نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکمالیان, محسنfa_IR
dc.contributor.authorبهنیا, کامبیزfa_IR
dc.contributor.authorلطفی زاده, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorرستگار, ابوالفضلfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:33:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:33:17Z
dc.date.available1399-08-01T21:33:17Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:33:17Z
dc.date.issued2011-09-23en_US
dc.date.issued1390-07-01fa_IR
dc.identifier.citationکمالیان, محسن, بهنیا, کامبیز, لطفی زاده, محمدرضا, رستگار, ابوالفضل. (1390). ملاحظاتی در باره اثر شیب بار بر ضرائب ظرفیت باربری لرزه‌ای پی نواری. نشریه مهندسی عمران و نقشه برداری, 45(4), 495-504.fa_IR
dc.identifier.urihttps://jcse.ut.ac.ir/article_23749.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463766
dc.description.abstractمحققین پیشین ضرائب ظرفیت باربری لرزه‌ای پی نواری را عمدتا با این فرض متعارف برآورد کردند که نه تنها نیروی حجمی و نیز سربار وارده بر سطح آزاد مجاور پی، بلکه حتی فشار تماس زیر پی، با راستای قائم زاویه‌ای یکنواخت و متناسب با ضریب افقی شتاب زلزله می‌سازند. براستی اگر در قاب‌های خمشی دارای چند دهانه، از بادبند، تکیه‌گاه غلطکی یا برخی عوامل دیگر در مکانیسم باربری افقی سازه استفاده شود و لذا شیب بارهای لرزه‌ای وارده بر کف پی‌ها متفاوت باشد، ظرفیت باربری لرزه‌ای پی‌ها چگونه تغییر خواهد یافت؟ مقاله‌ی حاضر بر آن است تا به این سؤال پاسخ دهد. برای این منظور ضرائب ظرفیت باربری لرزه‌ای پی نواری با بکارگیری روش خطوط مشخصه برآورد و اثر شیب بار کف پی مورد توجه قرار گرفته است. نشان داده شده است که هر قدر شیب بار کف پی کمتر باشد، ظرفیت باربری قائم پی فزون‌تر خواهد شد. همچنین این یافته‌ی محققین پیشین مورد تأکید قرار گرفته است که اثر زلزله بر هر یک از نیروی حجمی خاک و سربار، همانند اثر آن بر شیب بار کف پی، بیش از آن است که نادیده گرفته شود.fa_IR
dc.format.extent993
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده فنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه مهندسی عمران و نقشه برداریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Civil and Surveying Engineeringen_US
dc.subjectپی نواریfa_IR
dc.subjectخطوط مشخصهfa_IR
dc.subjectزلزلهfa_IR
dc.subjectشیب بار.fa_IR
dc.subjectظرفیت باربری لرزه‌ایfa_IR
dc.titleملاحظاتی در باره اثر شیب بار بر ضرائب ظرفیت باربری لرزه‌ای پی نواریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentAssociate Professor, International Institute of Earthquake Engineering and Seismology.fa_IR
dc.contributor.departmentAssociate Professor, School of Civil Engineering, College of Engineering, University of Tehran, I.R. Iran.fa_IR
dc.contributor.departmentGraduate Student, International Institute of Earthquake Engineering and Seismology.fa_IR
dc.contributor.departmentPh.D Student, Science and Research Branch, Islamic Azad University.fa_IR
dc.citation.volume45
dc.citation.issue4
dc.citation.spage495
dc.citation.epage504


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد