| dc.contributor.author | صفایی, ناصر | fa_IR |
| dc.contributor.author | عباسی, مرتضی | fa_IR |
| dc.contributor.author | عباسی, مجید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T18:47:35Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T18:47:35Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T18:47:35Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T18:47:35Z | |
| dc.date.issued | 2020-03-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-06-23 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-04-02 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | صفایی, ناصر, عباسی, مرتضی, عباسی, مجید. (1399). ارایه مدل تغییر موقعیت کانتینرخالی تحت شرایط عدم قطعیت مبتنی بر اثر ریسک ادغام. پژوهشنامه حمل و نقل, 17(1), 177-184. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-3459 | |
| dc.identifier.issn | 2008-3351 | |
| dc.identifier.uri | http://www.trijournal.ir/article_103789.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52186 | |
| dc.description.abstract | <em>افزایش نرخ رشد صنعت حمل و نقل کانتینری در دهههای اخیر و پیش بینی ادامه روند این رشد در سالیان آتی، نشان دهنده اهمیت حمل و نقل کانتینری و نقش کلیدی کانتینرها در حمل و نقل دریایی است.</em> <em>با ورود کانتینر به عرصه حمل و نقل کالا، این حوزه دچار تحول عظیمی شده است. اما تا به امروز همچنان مشکل عدم توازن بین ورودی و خروجی کانتینر به بنادر پا بر جاست. این ناهماهنگی بین واردات و صادرات کالا، معضلی به نام کانتینر خالی را به وجود آورده است</em><em>.</em><em>در</em><em>این مقاله </em><em>به بررسی مساله تغییر موقعیت کانتینر خالی در شرایط عدم قطعیت، پرداخته شده است. </em><em>از </em><em>رویکرد استوار </em><em>سناریویی مبتنی بر اثر ریسک ادغام</em><em>، به منظور مدلسازی عدمقطعیت برخی از پارامترهای مساله، </em><em>تحت سناریوهای مختلف</em><em> استفاده شده است.</em><em>در نهایت نتایج محاسباتی حاصل نشاندهنده عملکرد مناسب مدل پیشنهادی تحت شرایط عدم قطعیت </em><em>و اهمیت استفاده از رویکرد استوار در حل مساله تغییر موقعیت کانتینر خالی</em><em> است.</em> | fa_IR |
| dc.format.extent | 279 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهشنامه حمل و نقل | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Transportation Research | en_US |
| dc.subject | تغییر موقعیت کانتینر | fa_IR |
| dc.subject | حمل و نقل دریایی | fa_IR |
| dc.subject | عدمقطعیت | fa_IR |
| dc.title | ارایه مدل تغییر موقعیت کانتینرخالی تحت شرایط عدم قطعیت مبتنی بر اثر ریسک ادغام | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، دانشکده مهندسی صنایع ، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 17 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 177 | |
| dc.citation.epage | 184 | |