نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشفاهی, یوسفfa_IR
dc.contributor.authorکرمانشاهی, شهاب الدینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T20:14:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T20:14:28Z
dc.date.available1399-08-01T20:14:28Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T20:14:28Z
dc.date.issued2007-05-22en_US
dc.date.issued1386-03-01fa_IR
dc.identifier.citationشفاهی, یوسف, کرمانشاهی, شهاب الدین. (1386). استفاده از منطق فازی در طراحی سامانه کنترل تقاطع های چراغدار. نشریه دانشکده فنی, 41(2)fa_IR
dc.identifier.issn0803-1026
dc.identifier.urihttps://jfe.ut.ac.ir/article_18023.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/461314
dc.description.abstractرشد جمعیت، توسعه کاربریها و بالا رفتن مالکیت وسایل نقلیه در شهرها، موجب افزایش روز افزون تقاضای سفر و حجم وسایل عبوری از معابر شهری شده است. امروزه مساله زمان سفر در شبکه معابر شهری به دلیل افزایش تراکم، یکی از مهمترین مسائل کلان شهر هاست. بخش قابل توجهی از زمان سفر در شبکه حمل و نقل شهر های بزرگ مربوط به زمان تاخیر در تقاطعات است. از این رو، مساله روشهای کنترل تقاطع ها، به منظور کاهش تاخیر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. استفاده از منطق فازی به عنوان مبنای کنترل در مسائل مهندسی، از سابقه مناسبی برخوردار است. در این مطالعه روشی برای کنترل تقاطع های چراغدار با استفاده از منطق فازی پیشنهاد و ارزیابی شده است. آزمایشهای گوناگون در محیط شبیه سازی ارائه شده نشان می دهد که برای حجم های مختلف اجرای این الگوریتم می‌تواند بهبود قابل توجهی را نسبت به الگوریتم کنترل از پیش زمانبندی شده و هوشمند القایی داشته باشد.fa_IR
dc.format.extent272
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده فنیfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه دانشکده فنیfa_IR
dc.relation.ispartofUniversity College of Engineeringen_US
dc.subjectالگوریتم کنترلfa_IR
dc.subjectتقاطع چراغدارfa_IR
dc.subjectشبیه سازیfa_IR
dc.subjectکنترل فازیfa_IR
dc.titleاستفاده از منطق فازی در طراحی سامانه کنترل تقاطع های چراغدارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume41
dc.citation.issue2


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد