نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغلامی, مهرانfa_IR
dc.contributor.authorجهان, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorگواشیری, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T18:47:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T18:47:33Z
dc.date.available1399-07-08T18:47:33Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T18:47:33Z
dc.date.issued2019-12-22en_US
dc.date.issued1398-10-01fa_IR
dc.date.submitted2020-01-05en_US
dc.date.submitted1398-10-15fa_IR
dc.identifier.citationغلامی, مهران, جهان, سعید, گواشیری, زهرا. (1398). بررسی عملکرد الگوریتم ژنتیک فازی و شبکه عصبی در بهینه‌سازی سیستم پایش سلامت سازه‌ای پل. پژوهشنامه حمل و نقل, 16(4), 195-207.fa_IR
dc.identifier.issn1735-3459
dc.identifier.issn2008-3351
dc.identifier.urihttp://www.trijournal.ir/article_100732.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52172
dc.description.abstract<em> پاسخ دینامیکی سازه­ها در اثر آسیب­های وارده تغییر کرده و این امر یکی از روش­های تشخیص عیوب سازه­ای می­باشد. به این ترتیب امکان تعیین محل و شدت آسیب فراهم می­شود. </em><em>در این تحقیق مسأله پایش سلامت سازه­ای پل بر اساس پارامترهای مودال به صورت یک مسأله بهینه­سازی با استفاده از دو روش ژنتیک فازی (مبتنی بر فرکانس) و شبکه عصبی (مبتنی بر انرژی کرنشی مودال)  مطرح می­گردد و کارایی این دو روش در تعیین موقعیت و تشخیص شدت خرابی ارزیابی</em><em>می­شود. برای مطالعه تشخیص خرابی، مدل­ عددی پل کروچیلد به وسیله مشخصات دینامیکی آن­ شبیه سازی شده و برای تشخیص سناریوهای مختلف خرابی استفاده شده است. در روش اول فرکانس طبیعی و در روش دوم انرژی کرنشی مودال به عنوان پارامتر حساس به خرابی انتخاب شده است. </em><em>استفاده از مدل­های ساده شده در مطالعۀ رفتار پل­ها به دلیل سادگی و دقت قابل قبولی که دارند بسیار مرسوم است. نتایج این تحقیق نشان می­دهد</em><em> با مدل ساده شدۀ پل و بکارگیری سیستم فازی می­توان با حجم محاسبات و پیچیدگی کمتر به دقت قابل قبولی جهت شناسایی خرابی دست یافت. عدم قطعیت موجود در اندازه­گیری­های تجربی و فرآیند مدل­سازی از طریق نویز اضافه شده به داده­ها، شبیه سازی شده است. </em><em>نتایج نشان می­دهد در صورت وجود 20 درصد نویز در اطلاعات ورودی، سیستم فازی با دقت قابل قبولی می­تواند حدود خرابی را مشخص کند. </em><em>مقایسه نتایج دو روش تشخیص خرابی بکار گرفته شده نشان می­دهد، سیستم فازی در برابر عدم قطعیت­های موجود حساسیت کمتری دارد. </em>fa_IR
dc.format.extent452
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهشنامه حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Transportation Researchen_US
dc.subjectپایش سلامت سازهfa_IR
dc.subjectتشخیص آسیب پلfa_IR
dc.subjectشبکه عصبیfa_IR
dc.subjectژنتیک فازیfa_IR
dc.titleبررسی عملکرد الگوریتم ژنتیک فازی و شبکه عصبی در بهینه‌سازی سیستم پایش سلامت سازه‌ای پلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue4
dc.citation.spage195
dc.citation.epage207


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد