46:13Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T16:46:13Z | |
| dc.date.issued | 2016-08-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-03-07 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-12-17 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | علی آبادی, وحید, خیاطی, مهرناز, موحدی, رضا. (1395). تاثیر مولفه های توانمند سازی روانشناختی بر اشتغال پذیری دانشجویان کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی, 8(37), 21-31. doi: 10.22092/jaear.2016.106882 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2717-1205 | |
| dc.identifier.issn | 2717-1213 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22092/jaear.2016.106882 | |
| dc.identifier.uri | https://itvhe.areeo.ac.ir/article_106882.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/5244 | |
| dc.description.abstract | این تحقیق به روش توصیفی- همبستگی با هدف کلی واکاوی تاثیر مولفه های توانمند سازی روانشناختی بر اشتغال پذیری دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا ، انجام شد. جامعه آماری تحقیق شامل 1227 نفر از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان، که با استفاد از جدول بارتلت 375 نفر از آنها به روش ن تصادفی برای مطالعه انتخاب شدند. ابزار اصلی تحقیق پرسشنامه استاندارد و از پیش آزمون شده بود، که به وسیله نرم افزارهای SPSS، AMOSمورد تجزیه تحلیل قرار گرفت ،ضریب الفای کرونباخ برابر با 0.85 بود,در این پژوهش با توجه به نرمال بود جامعه از آزمون های آماری t ومعادلات ساختاری در کنار میانگین و ISDMاستفاده شد و نتایج گویای آن است که که در مجموع کاربیست مولفه های توانمند سازی0.71 درصد از تغیرات اشتغال پذیری را در جهت مثبت تبیین می نماید. نتایج آزمون t گویای آن است دختران از مهارت اشتغال پذیری بیشتری نسبت به پسران برخوردار هستند. خلاصه ی آزمون t برای مقایسه مولفه های توانمند سازی دربین ختران و پسران دانشجو نشان می دهد،که تفاوت معناداری بین مولفه های همچون احساس شایستگی،احساس معنادار بودن،احساس تاثیر گذاری و احساس داشتن اعتماد وجود داشته است | fa_IR |
| dc.format.extent | 361 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | موسسه آموزش و ترویج کشاورزی | fa_IR |
| dc.publisher | Agricultural Research,Education and Extension Organization | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Agricultural Education Administration Research | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22092/jaear.2016.106882 | |
| dc.subject | توانمدسازی روانشناختی | fa_IR |
| dc.subject | اشتغال پذیری | fa_IR |
| dc.subject | مهارت | fa_IR |
| dc.subject | احساس شایستگی | fa_IR |
| dc.title | تاثیر مولفه های توانمند سازی روانشناختی بر اشتغال پذیری دانشجویان کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | مدرس دانشگاه | fa_IR |
| dc.contributor.department | مدرس دانشگاه | fa_IR |
| dc.contributor.department | مدرس دانشگاه | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 37 | |
| dc.citation.spage | 21 | |
| dc.citation.epage | 31 | |