نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزمردیان, زهراساداتfa_IR
dc.contributor.authorامینیان, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorطاهباز, منصورهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:12:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:12:11Z
dc.date.available1399-08-01T21:12:10Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:12:11Z
dc.date.issued2017-02-19en_US
dc.date.issued1395-12-01fa_IR
dc.date.submitted2014-12-01en_US
dc.date.submitted1393-09-10fa_IR
dc.identifier.citationزمردیان, زهراسادات, امینیان, سعید, طاهباز, منصوره. (1395). ارزیابی آسایش حرارتی در کلاس درس در اقلیم گرم و خشک مطالعات میدانی: دبستان دخترانه در شهر کاشان. نشریه هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی, 21(4), 17-28. doi: 10.22059/jfaup.2017.61653fa_IR
dc.identifier.issn2228-6020
dc.identifier.issn2676-4318
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jfaup.2017.61653
dc.identifier.urihttps://jfaup.ut.ac.ir/article_61653.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463097
dc.description.abstractدر حالی که دانش‌آموزان بیش از یک سوم زمان خود را در مدارس می‌گذرانند، آسایش حرارتی در کلاس‌های درس بدلیل تأثیر مستقیم بر بهره‌وری و سلامت دانش‌آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است. تحلیل آسایش حرارتی در فضاهای داخلی میتواند اطلاعات مهمی برای طراحی فراهم کند؛ هرچند فاکتورهای متعدد تأثیرگذار، تحلیل آسایش حرارتی را معمولاً پیچیده کرده‌اند. آسایش حرارتی در مدارس به دلیل سن، جنسیت، نوع فعالیت، پوشش و زمان استفاده دیکته شده موضوعی چالش‌برانگیز بوده که نیازمند مطالعات میدانی است. در این پژوهش آسایش حرارتی دانش‌آموزان دختر پایه ابتدایی (10-11سال) در دو کلاس درس در مدرسه‌ای در شهر کاشان ارزیابی شده‌است. ارزیابی شامل دو بخش کمّی و کیفی، شامل استفاده همزمان از پرسشنامه و اندازه‌گیری کمیت‌های فیزیکی بوده‌است. نتایج حاصل تحلیل و با استانداردهای آسایش حرارتی از جمله اشری55 و ایزو 7730 مقایسه شده‌است. بنابر نتایج، احساس حرارتی دانش‌آموزان متفاوت از بزرگسالان بوده و با استانداردهای متداول قابل ارزیابی نیست. شرایط حرارتی کلاس‌های درس در تمامی ساعت‌های مورد مطالعه قابل قبول نبوده و با هیچکدام از استانداردها مطابقت ندارد. همچنین در مدارس با توجه به محدودیت‌های رفتاری دانش‌آموزان در تطبیق خود با شرایط محیطی لازم است بر روی تمهیدات معماری و تأسیساتی برای تأمین شرایط آسایش در کلاس تمرکز کرد.fa_IR
dc.format.extent1316
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehran University College of Fine Artsen_US
dc.relation.ispartofنشریه هنرهای زیبا- معماری و شهرسازیfa_IR
dc.relation.ispartofHonar-Ha-Ye-Ziba: Memary Va Shahrsazien_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jfaup.2017.61653
dc.subjectآسایش حرارتیfa_IR
dc.subjectکلاس درسfa_IR
dc.subjectمصرف انرژیfa_IR
dc.subjectپی ام ویfa_IR
dc.subjectآسایش تطبیقیfa_IR
dc.titleارزیابی آسایش حرارتی در کلاس درس در اقلیم گرم و خشک مطالعات میدانی: دبستان دخترانه در شهر کاشانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد معماری، عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه شهید بهشتی، تهرانfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue4
dc.citation.spage17
dc.citation.epage28


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد