| dc.contributor.author | پورکرمانی, کسری | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T18:47:11Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T18:47:11Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T18:47:11Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T18:47:11Z | |
| dc.date.issued | 2018-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-09-02 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-06-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | پورکرمانی, کسری. (1397). بررسی نوسان شاخص نرخ کرایه حمل نفتکشها و انتقال آن بر قیمتهای خرید و فروش نفتکش. پژوهشنامه حمل و نقل, 15(2), 225-235. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-3459 | |
| dc.identifier.issn | 2008-3351 | |
| dc.identifier.uri | http://www.trijournal.ir/article_68506.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52044 | |
| dc.description.abstract | <em>این پژوهش به بررسی رابطه بین نوسانات شاخص نرخ کرایه حمل و انتقال این نوسانات به شاخص بازار خرید و فروش کشتیها میپردازد. کشتیهای نوساز یا دست دوم، به عنوان کالای سرمایهای خرید و فروش میشوند؛ اما از آنجائی که هزینه نگهداری کشتی بسیار بالاست، نرخ جاری کرایه حمل، مهمترین عامل تاثیرگذار در قیمت کشتی است. بنابراین، عوامل بازار باید درک صحیحی از نحوه عملکرد نوسانات نرخ کرایه حمل و تاثیر آن بر قیمت کشتی داشته باشند. جهت پرداختن به این موضوع، در این مقاله از مدل نوسانپذیری </em><em>GARCH</em><em> برای کشف عوامل افزایش نوسان در میان بازارهای کشتی که شامل بازار قیمت کشتیها و همچنین بازار کرایه حمل است، استفاده میشود. براساس ارزیابی توابع زیان مدل </em><em>BEKK GARCH</em><em> که توزیع جملات اخلال را </em><em>t-student</em><em> در نظر میگیرد، برآورد دقیقتری برای به </em><em>دست آوردن عامل انتقال نوسانات در میان بازار کرایه حمل و بازار قیمت کشتیها ارائهشده است. نتایج نشان میدهد که در خصوص انتقال نوسانات در همه بازار کشتیهای </em><em>VLCC</em><em> و </em><em>Suezmax</em><em> از نوسانات نرخ کرایه حمل به شاخص قیمتهای خرید و فروش صورت میگیرد؛ اما ساز و کار انتقال نوسانات در میان انواع کشتیهای مختلف متفاوت است. اثر دو طرفه انتقال نوسانات در همه بازارها مشاهده شده که نشان میدهد که واریانس تاخیری میتواند بدون در نظر گرفتن انتقال نوسانات، بر واریانس کنونی در یک بازار مشابه تأثیر بگذارد. یک نسبت ساده برای راهنمایی سرمایهگذاران جهت بهینهسازی تخصیص محمولهشان، ارائهشده است. یافتههای این مقاله، میتواند درک صحیحی برای سرمایه گذاری در این بازارها ارائه کند.</em><br /> <em> </em><br /> <em> </em><br /> | fa_IR |
| dc.format.extent | 266 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهشنامه حمل و نقل | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Transportation Research | en_US |
| dc.subject | نوسان قیمتی | fa_IR |
| dc.subject | نرخ کرایه حمل | fa_IR |
| dc.subject | قیمت کشتی | fa_IR |
| dc.subject | انتقال نوسان | fa_IR |
| dc.title | بررسی نوسان شاخص نرخ کرایه حمل نفتکشها و انتقال آن بر قیمتهای خرید و فروش نفتکش | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، دانشکده اقتصاد، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، خرمشهر، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 15 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 225 | |
| dc.citation.epage | 235 | |