نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپورکرمانی, کسریfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T18:47:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T18:47:11Z
dc.date.available1399-07-08T18:47:11Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T18:47:11Z
dc.date.issued2018-06-22en_US
dc.date.issued1397-04-01fa_IR
dc.date.submitted2018-09-02en_US
dc.date.submitted1397-06-11fa_IR
dc.identifier.citationپورکرمانی, کسری. (1397). بررسی نوسان شاخص نرخ کرایه حمل نفتکش‌ها و انتقال آن بر قیمت‌های خرید و فروش نفتکش. پژوهشنامه حمل و نقل, 15(2), 225-235.fa_IR
dc.identifier.issn1735-3459
dc.identifier.issn2008-3351
dc.identifier.urihttp://www.trijournal.ir/article_68506.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/52044
dc.description.abstract<em>این پژوهش به بررسی رابطه بین نوسانات شاخص نرخ کرایه حمل و انتقال این نوسانات به شاخص بازار خرید و فروش کشتی‌ها می‌پردازد. کشتی‌های نوساز یا دست دوم، به عنوان کالای سرمایه‌ای خرید و فروش می‌شوند؛ اما از آنجائی که هزینه نگهداری کشتی بسیار بالاست، نرخ جاری کرایه حمل، مهمترین عامل تاثیر‌گذار در قیمت کشتی است. بنابراین، عوامل بازار باید درک صحیحی از نحوه عملکرد نوسانات نرخ کرایه حمل و تاثیر آن بر قیمت کشتی داشته باشند. جهت پرداختن به این موضوع، در این مقاله از مدل نوسان‌پذیری </em><em>GARCH</em><em> برای کشف عوامل افزایش نوسان در میان بازارهای کشتی که شامل بازار قیمت کشتی‌ها و همچنین بازار کرایه حمل است، استفاده می‌شود. براساس ارزیابی توابع زیان مدل </em><em>BEKK GARCH</em><em> که توزیع جملات اخلال را </em><em>t-student</em><em> در نظر می‌گیرد، برآورد دقیق‌تری برای به </em><em>دست آوردن عامل انتقال نوسانات در میان بازار کرایه حمل و بازار قیمت کشتی‌ها ارائه‌شده است.  نتایج نشان می‌دهد که در خصوص انتقال نوسانات در همه  بازار کشتی‌های </em><em>VLCC</em><em> و </em><em>Suezmax</em><em> از نوسانات نرخ کرایه حمل به شاخص قیمت‌های خرید و فروش صورت می‌گیرد؛ اما ساز و کار انتقال نوسانات در میان انواع کشتی‌های مختلف متفاوت است. اثر دو طرفه انتقال نوسانات در همه بازارها مشاهده شده که نشان می‌دهد که واریانس تاخیری می‌تواند بدون در نظر گرفتن انتقال نوسانات، بر واریانس کنونی در یک بازار مشابه تأثیر بگذارد. یک نسبت ساده برای راهنمایی سرمایه‌گذاران جهت بهینه‌سازی تخصیص محموله‌شان، ارائه‌شده است. یافته‌های این مقاله، می‌تواند درک صحیحی برای سرمایه گذاری در این بازارها ارائه کند.</em><br /> <em> </em><br /> <em> </em><br />fa_IR
dc.format.extent266
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهشنامه حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Transportation Researchen_US
dc.subjectنوسان قیمتیfa_IR
dc.subjectنرخ کرایه حملfa_IR
dc.subjectقیمت کشتیfa_IR
dc.subjectانتقال نوسانfa_IR
dc.titleبررسی نوسان شاخص نرخ کرایه حمل نفتکش‌ها و انتقال آن بر قیمت‌های خرید و فروش نفتکشfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده اقتصاد، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، خرمشهر، ایرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue2
dc.citation.spage225
dc.citation.epage235


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد