| dc.contributor.author | غلامی, مهران | fa_IR | 
| dc.contributor.author | جهان, سعید | fa_IR | 
| dc.contributor.author | گواشیری, زهرا | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T18:47:33Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T18:47:33Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T18:47:33Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T18:47:33Z |  | 
| dc.date.issued | 2019-12-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1398-10-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2020-01-05 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1398-10-15 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | غلامی, مهران, جهان, سعید, گواشیری, زهرا. (1398). بررسی عملکرد الگوریتم ژنتیک فازی و شبکه عصبی در بهینهسازی سیستم پایش سلامت سازهای پل. پژوهشنامه حمل و نقل, 16(4), 195-207. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1735-3459 |  | 
| dc.identifier.issn | 2008-3351 |  | 
| dc.identifier.uri | http://www.trijournal.ir/article_100732.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52172 |  | 
| dc.description.abstract | <em> پاسخ دینامیکی سازهها در اثر آسیبهای وارده تغییر کرده و این امر یکی از روشهای تشخیص عیوب سازهای میباشد. به این ترتیب امکان تعیین محل و شدت آسیب فراهم میشود. </em><em>در این تحقیق مسأله پایش سلامت سازهای پل بر اساس پارامترهای مودال به صورت یک مسأله بهینهسازی با استفاده از دو روش ژنتیک فازی (مبتنی بر فرکانس) و شبکه عصبی (مبتنی بر انرژی کرنشی مودال)  مطرح میگردد و کارایی این دو روش در تعیین موقعیت و تشخیص شدت خرابی ارزیابی</em><em>میشود. برای مطالعه تشخیص خرابی، مدل عددی پل کروچیلد به وسیله مشخصات دینامیکی آن شبیه سازی شده و برای تشخیص سناریوهای مختلف خرابی استفاده شده است. در روش اول فرکانس طبیعی و در روش دوم انرژی کرنشی مودال به عنوان پارامتر حساس به خرابی انتخاب شده است. </em><em>استفاده از مدلهای ساده شده در مطالعۀ رفتار پلها به دلیل سادگی و دقت قابل قبولی که دارند بسیار مرسوم است. نتایج این تحقیق نشان میدهد</em><em> با مدل ساده شدۀ پل و بکارگیری سیستم فازی میتوان با حجم محاسبات و پیچیدگی کمتر به دقت قابل قبولی جهت شناسایی خرابی دست یافت. عدم قطعیت موجود در اندازهگیریهای تجربی و فرآیند مدلسازی از طریق نویز اضافه شده به دادهها، شبیه سازی شده است. </em><em>نتایج نشان میدهد در صورت وجود 20 درصد نویز در اطلاعات ورودی، سیستم فازی با دقت قابل قبولی میتواند حدود خرابی را مشخص کند. </em><em>مقایسه نتایج دو روش تشخیص خرابی بکار گرفته شده نشان میدهد، سیستم فازی در برابر عدم قطعیتهای موجود حساسیت کمتری دارد. </em> | fa_IR | 
| dc.format.extent | 452 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | پژوهشنامه حمل و نقل | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Transportation Research | en_US | 
| dc.subject | پایش سلامت سازه | fa_IR | 
| dc.subject | تشخیص آسیب پل | fa_IR | 
| dc.subject | شبکه عصبی | fa_IR | 
| dc.subject | ژنتیک فازی | fa_IR | 
| dc.title | بررسی عملکرد الگوریتم ژنتیک فازی و شبکه عصبی در بهینهسازی سیستم پایش سلامت سازهای پل | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانش آموخته کارشناسی ارشد، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانش آموخته کارشناسی ارشد، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 16 |  | 
| dc.citation.issue | 4 |  | 
| dc.citation.spage | 195 |  | 
| dc.citation.epage | 207 |  |