نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجهان بخش, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorمبینی, محمد حسینfa_IR
dc.contributor.authorمقدس نژاد, فریدونfa_IR
dc.contributor.authorقوامی جمال, صادقfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-20T20:36:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-10T20:36:50Z
dc.date.available1399-08-20T20:36:50Zfa_IR
dc.date.available2020-11-10T20:36:50Z
dc.date.issued2020-10-22en_US
dc.date.issued1399-08-01fa_IR
dc.date.submitted2020-01-22en_US
dc.date.submitted1398-11-02fa_IR
dc.identifier.citationجهان بخش, حمید, مبینی, محمد حسین, مقدس نژاد, فریدون, قوامی جمال, صادق. (1399). ارزیابی تأثیر غبار کوره سیمان بر عملکرد ملات قیر امولسیون-سیمان حاوی سرباره کوره آهن‌گدازی و خاکستر بادی برای زیرسازی راه آهن سریع السیر بدون بالاست. مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل, 6(3), 31-40. doi: 10.22075/jtie.2020.19637.1440fa_IR
dc.identifier.issn2423-5350
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22075/jtie.2020.19637.1440
dc.identifier.urihttps://jtie.semnan.ac.ir/article_4388.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/475445
dc.description.abstractخصوصیات میرایی و نیز خصوصیات ترک‌خوردگی ملات قیر امولسیون-سیمان، به عنوان یک لایه‌ی حیاتی در راه‌آهن بدون بالاست، جهت تحمل لرزش‌ها و تغییر‌شکل‌های حاصل از بارگذاری قطار بسیار حائز اهمیت می‌باشد. به دلیل آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از فرآیند تولید سیمان، در سال‌های اخیر محققین به دنبال مصالح جایگزین سیمان با آلودگی کمتر و صرفه‌ی اقتصادی بوده‌اند. این پژوهش، تأثیر استفاده از دو ماده جایگزین سیمان در ملات قیر امولسیون-سیمان شامل خاکستر بادی و نیز سرباره کوره آهن‌گدازی در کنار غبار کوره سیمان را بر خصوصیات عملکردی و ترک‌خوردگی ملات مورد ارزیابی قرار داده است. آزمون‌های استقامت فشاری، استقامت کششی غیرمستقیم، حساسیت رطوبتی و نیز خمش نمونه‌ی نیم‌دایره‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج نشان داد که جایگزینی 30 درصد از سیمان با خاکستر بادی به صورت قابل توجهی استقامت فشاری و نیز استقامت کششی غیرمستقیم ملات را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این مطابق نتایج آزمون حساسیت رطوبتی تمام ملات‌های ساخته شده نسبت استقامت کششی غیرمستقیم بیش از 80 درصد داشتند که معیار آئین نامه را تأیید نموده است. نتایج آزمون ترک‌خوردگی نیز نشان داد که جایگزینی 30 درصد از سیمان با سرباره کوره آهن‌گدازی توانایی مقاومت ملات در برابر ترک خوردگی را به صورت قابل ملاحظه‌ای بهبود داده است. همچنین جایگزینی 50 درصد سیمان با 30 درصد مواد جایگزین سیمان و نیز 20 درصد ماده فعال کننده نشان از این داشت که ملات‌های حاصل استقامت فشاری مناسب، قابلیت مقابله با شروع و نیز رشد ترک در دمای میانی و نیز استقامت مناسبی در برابر خرابی رطوبتی در مقایسه با ملات قیر امولسیون-سیمان حاوی 100 درصد سیمان از خود نشان داده‌اند. در نهایت می‌توان نتیجه گیری نمود که ملات‌های معرفی شده در این پژوهش می‌توانند به عنوان ملات قیر امولسیون-سیمان دوست‌ دار محیط زیست توانایی کافی در تحمل بارهای وارده از قطار و شرایط آب و هوایی را داشته باشند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سمنانfa_IR
dc.publisherSemnan Universityen_US
dc.relation.ispartofمهندسی زیر ساخت های حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Transportation Infrastructure Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22075/jtie.2020.19637.1440
dc.subjectملات قیر امولسیون-سیمانfa_IR
dc.subjectغبار کوره سیمانfa_IR
dc.subjectخاکستر بادیfa_IR
dc.subjectسرباره کوره آهن‌گدازیfa_IR
dc.subjectترک خوردگیfa_IR
dc.titleارزیابی تأثیر غبار کوره سیمان بر عملکرد ملات قیر امولسیون-سیمان حاوی سرباره کوره آهن‌گدازی و خاکستر بادی برای زیرسازی راه آهن سریع السیر بدون بالاستfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه عمران، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و فرهنگfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه علم و فرهنگfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی/ دانشکده عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیرfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue3
dc.citation.spage31
dc.citation.epage40
nlai.contributor.orcid0000-0001-5102-7658


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد