دوره 9, شماره 3

 

ارسال های اخیر

  • طراحی الگوی مشارکت مشتریان در فرآیند توسعه محصول جدید در صنعت خودروی کشور 

    شجاعی فرد, حسین؛ حمیدی زاده, محمدرضا؛ حسینی, سید محمود؛ اخوان خرازیان, مریم (دانشگاه شهید بهشتی, 2019-11-22)
    هدف پژوهش حاضر، ارائه چارچوبی برای اجرای اثربخش فرآیندهای توسعه محصول با توجه به خواست‌ها و انتظارات مشتریان و انطباق‌ آن با ویژگی‌­های سازمانی برای صنعت خودروی کشور است. این پژوهش از منظر هدف کاربردی ـ توسعه‌­ای و بر حسب ...

  • ارزیابی عملکرد مدیریت کیفیت زنجیره تأمین با تلفیق کارت امتیازی متوازن و پویایی‌شناسی سیستم 

    کارآموز, سیده سوده؛ احمدی کهنعلی, رضا؛ غفورنیا, محمد (دانشگاه شهید بهشتی, 2019-11-22)
    مدیریت کیفیت زنجیره تأمین به‌­عنوان ابزاری استراتژیک برای دستیابی به سطح بالایی از کیفیت و رقابت‌‌پذیری در بازارهای جهانی شناخته می‌شود؛ البته یکی از چالش‌های عمده در این زمینه فقدان منابع و دانش کافی در مورد نحوه‌ سنجش ...

  • بهینه‌سازی دوهدفه مسئله مدیریت موجودی توسط فروشنده در یک زنجیره تامین چندسطحی سبز 

    رادفر, افشین؛ محمدی‌تبار, داود (دانشگاه شهید بهشتی, 2019-11-22)
    مدیریت موجودی توسط فروشنده (VMI) یکی از استراتژی­‌های محبوب برای مدیریت هماهنگ و یکپارچه کنترل موجودی در زنجیره تأمین است. در این استراتژی، فروشنده بر اساس اطلاعاتی که از مشتری دریافت می­‌کند تصمیم­‌های مرتبط با انباشته ...

  • مدل تصمیم‌گیری کارآفرینی: رویکرد فراترکیب 

    محمدی, گلشن؛ سجادی, سید مجتبی؛ سخدری, کمال (دانشگاه شهید بهشتی, 2019-11-22)
    در سال­‌های اخیر، تصمیم‌گیری کارآفرینی توجه بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب کرده است. چندین جریان ‏پژوهشی در این حوزه وجود دارد؛ اما این زمینه از مدل‌های مفهومی جامع بی‌بهره مانده است. در مطالعه حاضر، با اتخاذ رویکرد ...

  • بهینه‌سازی یکپارچه استوار برای زنجیره تأمین سبز حلقه‌بسته 

    منوچهری, صبا؛ تاجدین, علی؛ شیرازی, بابک (دانشگاه شهید بهشتی, 2019-11-22)
    با افزایش مخاطرات زیست‌محیطی و وضع قوانینی در این زمینه از سوی دولت‌ها و همچنین محدودیت منابع تولیدی، پژوهشگران توجه ویژه‌ای به طراحی شبکه‌های زنجیره تأمین حلقه­بسته و سبز داشته‌اند. در این پژوهش، یک شبکه زنجیره تأمین ...

  • شناسایی و مقوله بندی فعالیت‌های مرتبط با توسعه تأمین‌کننده در صنعت خودرو 

    الفت, لعیا؛ امیری, مقصود؛ رئیسی وانانی, ایمان؛ اسماعیل‌زاده, منصور (دانشگاه شهید بهشتی, 2019-11-22)
    توسعه تأمین‌­کننده یک نوع همکاری بین شرکت‌های تولیدکننده و تأمین­‌کننده است. پس از آگاهی تولیدکننده از وضعیت تأمین­‌کنندگان خود براساس معیارهای مرتبط با توسعه تأمین­‌کننده، لازم است که فعالیت‌هایی مناسب برای توسعه تأمین­‌کننده ...