نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorگودرزی, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorفیروزی, محمد علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T18:47:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T18:47:18Z
dc.date.available1399-07-08T18:47:18Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T18:47:18Z
dc.date.issued2018-12-22en_US
dc.date.issued1397-10-01fa_IR
dc.date.submitted2019-03-24en_US
dc.date.submitted1398-01-04fa_IR
dc.identifier.citationگودرزی, مجید, فیروزی, محمد علی. (1397). به‌کارگیری تکنیک‌های تصمیم‌گیری چند معیاره فازی در برنامه‌ریزی راهبردی توسعه تاکسیرانی (مطالعه موردی: کلان‌شهر اهواز). پژوهشنامه حمل و نقل, 15(4), 113-128.fa_IR
dc.identifier.issn1735-3459
dc.identifier.issn2008-3351
dc.identifier.urihttp://www.trijournal.ir/article_85552.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52084
dc.description.abstract<em>امروزه یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی کلان‌شهرهای ایران مسئله حمل‌ونقل درون‌شهری است. </em><em>فقدان برنامه‌ریزی راهبردی برای سامانه‌های حمل‌ونقل شهری علاوه بر این‌که موجب تکرار سرمایه‌گذاری‌های مشترک در زیرساخت‌های جامعه می‌شود، باعث شده مشکلات بی‌شماری در اتصال زیرسامانه‌ها به یکدیگر ایجاد و موجب ناهماهنگی و ناسازگاری این سامانه‌ها با یکدیگر نیز گردد</em><em>.</em><em> در همین ارتباط، تاکسیرانی به‌عنوان یکی از ارکان اساسی و بخشی فعال در سیستم حمل‌ونقل عمومی کلان‌شهرها از نقش پراهمیتی در توسعه کارکردهای</em><em>شهری</em><em>برخوردار</em><em>است که پرداختن به آن می‌تواند بخش زیادی از مشکلات سیستم حمل‌ونقل درون‌شهری کلان‌شهرها را مرتفع نماید. به همین منظور پژوهش حاضر درصدد است تا با استفاده از رویکردی تلفیقی از تکنیک‌های تصمیم‌گیری چندمعیاره در محیط فازی نظیر دیمتل فازی</em><em>(FDEMATEL)</em><em> و فرایند</em><em>تحلیل</em><em>شبکه‌ای فازی</em><em>(FANP)</em><em>و با تلفیق آن‌ها در مدل استراتژیک </em><em>SWOT</em><em>، به تدوین و اولویت‌بندی راهبردهای توسعه تاکسیرانی در کلان‌شهر اهواز بپردازد. در</em><em>راستای</em><em>دستیابی</em><em>به</em><em>این</em><em>هدف ضمن</em><em>مروری</em><em>جامع</em><em>بر</em><em>ادبیات</em><em>موضوع</em><em>مرتبط</em><em>با</em><em>پژوهش</em><em>حاضر</em><em>از</em><em>نظرات</em><em>تعداد</em><em>20</em><em>نفر</em><em>از</em><em>کارشناسان</em><em>و</em><em>خبرگان</em><em>حوزه حمل‌ونقل و ترافیک</em><em>استفاده‌شده</em><em>است. یافته‌های حاصل از تلفیق تکنیک‌های تصمیم‌گیری چندمعیاره در محیط فازی با مدل </em><em>SWOT</em><em>، نشان داد که در جهت نیل به توسعه تاکسیرانی در کلان‌شهر اهواز، می­بایست عملیاتی نمودن راهبردهای توسعه این نوع از حمل‌ونقل عمومی به ترتیب اولویت: اولویت اول) راهبرد تنوع</em><em>(ST)</em><em>؛ اولویت دوم) راهبرد بازنگری</em><em>(WO)</em><em>؛ اولویت سوم) راهبرد تهاجمی</em><em>(SO)</em><em>؛ و اولویت چهارم) راهبرد تدافعی</em><em>(WT)</em><em>، در رأس برنامه‌های اجرایی مدیران ذی‌ربط قرار گیرد.</em>fa_IR
dc.format.extent344
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهشنامه حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Transportation Researchen_US
dc.subjectحمل‌ونقل عمومیfa_IR
dc.subjectبرنامه­ریزی راهبردیfa_IR
dc.subjectتکنیک­های تصمیم‌گیری چند معیارهfa_IR
dc.subjectتاکسیرانیfa_IR
dc.subjectکلان‌شهر اهوازfa_IR
dc.titleبه‌کارگیری تکنیک‌های تصمیم‌گیری چند معیاره فازی در برنامه‌ریزی راهبردی توسعه تاکسیرانی (مطالعه موردی: کلان‌شهر اهواز)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue4
dc.citation.spage113
dc.citation.epage128


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد