نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباس‌پور, عباسfa_IR
dc.contributor.authorسجادی نسب, امیرناصرfa_IR
dc.contributor.authorکریمی, تورجfa_IR
dc.contributor.authorیزدانی, حمید رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T19:23:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T19:23:04Z
dc.date.available1399-08-01T19:23:03Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T19:23:04Z
dc.date.issued2010-09-23en_US
dc.date.issued1389-07-01fa_IR
dc.identifier.citationعباس‌پور, عباس, سجادی نسب, امیرناصر, کریمی, تورج, یزدانی, حمید رضا. (1389). مدیریت تصویرسازی در جهت منافع سازمان یا خود فرد: تأثیر تاکتیک‎های مدیریت تصویرسازی رو به بالا بر رفتار شهروندی سازمانی. مدیریت دولتی, 2(5)fa_IR
dc.identifier.issn2008-5877
dc.identifier.issn2423-5342
dc.identifier.urihttps://jipa.ut.ac.ir/article_21708.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/458020
dc.description.abstractکم‎تر متغیری به اندازه رفتار شهروندی سازمانی توجه پژوهشگران را به خود جلب کرده است. مدیریت تصویرسازی اغلب به‎عنوان رفتاری در مقابل رفتار شهروندی سازمانی مطرح است، بنابراین یافتن رابطه میان این دو متغیر به‌ظاهر متضاد، می‎تواند زوایای پنهان آن‎ها را آشکار کند. در این مقاله پژوهشگران به‎دنبال یافتن میزان تأثیرگذاری سه تاکتیک مدیریت تصویرسازی شامل تاکتیک‎های متمرکز بر سرپرست، متمرکز بر شغل و متمرکز بر خود بر رفتار شهروندی سازمانی هستند. این پژوهش در یکی از سازمان‎های دولتی انجام شده و از پرسشنامه استفاده کرده است. روش پژوهش آن توصیفی ـ همبستگی و از نوع مدل‎یابی معادلات ساختاری است. نتایج پژوهش نشان می‎دهد، تاکتیک متمرکز بر خود در عین حال که اثر پایینی در بروز تصویرسازی از جانب فرد دارد، تأثیر به‎سزایی بر بروز رفتار شهروندی سازمانی دارد و ضرورت شناخت این تاکتیک برای مدیران را گوشزد می‎کند.fa_IR
dc.format.extent255
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت دولتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Public Administrationen_US
dc.subjectتاکتیک متمرکز بر سرپرستfa_IR
dc.subjectرفتار شهروندی سازمانیfa_IR
dc.subjectمتمرکز بر خودfa_IR
dc.subjectمتمرکز بر شغلfa_IR
dc.titleمدیریت تصویرسازی در جهت منافع سازمان یا خود فرد: تأثیر تاکتیک‎های مدیریت تصویرسازی رو به بالا بر رفتار شهروندی سازمانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه علامه، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی MBA، پردیس بین‎المللی کیش، دانشگاه تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای مدیریت تولید در عملیات، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue5


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد