نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیوسف دوست, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorفرزانه, اورنگfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیلی, علی محمدfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, امیرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:34:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:34:54Z
dc.date.available1399-08-01T21:34:51Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:34:54Z
dc.date.issued2012-02-20en_US
dc.date.issued1390-12-01fa_IR
dc.identifier.citationیوسف دوست, سعید, فرزانه, اورنگ, اسماعیلی, علی محمد, احمدی, امیر. (1390). بررسی آزمایشگاهی مدول برجهندگی، مقاومت کششی غیرمستقیم و فشاری تک محوری مخلوط‌های آسفالت بازیافت شده با استفاده از کف قیر. نشریه مهندسی عمران و نقشه برداری, 45(7), 803-825.fa_IR
dc.identifier.urihttps://jcse.ut.ac.ir/article_29026.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463818
dc.description.abstractیکی از جدیدترین روش‌های بازیافت آسفالت‌های قدیمی، روش بازیافت آسفالت به صورت سرد درجا با استفاده از کف قیر می‌باشد.. در سال‌های اخیر کاربرد این روش در راه‌ها و فرودگاه‌های ایران به تدریج گسترش یافته و به موازات آن تحقیقات آزمایشگاهی بر روی خصوصیات مکانیکی و عملکردی این مخلوط‌های آسفالتی شروع شده‌است. در بخش اول تحقیق حاضر، با انجام آزمایش مدول برجهندگی و مقاومت کششی غیرمستقیم برروی 144 نمونه آسفالت کف قیر، تأثیر نوع دانه‌بندی، درصد قیر، درصد سیمان و میزان تراکم برروی مدول برجهندگی و مقاومت کششی غیرمستقیم نمونه‌ها، در چهار حالت مختلف عمل آوری، بررسی شده‌است. سپس در ادامه، با انجام آزمایش‌های لازم بر روی 108 نمونه دیگر، سعی شده تا تأثیر پارامترهای فوق روی مدول برجهندگی و مقاومت فشاری تک محوری مورد مطالعه قرار گیرد. نتایج به دست آمده نشان می‌دهند که تغییر دانه‌بندی مصالح خرده آسفالتی از ریز به متوسط و نیز تغییر میزان قیر اضافه شده از دو به چهار درصد، تأثیر نسبتاً کمی برروی مدول برجهندگی، مقاومت کششی غیرمستقیم، مقاومت فشاری تک محوری و بهبود حساسیت رطوبتی آسفالت بازیافت شده دارد. در مقابل، افزودن یک درصد سیمان و افزایش آن به دو درصد نقش قابل ملاحظه‌ای در افزایش پارامترهای مذکور دارد. با استفاده از داده‌های حاصل از این تحقیق، رابطه همبستگی بین مدول برجهندگی و مقاومت کششی غیرمستقیم جهت تخمین پارامتر نخست، بر اساس نتایج آزمایش مقاومت کششی غیرمستقیم ارائه شده‌است.fa_IR
dc.format.extent4484
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده فنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه مهندسی عمران و نقشه برداریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Civil and Surveying Engineeringen_US
dc.subjectبازیافت سرد آسفالتfa_IR
dc.subjectکف قیرfa_IR
dc.subjectمدول برجهندگیfa_IR
dc.subjectمقاومت فشاری تک محوری.fa_IR
dc.subjectمقاومت کششی غیرمستقیمfa_IR
dc.titleبررسی آزمایشگاهی مدول برجهندگی، مقاومت کششی غیرمستقیم و فشاری تک محوری مخلوط‌های آسفالت بازیافت شده با استفاده از کف قیرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentM.Sc. of Road and Transportation Engineering, School of Civil Engineering, College of Engineering, University of Tehran, I.R. Iran.fa_IR
dc.contributor.departmentAssistant Professor, School of Civil Engineering, College of Engineering, University of Tehran, I.R. Iran.fa_IR
dc.contributor.departmentTechnical Deputies of Soil Mechanic Lab. Of Road and Transportation Ministry.fa_IR
dc.contributor.departmentM.Sc. of Road and Transportation Engineering, School of Civil Engineering, College of Engineering, University of Tehran, I.R. Iran.fa_IR
dc.citation.volume45
dc.citation.issue7
dc.citation.spage803
dc.citation.epage825


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد