نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorولی زاده, عادلfa_IR
dc.contributor.authorاحمدرش, رشیدfa_IR
dc.contributor.authorساعی ارسی, ایرجfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T19:15:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T19:15:58Z
dc.date.available1399-08-01T19:15:57Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T19:15:58Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-05-23en_US
dc.date.submitted1397-03-02fa_IR
dc.identifier.citationولی زاده, عادل, احمدرش, رشید, ساعی ارسی, ایرج. (1397). مطالعه تاریخی نقش مناسبات نظام بازار در توسعه اجتماعی ایران (با تاکید دوران معاصر). مطالعات توسعه اجتماعی ایران, 10(2), 105-125.fa_IR
dc.identifier.issn۲۲۵۲-۰۶۸۶
dc.identifier.urihttp://jisds.srbiau.ac.ir/article_12372.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/457547
dc.description.abstractسرمایه گذاری هایی که در قالب راه بردها و برنامه های توسعه  صورت گرفته است آنچنان که باید نتیجه بخش نبوده است و این دلیلی برای رفتن به سوی الگوهای جدیدتری چون الگوهای توسعه پایدار و درون زا که قرابت بیشتری با عدالت اجتماعی دارند، می باشد. برای آغاز چنین تحولی، هدف ایجاد و ترکیب بهینه ای از نهادهای بازاری و نابازاری است. یا به زبان دیگر، کاهش نارسایی ها و ناقصی های بازاری و نابازاری. بدین جهت، نهادها و ترتیبات نهادی حوزه گسترده ای از خدمات را به وجود می آوردند و یا استفاده از فرصت ها و ظرفیت های بالقوه را ممکن می سازند. در این راستا ، تحقیق به صورت روش کیفی انجام می گیرد. و  به جهت رویکرد نهادی خود قصد دارد مناسبات نظام بازار را در گفتمان های ایران معاصر از طریق گفتمان انتقادی مورد بررسی قرار دهد. از این نظر طبق یافته های تحقیق می توان گفت گرچه با گسترش امکانات زیربنایی کشور از دوران رضاشاه و پس از آن، شرایط بازارهای ملی فراهم آمد، و گرچه با اصلاحات ارضی کارکردهای سنتی اقتصاد به نفع سازکار بازار فروپاشید اما هنوز در این دوره موانع جدی برای پیدایش بازارهای گسترده، شکل گیری و تشدید رقابت وجود دارد. حتی تحولات بعدی توزیع نیز چشم اندازهای امیدوار کننده ای پدیدار نکرده است. این مساله برای هر دو دوره پیش و پس از انقلاب اسلامی صادق است.fa_IR
dc.format.extent881
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات توسعه اجتماعی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Iranian Social Development Studiesen_US
dc.subjectنهادگراییfa_IR
dc.subjectکنش جمعیfa_IR
dc.subjectشبکه روابط اجتماعیfa_IR
dc.subjectعقلانیت بازاریfa_IR
dc.subjectتوسعه اجتماعیfa_IR
dc.titleمطالعه تاریخی نقش مناسبات نظام بازار در توسعه اجتماعی ایران (با تاکید دوران معاصر)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری جامعه ‌شناسی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کردستان، سنندج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهرfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue2
dc.citation.spage105
dc.citation.epage125


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد