| dc.contributor.author | شیرزادی, محمدرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | ضیایی, محمدصادق | fa_IR |
| dc.contributor.author | رزقی شیرسوار, هادی | fa_IR |
| dc.contributor.author | جلیلی, سودابه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T16:46:03Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T16:46:03Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T16:46:03Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T16:46:03Z | |
| dc.date.issued | 2018-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-07-25 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-05-03 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | شیرزادی, محمدرضا, ضیایی, محمدصادق, رزقی شیرسوار, هادی, جلیلی, سودابه. (1397). مدل شایسته سالاری مدیران مراکز آموزش های علمی کاربردی و مهارتی وزارت جهادکشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی, 10(46), 107-124. doi: 10.22092/jaear.2018.122788.1533 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2717-1205 | |
| dc.identifier.issn | 2717-1213 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22092/jaear.2018.122788.1533 | |
| dc.identifier.uri | https://itvhe.areeo.ac.ir/article_117949.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/5189 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف تدوین الگوی تکمیلی اختصاصی انتخاب و انتصاب بر مبنای شایسته سالاری مدیران مراکز وابسته به موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی وزارت جهادکشاورزی و رتبه بندی وضعیت مطلوب به جهت اهمیت نگرش مدیران این مراکز در تربیت متخصصین تحصیلکرده درصنعت کشاورزی اجرا گردید.روش تحقیق ترکیبی(کیفی وکمی)،کاربردی، میدانی، توصیفی و غیر تجربی در راستای اشباع نظری با 19 نفر از خبرگان مصاحبه و با استفاده از روشهای کیفی سوالات استخراج و در ادامه با تنظیم سوال بلی یا خیرهمه گویه ها توسط خبرگان مورد تائید قرار گرفت.پرسشنامه اولیه تنظیم و به تعداد180عدد بین صاحب نظران پخش و بعد از جمع آوری،86%=KMO تعیین و درنهایت11مولفه مستخرج قابلیت تبیین 87/88% واریانس شایسته سالاری را دارا بود. پرسشنامه خروجی،در اختیار35 نفر از دست اندرکاران متعامل بامدیران مراکز قرار گرفت. نتایج آزمون کولموگروف-اسمیرنوف وضع مطلوب بالاتر از مقدار معناداری و نیز آلفای کرونباخ تمامی متغیرها بزرگتر از 7/0بودند و از نظر پایایی متغیرها مورد تایید بودند.میانگین واریانس بزرگتر از5/0بود بنابر این روایی همگرا نیز تایید و نیز مقدار CR>AVE بود. با استفاده از خروجی PLS الگوی شایسته سالاری احصاءو بارعاملی مشخص شدو رتبه بندی وضعیت مطلوب عبارت بودند از مدیریت بحران 8، توانمند10،رهبری وکار تیمی1،علم و دانش مدیریتی5،تفکرکارآفرینی و توسعه ای6،اخلاق9، تفکر انتقادی وخلاق4،سیاستمداری7، تفکر توسعه تکنولوژیکی11،تفکر سیستمی3،تفکر سازمان یادگیرنده2. یافته های پژوهش حاضر احصاء مدل اختصاصی شایسته سالاری مدیران مراکز فوق و رتبه بندی مولفه ها بود و برای اولین بار دو مفهوم سیاستمداری و تفکر موج چهارم در مولفه های شایسته سالاری معرفی شد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 783 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | موسسه آموزش و ترویج کشاورزی | fa_IR |
| dc.publisher | Agricultural Research,Education and Extension Organization | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Agricultural Education Administration Research | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22092/jaear.2018.122788.1533 | |
| dc.subject | مدل شایسته سالاری | fa_IR |
| dc.subject | مراکز علمی کاربردی و مهارتی | fa_IR |
| dc.subject | وزارت جهاد کشاورزی | fa_IR |
| dc.title | مدل شایسته سالاری مدیران مراکز آموزش های علمی کاربردی و مهارتی وزارت جهادکشاورزی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد گروه مدیریت دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه مدیریت دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه مدیریت دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 46 | |
| dc.citation.spage | 107 | |
| dc.citation.epage | 124 | |