نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسلیمان زاده, علیfa_IR
dc.contributor.authorنوابخش, مهردادfa_IR
dc.contributor.authorساروخانی, باقرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T19:15:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T19:15:47Z
dc.date.available1399-08-01T19:15:46Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T19:15:47Z
dc.date.issued2018-02-20en_US
dc.date.issued1396-12-01fa_IR
dc.date.submitted2018-03-13en_US
dc.date.submitted1396-12-22fa_IR
dc.identifier.citationسلیمان زاده, علی, نوابخش, مهرداد, ساروخانی, باقر. (1396). نقش شبکه های اجتماعی نوین در توسعه فرهنگی (مطالعه موردی: شهرستان ملکان تابستان۱۳۹۶). مطالعات توسعه اجتماعی ایران, 10(1), 47-59.fa_IR
dc.identifier.issn۲۲۵۲-۰۶۸۶
dc.identifier.urihttp://jisds.srbiau.ac.ir/article_11729.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/457535
dc.description.abstractهدف پژوهش بررسی جامعه شناختی رابطه استفاده از شبکه های اجتماعی نوین وتوسعه فرهنگی است، جامعه آماری تحقیق را کلیه دانش آموزان دختروپسر مشغول به تحصیل دوره متوسطه شهرستان ملکان درسال تحصیلی۹۶-۹۵ که تعداد آنها را ۳۷۰۰ نفرتشکیل می دهد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران به تعداد ۳۴۸ نفرتعیین شد. شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای است که با معیارهای مقطع، رشته تحصیلی و جنس، از داخل هر طبقه بصورت تصادفی نمونه لازم بدست آمد. روش تحقیق پیمایشی، ابزار اندازه گیری، پرسشنامه است. اطلاعات حاصله توسط نرم افزارهای SPSS تجزیه و تحلیل شد. روایی سوالات مربوط به سازه ها بصورت صوری توسط افراد متخصص مورد تایید قرار گرفت. جهت تعیین میزان پایایی سوالات پرسشنامه،از طیف آزمون آلفای کرونباخ استفاده گردید، برای اکثر متغیرها میزان آلفا بیش از ۷/۰ به دست آمد .برای آزمون روابط بین متغیرها نیز از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و از آزمون  tو تحلیل رگرسیون چند متغیره استفاده شد، بر اساس نتایج تحقیق، میانگین توسعه یافتگی فرهنگی در بین دانش آموزان متوسطه شهرستان ملکان7۰/۱۴۵می باشد که نشان می دهد به نسبت بالایی از پاسخ دهندگان دست یابی به توسعه فرهنگی را به نقش شبکه های اجتماعی در تقویت مولفه های آن یعنی ارزش های مدنی و اجتماعی ربط می دهند. نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیره نشان می دهد که رابطه بین متغیر های مستقل و وابسته، تأیید شده است و ضریب تبیین تصحیح شده حکایت از آن دارد،۲/۶۴ درصد تغییرات توسعه فرهنگی  به وسیله متغیر شبکه های اجتماعی نوین، تبیین می شود.fa_IR
dc.format.extent1030
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات توسعه اجتماعی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Iranian Social Development Studiesen_US
dc.subjectشبکه های اجتماعیfa_IR
dc.subjectارزش های مدنیfa_IR
dc.subjectهمبستگیfa_IR
dc.subjectاعتمادfa_IR
dc.subjectتوسعه فرهنگیfa_IR
dc.titleنقش شبکه های اجتماعی نوین در توسعه فرهنگی (مطالعه موردی: شهرستان ملکان تابستان۱۳۹۶)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری جامعه شناسی فرهنگی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد جامعه شناسی،گروه علوم اجتماعی، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد جامعه شناسی،گروه علوم اجتماعی، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue1
dc.citation.spage47
dc.citation.epage59


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد