نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخاکی قصر, آزادهfa_IR
dc.contributor.authorپورمهدی قایم مقامی, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:15:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:15:40Z
dc.date.available1399-08-01T21:15:37Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:15:40Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-03-12en_US
dc.date.submitted1396-12-21fa_IR
dc.identifier.citationخاکی قصر, آزاده, پورمهدی قایم مقامی, حسین. (1397). تحلیل یک تجربه آموزشی در دروس پایه معماری (مرجعیت طبیعت در تمرین رجوع به گل آفتابگردان). نشریه هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی, 23(1), 93-104. doi: 10.22059/jfaup.2018.254350.671985fa_IR
dc.identifier.issn2228-6020
dc.identifier.issn2676-4318
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jfaup.2018.254350.671985
dc.identifier.urihttps://jfaup.ut.ac.ir/article_67911.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463143
dc.description.abstractمقاله حاضر به بیان و تحلیل تجربه آموزشی در سال اول کارشناسی معماری دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی با هدف مرجعیتِ عناصر طبیعی به عنوان نمونه های تامِ طراحی، می پردازد. روش تحقیق از حیث هدف، کاربردی و به لحاظ محتوا توصیفی-تحلیلی است و بر مطالعات کتابخانه ای و میدانی استوار است. فرایند نمونه موردی تمرین گل آفتابگردان، از دقیقْ نگریستن و کشفِ قاعده های ترسیمیِ گل آغاز می شود و در قیاس و تحلیل یافته ها و نحوه به کار بستن در آثار معماری قوام می یابد و با استفاده از درسهای آموخته در رفع نیازهای طراحانه کارگاه به انجام می رسد.<br /> از یافته های تحقیق آنست که مرجعیت طبیعت، مشو‌ّقِ دانشجویان به خوبْ دیدنِ عناصر طبیعی و مصادیق معماری متاثر از نظم طبیعی است. بر اساس بازخوردها، چنین تمریناتی به لحاظ جامعیت با کارگاه سال اول مناسبت دارند. دستاورد فرایندْ برای کارگاه سال اول، تقرب به زیباییِ معقول، تقویت قوای تحلیلی، ورود به خلاقیت، هندسه و ساخت است. از چالشهای پیش روی مدرسان، هدایت نسبتا پیچیده ایست که متوجه کمتر آماده بودن دانشجویان سال اولی برای دقیق دیدن طبیعت و انجام کارهای عملی-گروهی و زمانبر بودن تمرین است. از آفت های تعریف نامناسب چنین تمریناتی، گرفتار شدن در اقتباس صرفا فرمی است.fa_IR
dc.format.extent3419
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehran University College of Fine Artsen_US
dc.relation.ispartofنشریه هنرهای زیبا- معماری و شهرسازیfa_IR
dc.relation.ispartofHonar-Ha-Ye-Ziba: Memary Va Shahrsazien_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jfaup.2018.254350.671985
dc.subjectمرجعیت طبیعتfa_IR
dc.subjectتمرین معماریfa_IR
dc.subjectدروس پایهfa_IR
dc.subjectگل آفتابگردانfa_IR
dc.subjectهندسه پنهانfa_IR
dc.subjectکشف قاعدهfa_IR
dc.titleتحلیل یک تجربه آموزشی در دروس پایه معماری (مرجعیت طبیعت در تمرین رجوع به گل آفتابگردان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه معماری، دانشکده معماری و شهرسازی،دانشگاه شهید بهشتی، تهران ،ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue1
dc.citation.spage93
dc.citation.epage104


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد